Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av honungsmarmelad
Jag har köpt på apoteket, det är sådana man bara sätter kring hälen och jag är jättenöjd. Men jag måste börja komma ihåg att ta av dem utanför dörren för de är inte snälla mot parkettgolvet ... Inga problem att gå inomhus med dem heller men jag tar av dem om jag ska typ in på ett köpcentrum (till skillnad från enbart in på Willys). För mig, som lägger all vikt på hälen och går lite våldsamt enligt folk i min närhet, så fungerar de finfint. Kanske mindre bra om man inte lägger all vikt på hälen.
Av litensoetis
Ketronya skrev:Efter att ha varit ute gått några dagar nu utan broddar börjar jag fundera på om jag ens kommer att behöva broddar faktiskt. Det är så välsaltat och plogat här inne i stan så det känns knappt lönt liksom? :hmm:
så känner jag med, bor mitt i smeten liksom. jag går bara lite försiktigare om det ser isigt ut, där det är snö och is går jag på snön för bättre grepp. så jag tror jag skippar broddar faktiskt 8)
Användarens profilbild
Av Cillan
HÄr är det inte saltat och det är jag överlycklig för. Hatar vägsalt. Det förstör kläder, skor, bilar och hundtassar och är bara ett gissel om det fryser, tinar, fryser, tinar....
Användarens profilbild
Av theos
Jag har inte hunnit köpa broddar än :oops: :roll: Idag kändes det lite läskigt att gå ute.. Måste åka och kolla på några i veckan!!
Av litensoetis
Cillan skrev:HÄr är det inte saltat och det är jag överlycklig för. Hatar vägsalt. Det förstör kläder, skor, bilar och hundtassar och är bara ett gissel om det fryser, tinar, fryser, tinar....
tycker inte heller om salt, bättre med snö och sandat isf. men saltet funkar bra när det blir helt barmark som det blir på de flesta ställena här :tumup:
Användarens profilbild
Av Ketronya
litensoetis skrev:
Ketronya skrev:Efter att ha varit ute gått några dagar nu utan broddar börjar jag fundera på om jag ens kommer att behöva broddar faktiskt. Det är så välsaltat och plogat här inne i stan så det känns knappt lönt liksom? :hmm:
så känner jag med, bor mitt i smeten liksom. jag går bara lite försiktigare om det ser isigt ut, där det är snö och is går jag på snön för bättre grepp. så jag tror jag skippar broddar faktiskt 8)
Ja, jag skippar broddar jag med, än så länge iaf! :)
Användarens profilbild
Av Carolinah
p_sarah skrev:
alta skrev:Jag funderar på ett par icebug-skor
... men misstänker att man kanske inte borde gå med dem på plastmattan i trapphuset?

De är mycket snällare än vanliga broddar (och jag går med dem på plaatgolv fast jag inte borde, ex i bussar :oops: ) men de kan nog göra skada.
Det brukar väl vara en väldigt hård typ av plastmatta i trapphus. Men hemma ska man passa sig. Har haft Icebuggs o var jättenöjd men har gjort massa småprickar på vårt mjuka vinylgolv. Nu vill jag ha m avtagbara dubbar så man kan välja. Bra tråd!
Användarens profilbild
Av smurfis
Jag har helt vanliga hälbroddar från apoteket, de funkar jättebra. Men denna tråd får mig att fundera på om det finns ännu bättre alternativ. :lol: De är lite bökiga att ta på och av när man ska in på tex vårdcentralen.
Användarens profilbild
Av smurfis
smurfis skrev:Jag har helt vanliga hälbroddar från apoteket, de funkar jättebra. Men denna tråd får mig att fundera på om det finns ännu bättre alternativ. :lol: De är lite bökiga att ta på och av när man ska in på tex vårdcentralen.
såna här alltså:
Bild
Användarens profilbild
Av God_cares
smurfis skrev:
smurfis skrev:Jag har helt vanliga hälbroddar från apoteket, de funkar jättebra. Men denna tråd får mig att fundera på om det finns ännu bättre alternativ. :lol: De är lite bökiga att ta på och av när man ska in på tex vårdcentralen.
såna här alltså:
Bild
Det finns bättre alternativ! ;-) Såna som sitter över hela foten brukar rekommenderas av flest, liknande dem som tidigare länkats till i tråden på diverse ställen :-)
Användarens profilbild
Av smurfis
God_cares skrev:
smurfis skrev:
såna här alltså:
Bild
Det finns bättre alternativ! ;-) Såna som sitter över hela foten brukar rekommenderas av flest, liknande dem som tidigare länkats till i tråden på diverse ställen :-)
Ja jag ska nog se mig om efter ett par ännu bättre. :D Eftersom jag är ute och traskar varje dag och inte äger någon vagn. Har hittills inte ens halkat till det minsta lilla, men som sagt vore kul med några som är riktigt rejäla men samtidigt smidiga att få på/av. :hmm:
Användarens profilbild
Av Ketronya
Såna som länkades till tidigare, från Apoteket, det var såna jag provade och de satt inte alls bra på mina skor, slöt liksom inte tätt längs med skon så det blev väldigt svajigt och ostadigt. Jag har dr martens, fattar inte vad för sorts skor ni andra har som såna sitter bra på? Har ni helt släta sulor, som på joggingskor eller? :hmm:
Användarens profilbild
Av smurfis
Ketronya skrev:Såna som länkades till tidigare, från Apoteket, det var såna jag provade och de satt inte alls bra på mina skor, slöt liksom inte tätt längs med skon så det blev väldigt svajigt och ostadigt. Jag har dr martens, fattar inte vad för sorts skor ni andra har som såna sitter bra på? Har ni helt släta sulor, som på joggingskor eller? :hmm:
:shock: Jag har också dr martens ju. :hmm:
Användarens profilbild
Av Ketronya
smurfis skrev:
Ketronya skrev:Såna som länkades till tidigare, från Apoteket, det var såna jag provade och de satt inte alls bra på mina skor, slöt liksom inte tätt längs med skon så det blev väldigt svajigt och ostadigt. Jag har dr martens, fattar inte vad för sorts skor ni andra har som såna sitter bra på? Har ni helt släta sulor, som på joggingskor eller? :hmm:
:shock: Jag har också dr martens ju. :hmm:
Jaså där ser man ja. Om du hittar några som passar får du gärna berätta för mig! :lol:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?