- lör jan 05, 2013 21:39
Jag har stickat en gång i tiden.
På högstadiet vill säga.
Jag har stickat ribbstickning och mosstickning - det är det närmaste mönsterstickning jag kan komma.
Och projekten har varit halsduk, mössa och handledsvärmare.
Sen inget mer.
Jag kan väl säga att jag kan själva stickmomentet, dvs hur man tar maskor och liknande och det blir rätt jämnt, men läsa mönster och sånt vet i tusan om jag är så haj på.
Eller, det är väl sannare att säga att jag inte gjort det bara helt enkelt.
Så nu igår så köpte jag ett set med bambustickor och ett set med metallstickor i olika storlekar. Och så några nystan akrylgarn, och nu vill jag sticka!!!
Men jag vet ju inte vad!
Min mor är raggsocksstickaren nummer ett, så jag vill inte in och konkurrera där - än...
Vad har ni att rekommendera?
På högstadiet vill säga.
Jag har stickat ribbstickning och mosstickning - det är det närmaste mönsterstickning jag kan komma.
Och projekten har varit halsduk, mössa och handledsvärmare.
Sen inget mer.
Jag kan väl säga att jag kan själva stickmomentet, dvs hur man tar maskor och liknande och det blir rätt jämnt, men läsa mönster och sånt vet i tusan om jag är så haj på.
Eller, det är väl sannare att säga att jag inte gjort det bara helt enkelt.
Så nu igår så köpte jag ett set med bambustickor och ett set med metallstickor i olika storlekar. Och så några nystan akrylgarn, och nu vill jag sticka!!!

Men jag vet ju inte vad!

Min mor är raggsocksstickaren nummer ett, så jag vill inte in och konkurrera där - än...
Vad har ni att rekommendera?
lill-palten, född 2007 räserbebis, född 2010, lillebror, född 2015
Felstavningar, stora bokstäver & konstiga ord är mobilsurfningens fel...
Felstavningar, stora bokstäver & konstiga ord är mobilsurfningens fel...