Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
Melon: din tröja blir ju superfin!!

Jag har pausat min kofta lite nu, ska pendla denna veckan å behövde en lite stickning i väskan, så jag la upp en uppifrån å ner kofta till I också. Nackdelen är att jag har kommit en bit å ska pendla två dagar till.
Användarens profilbild
Av melon
mly skrev:Melon: din tröja blir ju superfin!!

Jag har pausat min kofta lite nu, ska pendla denna veckan å behövde en lite stickning i väskan, så jag la upp en uppifrån å ner kofta till I också. Nackdelen är att jag har kommit en bit å ska pendla två dagar till.
Sockar är ju onekligen en bättre pendlingsstickning! Ärmar kan funka också, om man kan lägga koftan i en väska och vända den lite smidigt utan att störa grannen :wink:
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnkvik skrev:
kvarnkvik skrev:
melon skrev:
kvarnkvik skrev:
melon skrev:
kvarnkvik skrev:Jag har garn i drops :heart: you till kofta både till mig och fyraåringen. Skulle kunna tänka mig att sticka en uppifrån och ner till henne, men det vore roligt med något slags mönster på den, antingen nåt maskmönster i samma färg, eller om jag skulle försöka hitta en härva av någon avvikande färg i det garnet och sticka mönster i avvikande färg, men jag vet inte om det finns kvar något, det är ju ett limited editiongarn :roll:
Den här färgen har jag till henne
Bild
Kan du inte hitta något som passar ändå? Det måste ju inte vara precis samma.
Jo, det kan jag säkert, jag försöker väl mest hitta anledningar att inte starta på ännu ett projekt, två nya under julen och det finns ju fler gamla som ligger och skäms :roll: Och så är jag hopplöst dålig på att räkna ut var jag ska lägga mönster när jag inte går efter originalmönster s a s...
Ok glöm det då :lol:
Fast jag vill ju gärna vara med i knit alongen :roll: dilemma, dilemma :?
Jag var förresten uppe och letade efter de försvunna 3,5:orna och hittade gula ärter i kassen som jag har skäms-fanan i, vilket betyder att det har varit möss i den :| Hittade inget musbajs, dock, så den kanske har klarat sig... Inga stickor hittades, kanske, kanske ligger de på jobbet.
Och jobbet ska du inte till förrns när? Jag ska sticka en kofta som måste vara klar 26 jan och tänkte beställa garn till den från Garnkorgen, och köper jag inte ditt set vill jag beställa ett nytt därifrån. Jag vågar snart inte vänta längre, antagligen hittar du väl dina 3,5:or?
Antagligen hittar jag dem, ja, men jag tycker att jag har letat igenom alla möjliga ställen här hemma. Till jobbet ska jag den 8:e.
Av mly
melon skrev:
mly skrev:Melon: din tröja blir ju superfin!!

Sockar är ju onekligen en bättre pendlingsstickning! Ärmar kan funka också, om man kan lägga koftan i en väska och vända den lite smidigt utan att störa grannen :wink:
Jag hade sockar med när jag började pendla, men lyckades dra ur alla strumpstickor innan jag kommit på tåget. :roll:
Men jag har kommit över lite nytt strumpgarn idag så det får kanske bli det på fredag....
Användarens profilbild
Av Fryle
melon skrev:
Fryle skrev:
glis skrev:
Fryle skrev:Snyggt, glis! :love:
Detsamma! Jag tänkte att det lät lite knepigt med så tjockt garn som du använder men det är ju urtjusigt! (fast brunt :wink: )
Ja, det är knepigt, inte min tjocklek på garn egentligen, men jag är glad att jag fick det i present, för tröjan blir faktiskt både lätt och varm (och brun :vågen: ). Men stickor 12 är lite svårarbetade, mellan spetsarna är det en slang istället för vajer och den är väldigt trög på ytan, så det är hemskt jobbigt att köra ML med den.
Blir den lätt alltså? Jag älskar känslan av stickat i tjocka garner men det blir alltid så tungt ju... Din tröja ser jättefin ut hittills!
Ja, jag tycker den är förvånansvärt lätt. Jag har 450 g garn och det är på håret att det kunde räcka, men jag kommer nog att försöka hitta 50 eller 100 g till, eftersom jag inte är så förtjust i korta tröjor.

