Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sanna81
Jag tycker att det gör stor skillnad för ryggen om jag brer ut axelbanden ordentligt inte bara över mina axlar utan också runt barnet. Men sen tror jag också på att träna ordentligt, antingen med annan träning eller också helt enkelt bära mer så att musklerna vänjer sig. När barnet går upp fort i vikt tar det ett tag innan kroppen anpassat sig.
Av ylvast
Carolinah skrev:Men alltså jag tror jag blir galen. Igår tänkte jag gå in o skriva att jag var så glad eftersom jag inte fått ont alls på dagens promenad. Idag knöt jag på samma sätt, (MT) trodde jag, o nu går jag här o det bränner i hela ryggen o gör tom ont. Känns som det handlar om så små saker som gör enorm skillnad. Kan det vara bra att tex twista en gång bakom barnets rygg? Det missade jag idag.
Jag tycker att twisten är livsviktig för ett bra knyt!
Av Cärlek
litensoetis skrev:
Cärlek skrev:Vad innebär det att twista? :hmm:
http://www.google.se/imgres?um=1&hl=sv& ... ,s:0,i:110

jag antar att dom menar så. när jag svarade tidigare fick jag för mig att hon menade att bara korsa om tygremmarna runt ryggen(istället för under rumpan) men när man knyter med twist menas det såhär. :)
Jaha tack :) Ska jag komma ihåg när dagen kommer då F känns tung :)

Hoppas du får ordning på ryggsmärtan Carolinah!
Tycker att det avlastar bra om man "brer ut" ändarna på mei tai en över rumpan på barnet o sen drar till ordentligt, o lixom hoppar upp barnet samtidigt. Och sen tycker jag ( tvärtemot vad ergonomin säger ?) att det är lättare att bära om man har båda knutarna i midjan ( alltså inte på höften där det BORDE avlasta bäst... Men kanske beror på att min "svagaste punkt" är skuldrorna. Det är där jag får ont , o så kör jag breda band som jag korsar över bröstet. Tycker det funkar bra! Men sen beror det ju på Mei Tai en åxå, och ibland är det svårt att sätta fingret på vad som skiljer en bekväm fr en obekväm. 2 till synes ganska lika i mått o matriel, kan upplevas väldigt olika har jag märkt :hmm:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?