Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
Då kör jag på. Det är kul nu, enda nackdelen är att jag har räknat varv tidigare, 1-8 för ökningarnas skull, knapphål har jag gjort på varannan 7:a så nu måste jag fortsätta räkna varv, eller har ni några andra tips?
Användarens profilbild
Av ellla
mly skrev:Då kör jag på. Det är kul nu, enda nackdelen är att jag har räknat varv tidigare, 1-8 för ökningarnas skull, knapphål har jag gjort på varannan 7:a så nu måste jag fortsätta räkna varv, eller har ni några andra tips?
Jag räknar hur många åsar det är mellan knapparna och gör knapphål efter det. Alså, jag räknar inte varje varv utan kollar varje gång jag kommer till knapphålssidan om det är dags att göra ett hål.
Användarens profilbild
Av ellla
Jag vill också ha en med rund hals, jag känner inte för en fyrkantig, men vad tror ni om att göra en ganska lång halsmudd i resår (som ok ) och sen bärja med ökningarna. Då kan kanske resåren vara ihopdrager mot halsen och mer uttöjd ner över axlarna?
Av mly
Nån mer som har börjat?
Min kofta är nu så lång att den är strax under brösten. jag funderar för tillfället en del på ärmarna, men det är ju en bit kvar dit.
Detta va ett väldigt kul sätt att sticka koftor tycker jag. Jag funderar redan på nästa. Har 500gr lila garn i bomull/lin. Skulle bli en tunika men jag har tappat bort mig i mönstret å det blir inte bra. Men jag skulle vilja ha lite mönster i den stickningen :hmm:
Användarens profilbild
Av Fryle
Nu är mina benvärmare klara, så nu ska jag kolla masktäthet och ta mig an denna KALen.
Användarens profilbild
Av glis
Min plan var ju att använda upp lite hemfärgat men hur 17 skall jag kunna göra det när jag inte vill ha en randig kofta? jag har massa indigofärgat garn men inte mer än 1 hg av något bad och jag lär ju göra åt 5 hg på en kofta skulle jag tro.

Gillade verkligen Maddemoas förslag med I-cord kanter, det är snyggt och ser arbetat ut, och mlys polska kofta med hål var fin men den måste ju stickas i samma färg, annars blir det ju pannkaka av alltihop.

Ett alternativ är såklart att köpa garn till detta och göra åt indigogarnet en annan gång. Eller så utgår jag från Melons Shalom med olika indigogarner i oket och köper något till kroppen. Det kan nog bli fint men gör ju inte så stora ingrepp i min garnstash.
Av mly
glis skrev:Min plan var ju att använda upp lite hemfärgat men hur 17 skall jag kunna göra det när jag inte vill ha en randig kofta? jag har massa indigofärgat garn men inte mer än 1 hg av något bad och jag lär ju göra åt 5 hg på en kofta skulle jag tro.

Gillade verkligen Maddemoas förslag med I-cord kanter, det är snyggt och ser arbetat ut, och mlys polska kofta med hål var fin men den måste ju stickas i samma färg, annars blir det ju pannkaka av alltihop.

Ett alternativ är såklart att köpa garn till detta och göra åt indigogarnet en annan gång. Eller så utgår jag från Melons Shalom med olika indigogarner i oket och köper något till kroppen. Det kan nog bli fint men gör ju inte så stora ingrepp i min garnstash.
Den tröjan jag la in bild på va även uppstickad i ett par randig varianter, den ligger bland mina favoriter så gå in å kolla. Fast mönstret va bara i 34, men det är kanske inte så jätte svårt att göra lite större.

Randa med naturvitt å dina olika blå (jag har rätt va?)
Bild
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 43
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?