Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Jag fick Colinette Jitterbugg i julklapp av mannen. Han har köpt det som sockgarn på garnkorgen.se och hoppas på sockor till sig själv, men det är ju 100% merino, hur håller det?
Av mly
kvarnkvik skrev:Jag fick Colinette Jitterbugg i julklapp av mannen. Han har köpt det som sockgarn på garnkorgen.se och hoppas på sockor till sig själv, men det är ju 100% merino, hur håller det?
Har inte stickat i just det garnet men stickat en hel del strumpor i babyull det håller men slits fortare än vanligt strumpgarn, jag har inte lyckats slita hål på några ännu, men jag har måååånga strumpor med. Min farmor däremot som jag har gjort några par till har slitit ut sina...
Användarens profilbild
Av tweed
mly skrev:
kvarnkvik skrev:Jag fick Colinette Jitterbugg i julklapp av mannen. Han har köpt det som sockgarn på garnkorgen.se och hoppas på sockor till sig själv, men det är ju 100% merino, hur håller det?
Har inte stickat i just det garnet men stickat en hel del strumpor i babyull det håller men slits fortare än vanligt strumpgarn, jag har inte lyckats slita hål på några ännu, men jag har måååånga strumpor med. Min farmor däremot som jag har gjort några par till har slitit ut sina...
Svärmor sa att förr stickade man in ett hårstrå i hälarna för att få det att hålla bättre, kanske får testa det :lol:
Av mly
kvarnkvik skrev:
mly skrev:
Svärmor sa att förr stickade man in ett hårstrå i hälarna för att få det att hålla bättre, kanske får testa det :lol:
Jag brukar visserligen ha rätt mycket hår i mina stickningar, men det är inte riktigt meningen. Sytråd har jag hört annars eller en tunn bommulstråd.
Användarens profilbild
Av Fryle
mly skrev:
kvarnkvik skrev:
mly skrev:
Jag brukar visserligen ha rätt mycket hår i mina stickningar, men det är inte riktigt meningen. Sytråd har jag hört annars eller en tunn bommulstråd.
Men har man med en för stark tråd kan den visst skava på ullen och öka risken för slitage.
Användarens profilbild
Av Fryle
mly skrev:Fick ett mail igår om att mitt paket från garnkorgen va skickat, nu har jag skrivit ut mönstret å väntar bara på brevbäraren...
Samma här (utom mönstret, jag tänkte frihanda till min kompis födelsedag). :vågen:
Av mly
Fryle skrev:
mly skrev:Fick ett mail igår om att mitt paket från garnkorgen va skickat, nu har jag skrivit ut mönstret å väntar bara på brevbäraren...
Samma här (utom mönstret, jag tänkte frihanda till min kompis födelsedag). :vågen:
Jag har tom varit ute å kollat postlådan en gång, vill att posten kommer nu. Vad beställde du Fryle?
Användarens profilbild
Av glis
Och jag som beställde från Garnkorgen i onsdags fick mail igår kväll att hon fått pengar men inte beställning. Jag hade inte gjort klart liksom, för att jag inte är van vid att betala med paypal. Så jag får inget med posten idag. :(
Av mly
glis skrev:Och jag som beställde från Garnkorgen i onsdags fick mail igår kväll att hon fått pengar men inte beställning. Jag hade inte gjort klart liksom, för att jag inte är van vid att betala med paypal. Så jag får inget med posten idag. :(
Stackars dig! :klappar:
Mitt paket har kommit å de va så fint...
Användarens profilbild
Av Fryle
mly skrev:
Fryle skrev:
Jag har tom varit ute å kollat postlådan en gång, vill att posten kommer nu. Vad beställde du Fryle?
En Zauberball Gebrannte Mandeln låg så fint i brevlådan när jag kom hem Och en rundsticka. :D

Vilket (vilka?) garn beställde du till slut?

Och Glis: vad trist när det blir knas med beställningar.
Av mly
Fryle skrev:
mly skrev:
Fryle skrev:
En Zauberball Gebrannte Mandeln låg så fint i brevlådan när jag kom hem Och en rundsticka. :D

Vilket (vilka?) garn beställde du till slut?

Och Glis: vad trist när det blir knas med beställningar.
Det va en jätte fin färg fryle.
Det blev den lila för mig, den va verkligen jätte fin, jag köpte lace varianten å den va tunn, hade jag kollat nog på mitt mönster hade jag sett att det skulle vara tjockare garn men men, jag får sticka några hundra extra varv så ska det nog bli bra. Men nån gång i framtiden ska ett vanligt zauberball få flytta hit med.
Användarens profilbild
Av Fryle
glis skrev:Föresten var det lite tur att jag missade beställa, nu såg jag att jag beställt korta knit-pro spetsar så det kunde jag rätta till.
Det finns en mening i allt! :heart: :wink:
  • 1
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?