Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
Nu startar jag tråden, trots att jag inte blev klar med mina byxor. Till nästa vinter får det bli.
Jag har tjuvstartat med min kofta med lite tant kofta inspiration och en massa improvisation, får se hur det blir.
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag ska bara avsluta benvärmarna som jag började på idag, så ska jag starta mitt första uppifrån-och-ner-projekt. :tumup:
Av mly
Fryle skrev:Jag ska bara avsluta benvärmarna som jag började på idag, så ska jag starta mitt första uppifrån-och-ner-projekt. :tumup:
sticka fort!

Har du räknat ut vad frö garn du ska ha?

Jag fick tag på detta på rea, 10kr/ nystan köpte 12svarta nystan, hoppas det räcker.
http://www.jarbo.se/produkter/garn/korall/
Av mly
Aborre skrev:
mly skrev:
Aborre skrev:Uhuu, jag har en som jag har som plan att börja sticka den närmsta tiden. Kanske kan hoppa på här.
Du är så välkommen!
Då gäller det bara att börja :lol:
Japp, har du stickat något innan? Eller är du helt nybörjare, varför vill du börja sticka?
Av mly
Aborre skrev:
mly skrev:
Aborre skrev:
mly skrev:
Aborre skrev:Uhuu, jag har en som jag har som plan att börja sticka den närmsta tiden. Kanske kan hoppa på här.
Du är så välkommen!
Då gäller det bara att börja :lol:
Japp, har du stickat något innan? Eller är du helt nybörjare, varför vill du börja sticka?
Jag var nybörjare för ett år sedan, men har sakta levlat mig upp till.. steget som kommer efter nybörjare. Har stickat två koftor, en heldräkt i stl 86, lite strumpor, mössor osv. Skitkul att sticka! Känner att jag vill ha en perfekt myskofta så det får bli en ny som ska bli bäst. Vill sticka en islandströja också, har hittat mönster och funderar på vilken jag ska ta och börja med först. :hmm:
Ta koftan så du kan hänga med här tycker jag.
Användarens profilbild
Av Fryle
mly skrev:
Fryle skrev:Jag ska bara avsluta benvärmarna som jag började på idag, så ska jag starta mitt första uppifrån-och-ner-projekt. :tumup:
sticka fort!

Jag fick tag på detta på rea, 10kr/ nystan köpte 12svarta nystan, hoppas det räcker.
Jag måste ändå dra upp benvärmarna, det är för många maskor. De kanske kan vänta ett tag? :roll:
Jag hade tänkt använda detta istället för det medföjlande mönstret:
Fryle skrev:Jag måste bara berätta: Jag (och min kollega) har haft en studerande i fyra veckor. Hon är verkligen mycket bra och det har funkat fint. Idag var sista dagen och hon kom med ett paket till mig. Hon hade köpt ullgarn och ett stickmönster! :heart: Själv kan hon inget om handarbete, men hade gått till garnaffären och fått hjälp. Det är ett tjockt 100% ullgarn (svarta fårets Dream) och ett västmönster. Jag blev så glad och lite rörd. :heart:

(Och var kan man annars berätta om sånt om inte i SBs sticksnacktråd :roll: )
Ditt garn ser också snyggt ut, jag gillar oregelbunden struktur. :tumup:
Av mly
Fryle skrev:
mly skrev:
sticka fort!

Jag måste ändå dra upp benvärmarna, det är för många maskor. De kanske kan vänta ett tag? :roll:
Fryle skrev:Jag måste bara berätta: Jag (och min kollega) har haft en studerande i fyra veckor. Hon är verkligen mycket bra och det har funkat fint. Idag var sista dagen och hon kom med ett paket till mig. Hon hade köpt ullgarn och ett stickmönster! :heart: Själv kan hon inget om handarbete, men hade gått till garnaffären och fått hjälp. Det är ett tjockt 100% ullgarn (svarta fårets Dream) och ett västmönster. Jag blev så glad och lite rörd. :heart:

Jag vet vilket garn det är, det är också fint. Å himla tjockt va :hmm:

Nackdelen är att de tjocka partierna vekar komma på samma ställe väldigt ofta, vet inte ritkigt vad jag tykcer om det, men det är väldigt mjukt och mysigt, inte alls bomullsaktigt.
Användarens profilbild
Av Fryle
mly skrev:
Fryle skrev:
mly skrev:
sticka fort!

Jag vet vilket garn det är, det är också fint. Å himla tjockt va :hmm:

Nackdelen är att de tjocka partierna vekar komma på samma ställe väldigt ofta, vet inte ritkigt vad jag tykcer om det, men det är väldigt mjukt och mysigt, inte alls bomullsaktigt.
Ja, Dream är himla tjockt, stickor 12 :shock: . Inte min vanliga garnsort, jag har ju fått det i present, men det känns verkligen mysigt. :loving:
Användarens profilbild
Av zmurfan
Jag vill vara med. Har ett lila garn som skulle göra sig urtjusigt som kofta. Frågan är bara hur gör jag för att vara med på det här? Kommer någon att guida genom varje steg eller hur funkar det?
Av mly
zmurfan skrev:Jag vill vara med. Har ett lila garn som skulle göra sig urtjusigt som kofta. Frågan är bara hur gör jag för att vara med på det här? Kommer någon att guida genom varje steg eller hur funkar det?
Vi vet inte riktigt, melon är duktig och har gjort ett gäng, sen finns ju tant koftas beskrivning som är steg för steg.
http://koftanskofta.blogspot.se/
I högerkanten finns beskrivning steg för steg.
Användarens profilbild
Av melon
Hej hej :vinka: Kul att du startade tråden mly!

Jag har lovat att stötta vid koftalongen men vi är många här som har stickat koftor på frihand som kan komma med hjälp. Tant Koftas guide är bra, man kan ju börja med att läsa den och återkomma till tråden för frågor, vad tror ni om ett sådant upplägg?

Ett tips är att titta lite på sin kroppsform och försöka avgöra om man har breda eller smala ärmar i förhållande till sin kropp. När du köper tröjor, hur brukar de passa i ärm- och kroppsbredd?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 43
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?