Och när jag tittar efter är den faktiskt inte brun, utan mer lila :wink: .
Användarens profilbild
Av Fryle
melon skrev:Det går inte så fort för mig....
Men när det blir så snyggt gör det inte så mycket att det tar tid!

Jag önskar att jag kunde sticka tvåfärgat.
Användarens profilbild
Av melon
Fryle skrev:

Det har du rätt i!

Vad händer när du provar?
Användarens profilbild
Av Fryle
melon skrev:
Fryle skrev:

Det har du rätt i!

Det är länge sedan jag försökte nu, men jag har svårt att få det jämnt. Men jag fattar ju också att det är en övningssak, om jag gav mig på det så kanske det blir snyggt såsmåningom. Och så var det det där med tålamod med sånt som inte blir perfekt från början :roll: .
Användarens profilbild
Av melon
Fryle skrev:
melon skrev:
Fryle skrev:

Det har du rätt i!

Det är länge sedan jag försökte nu, men jag har svårt att få det jämnt. Men jag fattar ju också att det är en övningssak, om jag gav mig på det så kanske det blir snyggt såsmåningom. Och så var det det där med tålamod med sånt som inte blir perfekt från början :roll: .
Aha. Jag har mönsterstickat i tio år men det var inte förrän jag började tvåändssticka som jag fick kläm på det ordentligt. Jag är fortfarande ljusår ifrån resultatet som min mormor får när hon mönsterstickar. Övningssak är ordet.
Användarens profilbild
Av glis
Fryle skrev:Och när jag tittar efter är den faktiskt inte brun, utan mer lila :wink: .
:lol:

Jag har stickat en del tvåfärgat och tycker att det går rätt bra bara jag är inställd på att det blir ett fastare plagg. Jag tycker du skall försöka för det blir så snyggt, finns så mycket möjligheter, och är en sak till att kunna...
Användarens profilbild
Av glis
melon skrev:
glis skrev:Bild

Min kofta. Tror faktiskt att jag gillar den trots att den är orange... Det går fort på stickor 4½. Eftersom garnet är färgar i småhärvor finns det många snarlika färger men inga som räcker till stora partier. Några härvor är dessutom ganska åtgångna i processen så garnet har gått av i småslattar. Jag väljer att se det som en fördel för då blir blandningen mer slumpmässig.
Ojojoj :loving: Skitsnyggt! Hur har du stickat "stjärnorna"?
Stjärnorna kallas "Daisy stitch" i beskrivningen. På ett avigt varv stickar man tre maskor avigt tillsammans utan att släppa från vänsterstickan, gör ett omslag och stickar de tre avigt tillsammans igen men släpper dem denna gång. Det blir väldigt luftigt kan man säga...
Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:
melon skrev:
glis skrev:Bild

Min kofta. Tror faktiskt att jag gillar den trots att den är orange... Det går fort på stickor 4½. Eftersom garnet är färgar i småhärvor finns det många snarlika färger men inga som räcker till stora partier. Några härvor är dessutom ganska åtgångna i processen så garnet har gått av i småslattar. Jag väljer att se det som en fördel för då blir blandningen mer slumpmässig.
Ojojoj :loving: Skitsnyggt! Hur har du stickat "stjärnorna"?
Stjärnorna kallas "Daisy stitch" i beskrivningen. På ett avigt varv stickar man tre maskor avigt tillsammans utan att släppa från vänsterstickan, gör ett omslag och stickar de tre avigt tillsammans igen men släpper dem denna gång. Det blir väldigt luftigt kan man säga...
Det måste jag testa någon gång, tack :tumup:
På varven med stjärnorna, är det bara vanliga räta från rätsidan och sedan så som du beskrev från avigsidan? Hur många v är ett mönster? Hur många v är det orangea+grå+orangea som på din bild?

Superfint tycker jag!
Användarens profilbild
Av glis
Urcellenellen skrev:På varven med stjärnorna, är det bara vanliga räta från rätsidan och sedan så som du beskrev från avigsidan? Hur många v är ett mönster? Hur många v är det orangea+grå+orangea som på din bild?

Superfint tycker jag!
Ja, det är bara räta maskor på rätsidan, och mellan varje "daisy" är det en rät maska som alltså är avig på rätsidan. Hela rapporten med orange-grå-orange är sex varv.
Känns som lätta poäng liksom...
Användarens profilbild
Av Fryle
Min garnaffär hade ett nystan kvar i rätt färg! :vågen:

Jag ska se om det räcker, hoppas det.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 43
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?