Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av brisea
melon skrev:Håll i dig, Kvarnvik, jag tror jag måste sticka ett Dropsmönster :mrgreen:

Bild
Åh, den där är jättefin, jag har börjat på den en gång, men garnet jag hade var lite för tjockt, det blev så bylsigt med flätorna. Jag repade upp efter halva ryggbiten. :| Den är på min att sticka någon gång lista, men den listan är ganska lång.
majo0322 skrev:
Aborre skrev:När ni stickar mönster och kommer till en rad med bara en färg.. låter ni de andra trådarna följa med varvet runt eller låter ni den vara kvar och stickar bara en färg det varvet? :hmm:
Det senare om det är rndstickning. Om jag stickar fram och tillbaka lämnar jag bara de andra färgerna om det är två varv med samma färg (så jag slipper fästa om trådar på andra sidan).
:iagree:
Användarens profilbild
Av melon
brisea skrev:
melon skrev:Håll i dig, Kvarnvik, jag tror jag måste sticka ett Dropsmönster :mrgreen:

Bild
Åh, den där är jättefin, jag har börjat på den en gång, men garnet jag hade var lite för tjockt, det blev så bylsigt med flätorna. Jag repade upp efter halva ryggbiten. :| Den är på min att sticka någon gång lista, men den listan är ganska lång.
Ja den är jättefin! Jag hittade en till kofta med flätor så nu kan jag inte bestämma vilken jag ska sticka först. Tur att jag har ett par projekt att göra klart först så jag hinner bestämma mig :wink:

Vilket garn började du sticka i?
Användarens profilbild
Av melon
CrazyMagpie skrev:
majo0322 skrev:
Aborre skrev:När ni stickar mönster och kommer till en rad med bara en färg.. låter ni de andra trådarna följa med varvet runt eller låter ni den vara kvar och stickar bara en färg det varvet? :hmm:
Det senare om det är rndstickning. Om jag stickar fram och tillbaka lämnar jag bara de andra färgerna om det är två varv med samma färg (så jag slipper fästa om trådar på andra sidan).
:iagree:
Jag med. Jag stickar lösare med flera färger så om jag ska sticka något/några enstaka varv med bara en färg måste jag anstränga mig för att behålla stickfastheten och inte börja sticka lika hårt som jag gör med en färg annars.
Användarens profilbild
Av brisea
melon skrev:
brisea skrev:

Bild
Ja den är jättefin! Jag hittade en till kofta med flätor så nu kan jag inte bestämma vilken jag ska sticka först. Tur att jag har ett par projekt att göra klart först så jag hinner bestämma mig :wink:

Det var ett tweedgarn, tjocklek aran enligt garnaffären. Det garnet väntar fortfarande på rätt projekt. :D
Användarens profilbild
Av melon
brisea skrev:
melon skrev:
brisea skrev:

Bild

Det var ett tweedgarn, tjocklek aran enligt garnaffären. Det garnet väntar fortfarande på rätt projekt. :D
Okej, de där begreppen säger inte mig någonting, jag är jättedålig på dem :lol: Jag har ett tvåtrådigt lila garn och anpassar nog bara storleken om det inte stämmer med stickfastheten.
Jag har börjat på ett par muddar med pyttipannauddar och fläta. Försökte 511 gånger med pyttipannamönstret igår och fick det bara att se ut som skit. Idag satte jag mig och läste det igen och upptäckte att jag glömde läsa klart rad 13 igår. Man ska inte sticka när man är trött tydligen. Idag läste jag klart raden och nu ser det bättre ut.
Eller hur tycker ni att det blir?
Det är mitt första försök till fläta där med.

Bild
Användarens profilbild
Av ellla
zmurfan skrev:Jag har börjat på ett par muddar med pyttipannauddar och fläta. Försökte 511 gånger med pyttipannamönstret igår och fick det bara att se ut som skit. Idag satte jag mig och läste det igen och upptäckte att jag glömde läsa klart rad 13 igår. Man ska inte sticka när man är trött tydligen. Idag läste jag klart raden och nu ser det bättre ut.
Eller hur tycker ni att det blir?
Det är mitt första försök till fläta där med.

Bild
Snyggt Zmurfan!
Garnet är för övrigt lila, inte blått. Mobilen fotar färger konstigt och vanliga kameran är trasig.

Hmm, det blir visst muddar till Linnea det här. Nåja, bara att göra flera sen då om fler i släkten ska få muddar till julklapp. Tur de är snabbgjorda. Och de var roliga när jag väl kommit på hur mönstret var.
zmurfan skrev:Garnet är för övrigt lila, inte blått. Mobilen fotar färger konstigt och vanliga kameran är trasig.

Hmm, det blir visst muddar till Linnea det här. Nåja, bara att göra flera sen då om fler i släkten ska få muddar till julklapp. Tur de är snabbgjorda. Och de var roliga när jag väl kommit på hur mönstret var.
Ett muddpar klart i lila med fläta och pyttipannaspetsar.
Ett muddpar påbörjat (1/2 snart klar) med 2r/2a mudd och solerospetsar.
En slätstickad klänning/tunika som är avslutat (nederkanten) med rätstickning, där kanten ideligen viker sig uppåt (den rätstickade delen). Vad gör man åt det? Den har ännu inte hunnit tävättats eller sträckts till (dottern har bott i den i två dygn nu :)) Bild finns på bloggen men där håller sig kanten rätt.
Användarens profilbild
Av Fryle
Juliusdotter skrev:En slätstickad klänning/tunika som är avslutat (nederkanten) med rätstickning, där kanten ideligen viker sig uppåt (den rätstickade delen). Vad gör man åt det? Den har ännu inte hunnit tävättats eller sträckts till (dottern har bott i den i två dygn nu :)) Bild finns på bloggen men där håller sig kanten rätt.
Stickar den bredare?
  • 1
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?