Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
MuuM skrev:
ellla skrev:
MuuM skrev:Nu behöver jag :help:

Jag har äntligen stickat så långt på min kära Puck att det är dags för avmaskning på ärmkullen. Dock står inget om hur lång ärmen ska vara, bara antalet varv. Jag har nog stickat lite hårdare än tänkt eftersom det snarare verkar vara 26 maskor per 10cm än 16. :oops:

Så nu undrar jag om någon kan säga om ärmen är ungefär tillräckligt lång. :) Den är 40cm lång. En annan, ganska tight tröja jag har har 39 cm i ärminnanmått så det borde väl räcka... Finns det nåt smart mått att använda typ x cm under armhålan eller så?

Hjälp?
Min puck som jag stickade för en herrans massa år sen fick för korta ärmar vilket resulterade i att den aldrig blev klar...
*beep* Fel svar! Ingen annan som har tips kring tröjärmar?
Länk?
Är det inte bara att sticka längre? Jämför med tröja/kofta med lagom längd.
Användarens profilbild
Av MuuM
Ponyo skrev:
MuuM skrev:
ellla skrev:
MuuM skrev:Nu behöver jag :help:

Jag har äntligen stickat så långt på min kära Puck att det är dags för avmaskning på ärmkullen. Dock står inget om hur lång ärmen ska vara, bara antalet varv. Jag har nog stickat lite hårdare än tänkt eftersom det snarare verkar vara 26 maskor per 10cm än 16. :oops:

Så nu undrar jag om någon kan säga om ärmen är ungefär tillräckligt lång. :) Den är 40cm lång. En annan, ganska tight tröja jag har har 39 cm i ärminnanmått så det borde väl räcka... Finns det nåt smart mått att använda typ x cm under armhålan eller så?

Hjälp?
Min puck som jag stickade för en herrans massa år sen fick för korta ärmar vilket resulterade i att den aldrig blev klar...
*beep* Fel svar! Ingen annan som har tips kring tröjärmar?
Länk?
Är det inte bara att sticka längre? Jämför med tröja/kofta med lagom längd.
Ingen länk, pappersmönster. Ja, det kanske bara är att sticka längre men eftersom det är en ärmkulle så är jag ovan. :-) Så jag funderar på hur lång den ska vara under armen innan man börjar maska av för ärmkullen, liksom.

Edit - den finns på Ravelry. http://www.ravelry.com/patterns/library/puck :fnissa:
Användarens profilbild
Av tweed
kvarnkvik skrev:Sitter i tv-soffan med H och stickar för fullt på min vante, ett halvt lillfinger och tummen kvar, snart klart. Bara att börja fästa trådar sen då :roll:
Vantarna klara, men nu upptäckte jag att jag har stickat sista tummen i fel färg, bara att ta upp igen :roll:
Av mly
melon skrev:
mly skrev:
mly skrev: Bild
Den här tycker jag var fin! Det finns massor med fina kauni också så jag förstår att det är svårt att välja. Om du ogillar kli så är ju zauberball mjukare.
Aha, det va ju ett bra tips, jag gillar lila massa så det skulle kanske passa.

Jag har inte testat något utav garnerna innan så jag har ingen aning om hur det är. Blev lite förälskad i den uppstickade sjalen, tyckte inte nystanet va så fint, men det är svårt att hitta uppstickade bilder så.
Användarens profilbild
Av Fryle
mly skrev:
Fryle skrev:mly: Tveklöst den röda! :love:
Ja den är ju fin med, har lagt den lila i varukorgen men inte klickat köp än :hmm:
Tokångest.
Man kan köpa två olika garn. Har jag hört. :roll: Det kommer säkert till nytta förr eller senare. 8)
Av mly
Fryle skrev:
mly skrev:
Ja den är ju fin med, har lagt den lila i varukorgen men inte klickat köp än :hmm:
Tokångest.
Man kan köpa två olika garn. Har jag hört. :roll: Det kommer säkert till nytta förr eller senare. 8)
Eller kanske tre så behöver man inte ha beslutsångest alls.
Jag visade det för K och sa att jag ville sticka en sjal, han undrade om jag verkligen behövde fler :roll:
Användarens profilbild
Av Fryle
mly skrev:
Fryle skrev:
mly skrev:
Tokångest.
Eller kanske tre så behöver man inte ha beslutsångest alls.
Jag visade det för K och sa att jag ville sticka en sjal, han undrade om jag verkligen behövde fler :roll:
Vad då behövde? :hmm:

:lol:
  • 1
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?