Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
Fryle skrev:
melon skrev:
Grönöga skrev:Tack för alla tips! Det är nästan så jag blir sugen på att beställa hem 100 g av varje sort och provsticka vilken som passar mig bäst. :app:

Men det är dåligt utskrivet huruvida det är svensk ull eller ej tycker jag :hmm: Får fundera vidare, skulle vara bra och få klämma på alla sorter men det blir ju svårt. :hmm:
Mejla och fråga, det ska säljaren veta tycker jag. Östergötlands ullspinneri använder väl bara svensk ull? Kampes ull mestadels från Nya Zeeland enligt egen hemsida.
Svenskullgarn låter ju som svensk ull, men det kanske bara är en illusion?
Vilka skriver om svenskt ullgarn?
Grönöga skrev:Tack för alla tips! Det är nästan så jag blir sugen på att beställa hem 100 g av varje sort och provsticka vilken som passar mig bäst. :app:

Men det är dåligt utskrivet huruvida det är svensk ull eller ej tycker jag :hmm: Får fundera vidare, skulle vara bra och få klämma på alla sorter men det blir ju svårt. :hmm:
Östergötlands ullspinneri (Visjö) och Ölands ullcentrum använder bara svensk ull vet jag. Ullcentrum använder uppsamlad ull, Östergötlands ullspinneri vet jag inte exakt vad de använder.
zandrama skrev:

Östergötlands ullspinneri (Visjö) och Ölands ullcentrum använder bara svensk ull vet jag. Ullcentrum använder uppsamlad ull, Östergötlands ullspinneri vet jag inte exakt vad de använder.
Citat från Ullcentrums hemsida (första sidan):
Vet ni varför Ullcentrum finns till egentligen?
Jo, det är för att den svenska ullen slängs. Och det vill vi inte. Hela sortimentent ni ser på webben som består av ull skulle vara slängt eller uppbränt om Ullcentrum inte samlat in ullen. Och många hundra ton ull slängs fortfarande i onödan i Sverige per år - som är helt underbar ull.
Enligt ullspinneriets hemsida använder de pälsull, vilket borde vara antingen Gotlandsfår eller Dala pälsfår.
Senast redigerad av zandrama den sön dec 30, 2012 22:26, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Fryle
melon skrev:
Fryle skrev:
melon skrev:

Mejla och fråga, det ska säljaren veta tycker jag. Östergötlands ullspinneri använder väl bara svensk ull? Kampes ull mestadels från Nya Zeeland enligt egen hemsida.
Svenskullgarn låter ju som svensk ull, men det kanske bara är en illusion?
Vilka skriver om svenskt ullgarn?
Garnet jag nämnde innan, som Knittingroom/Garntjänst säljer heter ju Kilafors Svenskullgarn och då vill jag gärna tro att det är gjort av svensk ull. Men det kan ju också vara ett gammalt namn som finns kvar, trots att ullen numera är importerad?
Jag har nästan stickat färdigt en mössa i 2räta, 2aviga resår.

Nu till ihoptagningen. De resårstickade mössor jag har bland mina favoriter har alla k3p2-resår, så frågan är om det funkar att göra någon av de ihoptagningsmönstren.

Den på Jaques Costeau-mössan borde funka, tror jag.
Åsikter?
Tips om andra hoptagningar?
mly skrev:
kvarnkvik skrev:
mly skrev:Ullcentrums sida va ju livsfarlig, vad mycket fint det fanns.
Yll och tyll var det ju du skulle hänga på ikväll :this: :wink:
Jag vet, har varit inne där å tittat en vända med...
Alltså, jag besökte ju Yll och Tyll när jag var i Uppsala. Och jag tappade faktiskt totalt lusten att handla där. :hide: Så totalt ointresserade säljare, så nonchalant bemötande. Jättefina garner, men kan man inte ens hälsa på kunderna, eller erbjuda hjälp när de står bredvid en när man försöker lista ut vilken nyans som skulle vara bäst och en av härvorna hänger 2½ meter upp, nä, då får det vara.
Användarens profilbild
Av melon
solängel skrev:
mly skrev:
kvarnkvik skrev:
mly skrev:Ullcentrums sida va ju livsfarlig, vad mycket fint det fanns.
Yll och tyll var det ju du skulle hänga på ikväll :this: :wink:
Jag vet, har varit inne där å tittat en vända med...
Alltså, jag besökte ju Yll och Tyll när jag var i Uppsala. Och jag tappade faktiskt totalt lusten att handla där. :hide: Så totalt ointresserade säljare, så nonchalant bemötande. Jättefina garner, men kan man inte ens hälsa på kunderna, eller erbjuda hjälp när de står bredvid en när man försöker lista ut vilken nyans som skulle vara bäst och en av härvorna hänger 2½ meter upp, nä, då får det vara.
Nej så tråkigt att de uppförde sig så :cry: Jag är en ganska petig kund och försöker bojkotta butiker där det jobbar dryg personal.
  • 1
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?