Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Fryle skrev:Jag gillar att sticka mössor, ett lagom litet projekt och så behöver man bara göra en! :tumup: Som nybörjare stickar man sällan båda sockorna/vantarna samtidigt och när den första är klar kan det kännas trögt att ge sig på den andra, för då har man ju redan kommit på vad som ska bli nästa projekt. :lol:

Eller så gör man som barnens kusin och stickar bara uddasockor. :tumup:

(Och du är inne på helt rätt spår: I barnmorskeimmagen ingår det att sticka. :vågen: )
:lol:
Tack - jag liksom kände det på mig.... och så såg jag ditt tips om Marimekkokläderna också och föll direkt! Är det också en del av imagen??? :mitvit: 8)
CrazyMagpie skrev:Dessa tycker jag är fina: http://thea-trical.blogspot.se/2009/07/ ... mitts.html

Bild
De var helt fantastiska!
Fiaxar man tummar som nybörjare?
Och utan strumpstickor?
rithelo skrev:Jag vill ju ha den häääääär;
http://www.ravelry.com/patterns/library ... puerperium
Den är superfin och faktiskt inte alls speciellt svårstickad. Kul dessutom eftersom man slipper en massa montering i slutet. Har gjort två hittills så om du kör på den och behöver hjälp så hör av dig :tumup:
CrazyMagpie skrev:
Fryle skrev:Eller så gör man som barnens kusin och stickar bara uddasockor. :tumup:
DEN var ny - men också rätt tilltalande måste jag säga! :lol:

Även två uddasockar blir ju faktiskt ett par... 8)
:this: Ja, jag tycker inte man ska vara så låst vid konventionerna :wink: .

Kusinen gjorde ett examensprojekt till studenten som hette ensam socka söker (googla på ensamsockasoker) där hon och en kompis stickade uddasockor och sålde i sin webshop :tumup: .
rithelo skrev:
Fryle skrev: (Och du är inne på helt rätt spår: I barnmorskeimagen ingår det att sticka. :vågen: )
Tack - jag liksom kände det på mig.... och så såg jag ditt tips om Marimekkokläderna också och föll direkt! Är det också en del av imagen??? :mitvit: 8)
Japp, Marimekko ingår liksom starkt svart kaffe och Mohedatofflor:
Bild
(Fast jag har mer mjölk än kaffe när jag dricker och skippar tofflorna till förmån för mina älskade Birkenstock. Fotriktiga skor tillhör också, liksom färgglada stödstrumpor.)
Bild

Och så måste du förstås byta ut akrylgarnet mot ull och andra naturmaterial :wink: .
CrazyMagpie skrev:
Fryle skrev:Eller så gör man som barnens kusin och stickar bara uddasockor. :tumup:
DEN var ny - men också rätt tilltalande måste jag säga! :lol:

Även två uddasockar blir ju faktiskt ett par... 8)
Ja, under förutsättning att det i alla fall är stickat med samma mönster - säger min hjärna :lol:
Ja, bara man har två av en sak är det ett par säger logiken :lol:
Cyclotella skrev:
rithelo skrev:Jag vill ju ha den häääääär;
http://www.ravelry.com/patterns/library ... puerperium
Den är superfin och faktiskt inte alls speciellt svårstickad. Kul dessutom eftersom man slipper en massa montering i slutet. Har gjort två hittills så om du kör på den och behöver hjälp så hör av dig :tumup:
Men då behöver jag ju köpa mönstret, och det har jag inte lust till... :?
Men det var kul att höra - den dan jag hoppar på så skriver jag till dig :mrgreen:
Fryle skrev:
rithelo skrev:
Fryle skrev: (Och du är inne på helt rätt spår: I barnmorskeimagen ingår det att sticka. :vågen: )
Japp, Marimekko ingår liksom starkt svart kaffe och Mohedatofflor:
(Fast jag har mer mjölk än kaffe när jag dricker och skippar tofflorna till förmån för mina älskade Birkenstock. Fotriktiga skor tillhör också, liksom färgglada stödstrumpor.)

Och så måste du förstås byta ut akrylgarnet mot ull och andra naturmaterial :wink: .
Hmmm... tur att jag har några år kvar då!! 8)
rithelo skrev:
CrazyMagpie skrev:Dessa tycker jag är fina: http://thea-trical.blogspot.se/2009/07/ ... mitts.html

Bild
De var helt fantastiska!
Och utan strumpstickor?
Jo, om man borser från tummarna (som man ju kan skippa helt eller bara lämna ett hål för) borde gå fint att sticka dem fram och tillbaka på jumperstickor och sedan sy ihop + plocka upp maskor för den där (fejk) knappslån. :D

Annars funderade jag på nån sån där halskrage/cowl. De går ju att göra från enklaste, enkla (läs:rätstickad rektangel som sys ihop och ev. dekoreras med knappar) till superavanserad med spetsstickning av nåt slag. Kinkigt med storleken är det ju inte heller. Bara huvudet går igenomm :tumup:

Fryle BM-imagen verkar vara väldigt bra och bekväm tycker jag, nästan så att jag blir lockad att byta yrkesbana... :lol:
rithelo skrev:

Bild
De var helt fantastiska!
Och utan strumpstickor?
Tummarna var riktigt lätta. Bara ökningar. :tumup:
Mönstret är gjort så att du antingen stickar dem runt (på rundsticka eller strumpstickor), eller fram och tillbaka (men då får du sticka aviga, och montera dem när de är klara)
Hmmm, men måste jag göra om mönstret då?

Har kollat nu......
Row 32: k4, k2tog, k9, k2tog, k9, k2tog, k9, k2tog, k5 in color A
Gaaaaaaah :whut:
rithelo skrev:Hmmm, men måste jag göra om mönstret då?

Har kollat nu......
Sticka 4 maskor, sticka ihop två maskor, sticka 9 maskor, sticka ihop två maskor, sticka 9 maskor, sticka ihop två maskor, sticka 9 maskor, sticka ihop två maskor, sticka 5 maskor i färg A

Ett minskningsvarv för lite timglasformad modell.
Ponyo skrev:

Har kollat nu......
Sticka 4 maskor, sticka ihop två maskor, sticka 9 maskor, sticka ihop två maskor, sticka 9 maskor, sticka ihop två maskor, sticka 9 maskor, sticka ihop två maskor, sticka 5 maskor i färg A

Aha.....
Får jag ringa dig, sätta på högtalartelefon och ha dig där resten av dagen??? 8)
rithelo skrev:
Ponyo skrev:

Har kollat nu......

Aha.....
Får jag ringa dig, sätta på högtalartelefon och ha dig där resten av dagen???
:fnissa:
Eller så översätter jag (och de andra) de delar du inte förstår. Man lär sig tillslut.
K = knit (sticka en maska)
K2tog = Knit 2 together (sticka ihop 2 maskor)
Ponyo skrev:
rithelo skrev:
Ponyo skrev:

Har kollat nu......

Aha.....
Eller så översätter jag (och de andra) de delar du inte förstår. Man lär sig tillslut.
K = knit (sticka en maska)
Låter som en enklare idé :lol:
Du hade ändå inte velat lyssna på mig nu när jag ska gå och göra omelettlunch...

Tack för hjälpen allihop - I´ll be back!!
rithelo skrev:
Ponyo skrev:
rithelo skrev:
Ponyo skrev:

Har kollat nu......

Aha.....
K = knit (sticka en rät maska)
Låter som en enklare idé :lol:
Du hade ändå inte velat lyssna på mig nu när jag ska gå och göra omelettlunch...

Tack för hjälpen allihop - I´ll be back!!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?