Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av hörnsten
Åh jag tänkte på det här idag! :vågen: Har bara en stickning igång nu efter julklapparna och det känns helknäppt.
Har aldrig stickat en kofta och vet inte vad det är för mönster ni pratar om, länk?
Av Ponyo
Och så kan man plocka fram en kofta som man har och som sitter bra. Den kan vara bra att ha som mall.

Blev lite sugen på att sticka en Fair isle kofta till mig själv.
Av mly
hörnsten skrev:Tack för länk och tips. :D
Nån som har koll på ungefär hur mycket garn som går åt?
Jag är en extra lång xs ungefär och har 600g 1200m, hoppas att det räcker, jag tror du ska räkna med ungefär samma mängd som om du skulle sticka vilken kofta som helst, hittar du något mönster till det garnet du hade tänkt dig borde det ju gå att utgå ifrån det.
Användarens profilbild
Av melon
hörnsten skrev:Tack för länk och tips. :D
Nån som har koll på ungefär hur mycket garn som går åt?
Jag brukar räkna med 1000-1200 meter till en vanlig kofta till mig, jag är också xs. Mlys tips är bra, att kolla på en liknande kofta stickad i samma garn och se hur mycket garn det gått åt.
Av mly
melon skrev:
mly skrev:Låter som ett mycket bra upplägg melon, jag har störr på lite problem, men jag tror jag löser det, annars är det bara att repa upp.
Vill du berätta mer?
I tant kofta beskrivningen ska man öka mindre mot ärmarna efter en bit, men jag tror att jag behöver öka ungefär lika mycket till ärmarna som framstycket. Har mätt lite till och kommit fram till att jag kör ökningar i samma takt en bit till, men jag är lite osäker på om jag kommer få balans i den, hoppas på det iaf.
Av mly
melon skrev:
mly skrev:Jag tänker iaf dela med mig av trådens första jätte bild.
Bild
Det ser jättesnyggt ut! Fint garn och mönster :D
Tack, ja garnet är lite annorlunda mot vad ja brukar använda, men det är verkligen mysigt. Den blev nog lite tightare i halsen än vad jag hade tänkt men jag tror det kan bli bra med.
Användarens profilbild
Av melon
mly skrev:
melon skrev:
mly skrev:Låter som ett mycket bra upplägg melon, jag har störr på lite problem, men jag tror jag löser det, annars är det bara att repa upp.
Vill du berätta mer?
I tant kofta beskrivningen ska man öka mindre mot ärmarna efter en bit, men jag tror att jag behöver öka ungefär lika mycket till ärmarna som framstycket. Har mätt lite till och kommit fram till att jag kör ökningar i samma takt en bit till, men jag är lite osäker på om jag kommer få balans i den, hoppas på det iaf.
Jag håller med dig. Nu vet jag inte vilka proportioner du har valt mellan ärm och fram-/bakdel men jag brukar alltid öka 8m vartannat varv ända till ärmhålen. Om Jagvill ha en tajt tröja till mig som har smala armar så minskar jag i ärmarna direkt bort de maskorna som lagts upp i ärmhålet, så att det ser ut som en liten trekant. Då har man ändå bra rörelsevidd i axlarna :tumup:
Av mly
melon skrev:
mly skrev:
melon skrev:
Vill du berätta mer?
Jag håller med dig. Nu vet jag inte vilka proportioner du har valt mellan ärm och fram-/bakdel men jag brukar alltid öka 8m vartannat varv ända till ärmhålen. Om Jagvill ha en tajt tröja till mig som har smala armar så minskar jag i ärmarna direkt bort de maskorna som lagts upp i ärmhålet, så att det ser ut som en liten trekant. Då har man ändå bra rörelsevidd i axlarna :tumup:

hade 76 maskor har jag för mig, 5 till var framkant, 9 till ärmarna å sen tror jag att jag tog 11/framstycke och 26 till ryggen, men jag minns inte säkert. Skrev upp det någonstans och ritade undertiden jag la upp, men lappen är borta.
Men då kör jag vidare en bit till. :tumup:

Va inne påstäket och försökte beställa en längre vajer men man va tvungen att handla för 100kr där, nån som vet om det finns knit pro vajrar att köpa någon annanstans som inte har det kravet?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 43

If you’ve been diving into Helldivers 2 and […]

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?