Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Aborre skrev:
zmurfan skrev:
zmurfan skrev:Garnet är för övrigt lila, inte blått. Mobilen fotar färger konstigt och vanliga kameran är trasig.

Hmm, det blir visst muddar till Linnea det här. Nåja, bara att göra flera sen då om fler i släkten ska få muddar till julklapp. Tur de är snabbgjorda. Och de var roliga när jag väl kommit på hur mönstret var.
Ett muddpar klart i lila med fläta och pyttipannaspetsar.
Ett muddpar påbörjat (1/2 snart klar) med 2r/2a mudd och solerospetsar.
Måste bara fråga.. Vad gör man med muddar? :hmm: Det verkar kul att göra.
Jag kan bara svara för mig. Jag har muddar för att om jag är kall om handlederna så fryser hela jag.
Fryle skrev:
Juliusdotter skrev:En slätstickad klänning/tunika som är avslutat (nederkanten) med rätstickning, där kanten ideligen viker sig uppåt (den rätstickade delen). Vad gör man åt det? Den har ännu inte hunnit tävättats eller sträckts till (dottern har bott i den i två dygn nu :)) Bild finns på bloggen men där håller sig kanten rätt.
Stickar den bredare?
Eller så får man minska några maskor på kanten. Ms kofta gjorde så, jag fick riva upp och minska (tror jag minskade var 15:e maska eller nåt) på första varvet. Rätstickat är ju bredare än slätstickat, jag antar att det är därför det beter sig så.
solängel skrev:
Fryle skrev:
Juliusdotter skrev:En slätstickad klänning/tunika som är avslutat (nederkanten) med rätstickning, där kanten ideligen viker sig uppåt (den rätstickade delen). Vad gör man åt det? Den har ännu inte hunnit tävättats eller sträckts till (dottern har bott i den i två dygn nu :)) Bild finns på bloggen men där håller sig kanten rätt.
Stickar den bredare?
Eller så får man minska några maskor på kanten. Ms kofta gjorde så, jag fick riva upp och minska (tror jag minskade var 15:e maska eller nåt) på första varvet. Rätstickat är ju bredare än slätstickat, jag antar att det är därför det beter sig så.
Men :tumup: för klänningen, jättesnygg!
solängel skrev:
solängel skrev:
Fryle skrev:
Stickar den bredare?
Men :tumup: för klänningen, jättesnygg!
Tack, skall pröva med ditt förslag.
Användarens profilbild
Av melon
Äntligen får jag sticka vad jag vill :vågen: Det är grymt pepp att få vara med på en julmarknad men massproduktion är verkligen inte min grej. Imorgon är det över och jag har plockat upp en kofta som jag startade på tidigare i höst. Å vad jag älskar att sticka! :loving:
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:Äntligen får jag sticka vad jag vill :vågen: Det är grymt pepp att få vara med på en julmarknad men massproduktion är verkligen inte min grej. Imorgon är det över och jag har plockat upp en kofta som jag startade på tidigare i höst. Å vad jag älskar att sticka! :loving:
:vågen: :app:
Av Ponyo
melon skrev:Äntligen får jag sticka vad jag vill :vågen: Det är grymt pepp att få vara med på en julmarknad men massproduktion är verkligen inte min grej. Imorgon är det över och jag har plockat upp en kofta som jag startade på tidigare i höst. Å vad jag älskar att sticka! :loving:
:app:
Användarens profilbild
Av glis
Jag håller på med randiga slätstickade trumpor till mig själv, stickar nerifrån. Nu har jag kommit till stället på benet där mina vader börjar svälla ut :wink: så nu börjar det behövas ökningar. Nu är frågan: skall jag göra ökningarna på samma ställe som jag byter trådar i randningen, dvs på insidan av benen, eller skall jag göra dem mitt bak?

Har för övrigt stickat klart min kofta också, dotter fick på sig den dag, helt oblockad och omonterad med ärmarna ihopkorvade. Om jag får kameran att tala med en dator så kommer jag plåga er med bilder...

Nu har den märkliga situationen uppstått att jag har en stickning för lite! Jag är sugen på en riktig baskofta till mig själv, eller en sådan där förgglad pullover, Fair Isle mönstrad kanske? Eller kanske att jag skall byta ut mönstren mot Hallandsstickning men behålla färgrikedomen? Jag är sugen på Hallandsstickning också...
Användarens profilbild
Av Fryle
glis skrev:Jag håller på med randiga slätstickade trumpor till mig själv, stickar nerifrån. Nu har jag kommit till stället på benet där mina vader börjar svälla ut :wink: så nu börjar det behövas ökningar. Nu är frågan: skall jag göra ökningarna på samma ställe som jag byter trådar i randningen, dvs på insidan av benen, eller skall jag göra dem mitt bak?
Jag hade ökat mitt bak, om inte dina ben är formade så att de bullar ut mest på insidan.
Användarens profilbild
Av glis
Fryle skrev:
glis skrev:Jag håller på med randiga slätstickade trumpor till mig själv, stickar nerifrån. Nu har jag kommit till stället på benet där mina vader börjar svälla ut :wink: så nu börjar det behövas ökningar. Nu är frågan: skall jag göra ökningarna på samma ställe som jag byter trådar i randningen, dvs på insidan av benen, eller skall jag göra dem mitt bak?
Jag hade ökat mitt bak, om inte dina ben är formade så att de bullar ut mest på insidan.
Nä, mina ben är av den vanliga formen.
För övrigt funkar det jättebra att ha ena nystanet i strumpan nu när jag kommit en bit :tumup:
Av Ponyo
Jag fick ett rikligt presentkort på en garnaffär som jag inte riktigt har fastnat för här i stan. Dels för att det ligger längst bort av alla, men också för att de inte har min typ av garner.
Men idag åkte jag dit. Köpte hutlöst dyra knappar (12 kr st). Och kollade in garnet igen. Köpte en till kids silk haze (hade ett nystan sedan innan). Är lite sugen på att sticka en riktigt luddig sjal. Men frågan är. Ska jag lägga till en tråd malabrigo lace i samma färg? :hmm:
Användarens profilbild
Av glis
Ponyo skrev:Jag fick ett rikligt presentkort på en garnaffär som jag inte riktigt har fastnat för här i stan. Dels för att det ligger längst bort av alla, men också för att de inte har min typ av garner.
Men idag åkte jag dit. Köpte hutlöst dyra knappar (12 kr st). Och kollade in garnet igen. Köpte en till kids silk haze (hade ett nystan sedan innan). Är lite sugen på att sticka en riktigt luddig sjal. Men frågan är. Ska jag lägga till en tråd malabrigo lace i samma färg? :hmm:
Jag har stickat en sjal i kid silk haze, tyckte den var fånigt tunn så jag tycker att det verkar vettigt att blanda.
Av Ponyo
glis skrev:
Ponyo skrev:Jag fick ett rikligt presentkort på en garnaffär som jag inte riktigt har fastnat för här i stan. Dels för att det ligger längst bort av alla, men också för att de inte har min typ av garner.
Jag har stickat en sjal i kid silk haze, tyckte den var fånigt tunn så jag tycker att det verkar vettigt att blanda.
Då testar jag med malabrigo :tumup:
Användarens profilbild
Av MuuM
Vilken affär???
Av Ponyo
MuuM skrev:
Vilken affär???
Garnverket på hantverkargatan
  • 1
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?