Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ketronya
Vad har man en sån till? :)
Av Hell Cat
Åkmadrass står det, så jag antar att det är ett alternativ till pulka =)
Av Ponyo
Ah, sådana har de på dagis. De är helkul att åka i snöbacken med. Och åker de på någon så gör de inte så stor skada. (i jämförelse med plastpulka)
Användarens profilbild
Av Ketronya
Hell Cat skrev:Åkmadrass står det, så jag antar att det är ett alternativ till pulka =)
Ah, så enkelt det kan vara när man inte överanalyserar allt! :D
Användarens profilbild
Av CAKirre
Skranor är underbara! Jag har i stort sett bara åkt skrana och väldigt sällan pulka, trodde alla var uppväxta med det. :oops:

Jag sydde sådana på min utbildning. Vi hade någon tjockare slags kapellväv(för båtar). Två bitar som vi sydde ihop, men lämnade ena kortsidan. Där stoppade vi in en skumplatta, kommer inte ihåg vilken sort det var... Sedan klippte vi till en bit väv som var lika lång som kortsidan och ca 15-20 cm bred. Vi vek den dubbel på bredden och sydde en raksöm, så det blev en kanal i den. Sedan sydde vi ihop skranans kortsida med sömsmånen från den lilla bitens väv emellan. Genom denna kanal trädde vi sedan ett rep som vi knöt ihop.
Tada! En skrana!

Det enda är att om det ska hålla för en hel vinter och slitage så krävs det bra material, som inte suger åt sig fukt, glider bra och inte repar upp sig. Sedan så kräver det nästan en tapetserarsymaskin, eller dylikt för att orka sy genom lagren skulle jag tro.
Mitt tips, fråga en möbeltapetserare. I Norrlandsföreningen så har några av tapetserarna haft skranor till salu/alt. har haft saker hemma för att kunna göra dem, då de är enkla att göra och inte tar lång tid om man har rätt utrustning.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?