Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har sticksigt ullgarn, det vet jag nog minst vad jag ska göra av....
Funderar nästan på att klippa ner det i småbitar och ha till fyllning i gosedjur eller nåt xD

Sen är det akrylgarner, burr...vad gör man av det?

Och tunt virkgarn i bomull, tänkte att man kanske kan färga men vad gör man av det sen?
Nätkassar? Pynt? amigurumi (gör man det med så tunt?

Det är sånt merciserat...:P

Och en massa annat, färdigstickade grejer också...what to do?

tips tack!

ska fota alltihopa sen täntke jag, när jag orkar.. :P
Vad roligt med en sådan här tråd, jag har också en massa garn som jag itne vet vad jag ska göra av det. Jag brukar ibland söka på Ravelry för tips på vad andra gjort av samma/liknande garn.

Stickigt ullgarn har jag också och vet inte vad jag ska göra av, så det kan jag inte hjälpa till med. Mitt är tunt, och påminner om lingarn och jag har funderat på att göra disktrasor eller en lös tröja av det. Om det är tjockare garn kan du kanske göra en kofta, eftersom de ofta inte sitter direkt mot huden.

Akrylgarn gillar jag att göra filtar av! Just nu är jag sugen på en regnbågsfilt, kanske en sådan här: http://charami.com/2012/04/22/patroon-hartjesdeken/ eller en sådan här: http://www.ravelry.com/patterns/library ... ow-blanket

Tunt virkgarn funkar väl till allt möjligt: kläder, sjalar, amigurumi, spetsdukar? Eller sådana här som julpynt: http://www.ravelry.com/patterns/library ... tch-hearts

Lycka till, och se till att knaka ravelry ordentligt så kommer du få mer idéer än du någonsin hinner göra! :tumup:
Jag gjorde en lampskärm genom att doppa tunt bomullsgarn i tapetklister och linda runt en badboll som jag sen lirkade ut när garnet torkat. Blev fint! Jag har tappat bort beskrivningen, men det går nog att googla fram.
Jag har just fyllt en halv garderob med garnnystan... har just lärt mig sticka så jag har ingen aning om vad jag ska göra med allt :) Men det kan vara mydigt att bara titta och klappa på i förbifarten tills jag kommer på vad det ska bli.. :mrgreen:
Och tunt virkgarn i bomull, tänkte att man kanske kan färga men vad gör man av det sen?
Nu vet int ejag vad du har för färger

Men leksaksmat kan du virka.

Jag virkade ett tärnljus i rött/vitt/gult :tumup:
jenn79 skrev:

Jag har också funderat på leksaksmat...
Det tunna garnet är "offwhite" typ, men det borde väl gå att färga...med karamellfärg kanske?
Ellasario skrev:
jenn79 skrev:

Jag har också funderat på leksaksmat...
Det tunna garnet är "offwhite" typ, men det borde väl gå att färga...med karamellfärg kanske?
Kokta ägg i mängder får du virka :lol:

Färga borde ju funka :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?