Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
Har sökt men hittar ingen gammal tråd, visst måste här finnas några som pysslar med ljusgjutning, jag har gjort lite i perioder, men är sugen på att gjuta mer, behöver tips och inspiration dock.
Användarens profilbild
Av Cayenne
Jag såg fina i en tidning, gjorda i fina gamla kaffekoppar. JAg blev lite sugen, men harvarken vekar eller fina kaffekoppar :roll:
Av mly
Jag har också sett gjutna i kaffekopppar, det är jätte fint, jag är sugen på blockljus nu, funderar på att spara grädd förpackningarna och gjuta i dem. Men jag skulle vilja ha riktiga formar så man kan göra randigt och se hur det blir.

Kan finnas vekar här hemma, men jag är inte säker.
Användarens profilbild
Av Sanna81
Man kan ju göra randiga ljus även om man inte har "riktiga" formar, det är väl bara att ha ljusmassa i olika färger och hälla på vartefter den första randen stelnat. Jag vet att jag som barn gjöt i plastmuggar, cremefraich-burkar, konservburkar med mera. Om man klädde formen med folie som var lite knölig blev det en ganska häftig effekt (men det kunde vara svårt att få bort folien sen från det färdiga ljuset).

Det var rätt kul i alla fall, men jag kommer nog inte att våga göra det igen förrän vi är utan småbarn här hemma.
Av mly
Sanna81 skrev:Man kan ju göra randiga ljus även om man inte har "riktiga" formar, det är väl bara att ha ljusmassa i olika färger och hälla på vartefter den första randen stelnat. Jag vet att jag som barn gjöt i plastmuggar, cremefraich-burkar, konservburkar med mera. Om man klädde formen med folie som var lite knölig blev det en ganska häftig effekt (men det kunde vara svårt att få bort folien sen från det färdiga ljuset).

Det var rätt kul i alla fall, men jag kommer nog inte att våga göra det igen förrän vi är utan småbarn här hemma.

Jag tänkte mest att man kunde se hur breda ränderna blev, men det kanske inte behövs. Näe du har helt rätt, egentligen ingen lämplig sysselsättning med småbarn i närheten.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?