Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mosan
Ponyo skrev:En bild i action:
Bild
:love:
kvarnkvik skrev:
mly skrev:
kvarnkvik skrev:
mly skrev:
kvarnkvik skrev:Verkar vara ett bra mönster, både skrivet och diagram. Nu blir jag ju väldigt sugen på att sätta igång direkt, men jag har ju lite att avsluta först, som vanligt :roll: Mina vantar måste iaf bli klara, fyra fingrar kvar...
Å fingrar, supertråkigt...
Ja, jag förstår varför jag aldrig stickat fingervantar förut :roll:
Då ska du veta hur sjukt många trådändar det blir att fästa, jag har gjort ett gäng fingervantar, i år blev det lovikka istället :wink:
:roll: jag har ju stickat mina randiga dessutom...
Men varför stickar ni inte in ändarna under tiden? Det är det ena sättet att överleva flera färger eller fingrar, juh!
Användarens profilbild
Av tweed
majo0322 skrev:
kvarnkvik skrev:
mly skrev:
kvarnkvik skrev:
mly skrev:
kvarnkvik skrev:Verkar vara ett bra mönster, både skrivet och diagram. Nu blir jag ju väldigt sugen på att sätta igång direkt, men jag har ju lite att avsluta först, som vanligt :roll: Mina vantar måste iaf bli klara, fyra fingrar kvar...
Då ska du veta hur sjukt många trådändar det blir att fästa, jag har gjort ett gäng fingervantar, i år blev det lovikka istället :wink:
Men varför stickar ni inte in ändarna under tiden? Det är det ena sättet att överleva flera färger eller fingrar, juh!
Menar du att sticka med dubbel, dvs vikt tråd i början? Det har jag gjort, men jag litar inte på att det håller. Hur många maskor måste man isf sticka med dubbelt garn?
kvarnkvik skrev:
majo0322 skrev:
kvarnkvik skrev:
mly skrev:
kvarnkvik skrev:
mly skrev:
Menar du att sticka med dubbel, dvs vikt tråd i början? Det har jag gjort, men jag litar inte på att det håller. Hur många maskor måste man isf sticka med dubbelt garn?
Jag menar sticka med enkelt garn, men väva med änden på baksidan så att den fastnar, ca tio maskor eller så. Under stickgarnet varannan maska, och över varannan. Här finns en film: http://www.knittingdaily.com/blogs/dail ... -ends.aspx, men man kan också oogla på weaving in ends as you knit
Vilket garn tycker ni jag ska prova om jag är på jakt efter ett tvåtrådigt 100 % ull i naturgrått?

Mitt älskade förråd av garn ifrån Morjärv håller på att sina tillslut.. Och nu vill jag ha ett nytt bra "bas" garn. Morjärvs spinneri är ju nedlagt. Satt och tittade på Kaunis tvåtrådiga och Kampes på Garnkorgen? Finns det fler? Är nyfiken på Filtmakeriets med det är nog lite för dyrt.

:help:
Grönöga skrev:Vilket garn tycker ni jag ska prova om jag är på jakt efter ett tvåtrådigt 100 % ull i naturgrått?

Mitt älskade förråd av garn ifrån Morjärv håller på att sina tillslut.. Och nu vill jag ha ett nytt bra "bas" garn. Morjärvs spinneri är ju nedlagt. Satt och tittade på Kaunis tvåtrådiga och Kampes på Garnkorgen? Finns det fler? Är nyfiken på Filtmakeriets med det är nog lite för dyrt.

Jag har köpt via Garnlådan på fb. Jag köpte entrådigt men hon hade två och tre trådigt också och hon har annonser ute med jämna mellanrum. Ska se om jag hittar vad hon hette...
Av Ponyo
Aborre skrev:
majo0322 skrev: Jag menar sticka med enkelt garn, men väva med änden på baksidan så att den fastnar, ca tio maskor eller så. Under stickgarnet varannan maska, och över varannan. Här finns en film: http://www.knittingdaily.com/blogs/dail ... -ends.aspx, men man kan också oogla på weaving in ends as you knit

Det där såg ju ut att underlätta en hel del, måste prova det vid nästa färgbyte!
:iagree:
Grönöga skrev:Vilket garn tycker ni jag ska prova om jag är på jakt efter ett tvåtrådigt 100 % ull i naturgrått?

Östergötlands ullspinneri har tvåtrådigt, likaså Ölands ullcentrum. Även Järbo har tvåtrådigt (Gästrike) i naturfärger.
Användarens profilbild
Av Fryle

Kilafors Svenskullgarn finns i fyra färger och tre grovlekar, ett bra basgarn tycker jag. Finns hos Knittingroom (fd Garntjänst).
Bild
Användarens profilbild
Av melon

Visjögarnet från Östergötlands ullspinneri kan jag verkligen rekommendera! Annars vet jag många som är nöjda med Kampes.
Användarens profilbild
Av tweed
Jag ska sticka ett par sockor i storlek 44 i colinette jitterbugg, stickor 3, masktäthet 26m på 10 cm. Jag tänkte sticka efter den här beskrivningen: http://www.wermland.nu/Stickning/sockor.htm Från tån och upp, men den är gjord för damstrumpor i mindre storlek. Någon som har ett liknande mönster för rätt storlek eller hur anpassar man? Jag har bara stickat ett par strumpor förut, efter just den beskrivningen :help:
  • 1
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?