Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Dorotea skrev:
mly skrev: Superfint, är garnet randigt eller stickar du randigt själv?
Jag använder alla mina småsnuttar som har blivit över när jag har stickat annat, repat upp, ändrat mig, gjort nåt annat, repat upp igen... mina lådor svämmar över av små små nystan :mrgreen: Så det blir en heeel del garnändar att fästa sen. Men jag tänker glatt optimistiskt att det blir jättesnyggt att knyta en liten knut och tova in garnänden på nåt sätt :D :D *skjuter upp problemet*
Kan du inte skarva genom att tova ihop ändarna, om det nu är 100% ull?

Det är ju nästan den största fördelen med att sticka i tovbar ull, att man inte behöver knyta knutar.
Av mly
Smultronbarn skrev:Gudars vad fina saker ni gör! :love:

Jag skulle behöva ett par yllemamelucker eller cykelbyxor. Är inte en jättefena på stickmönster men kanske ska haka på här så att jag kan få hjälp om jag behöver längs vägen. :tumup:

Tror ni man kan ta ett mönster som börjar från midjan och sticka mer så långt som man vill ha dem? :hmm:
Det kan du absolut göra!
Användarens profilbild
Av Fryle
Nu när jag ser era finrandiga alster :loving: blir jag sugen på ett par randiga jag med... men det får läggas sist i projektlistan! :this: Jag har redan kommit på förbättringar jämfört med de första jag stickade. :roll:
Av Smultronbarn
mly skrev:

Jag skulle behöva ett par yllemamelucker eller cykelbyxor. Är inte en jättefena på stickmönster men kanske ska haka på här så att jag kan få hjälp om jag behöver längs vägen. :tumup:

Tror ni man kan ta ett mönster som börjar från midjan och sticka mer så långt som man vill ha dem? :hmm:
Det kan du absolut göra!
Vad bra! :D Då ska jag bara kika på de mönster som finns tillgängliga, har för mig att några av er tipsade om gratismönster från Drops/Garnstudion.

Vad har ni haft för garn? Jag vill nog ha ett tunnt ganska o-kliigt, för jag tänkte ha dem under byxorna eller kjolen för att förstärka på strumpbyxor eller långkallsonger.
Av mly
Smultronbarn skrev:
mly skrev:

Det kan du absolut göra!
Vad bra! :D Då ska jag bara kika på de mönster som finns tillgängliga, har för mig att några av er tipsade om gratismönster från Drops/Garnstudion.
Japp melons är stickade efter drops mönster, min linning också, undrar om dom kommer bli färdiga nån gång, men det va nån mer som hade mål 2022 har jag för mig...
Av Smultronbarn
mly skrev:
Smultronbarn skrev:
mly skrev:

Det kan du absolut göra!
Japp melons är stickade efter drops mönster, min linning också, undrar om dom kommer bli färdiga nån gång, men det va nån mer som hade mål 2022 har jag för mig...
Åh vad bra, då hinner jag färdigt "i tid" jag med! :lol:
Användarens profilbild
Av Grönöga
Dorotea skrev:
Fryle skrev:
petwol skrev:Ok, nu har jag följt den här tråden och tror att jag vågar fråga lite :rodna:

SKulle gärna vilja sticka ett par yllebyxor men jag är ju en hel nybörjare som precis börjat sticka på en kofta (fast bakstycket är klart :vågen: ). Har bestämt för att sticka klart koftan först så ev byxor blir väl klara lagom till midsommar :lol:

Men vilket garn stickar ni i? Jag vill gärna ha 100% ull men håller det? vad har ni förnågot garn? Det känns som att tights slits mer än tex en kofta?
Jag har använt restgarner i 100% ull.
Jag håller med melon om syntetinblandnings-grejen, men jag använder själv också bara 100% ull nu och räknar med att hålla koll och laga hål regelbundet. Jag har blivit helt såld på att laga ullkläder genom att tova, man tar en bit lös ull och nålar fast över hålet. Jag tänkte att det skulle passa bra att göra runda, vita prickar på mina galet randiga byxor :mrgreen:

:love: Åh. nej, nu får jag allt kasta upp maskor! :wink:
Av honungsmarmelad
Jag har typ gett upp på grund av tidsbrist. :/

Såg melons byxor på bloggen, skitsnygga! Inte sett eventuella andra färdiga projekt för jag har ingen ork att läsa ikapp ...
Användarens profilbild
Av Cyclotella
melon skrev:Bild

Bild

Ååååh, så snygga!!! :love: :love: :love:

Nu blev jag inspirerad till att fort fortsätta med mina, synd bara att det är måndag morgon...
Av Exem
Jag är så kär i melons brallor att jag överväger att börja sticka. Jag som tänkte att virkning var min grej o stickning trist o stressfyllt :roll: Men de är ju så himla fina.. :heart:
Användarens profilbild
Av Ketronya
Asså sååå fina Melon! Hade det funnits mönster till dom i storlek 44 så hade jag lagt upp maskor direkt!
Av petwol
Dorotea skrev:Fääääärdig... nästan :hide:
Trådändarna var det ju också. :mrgreen:
Bild
Wow :heart:

Nu blir jag jättesugen men har bestämt mig för att göra ett par tights till tjejen först efter koftan vill säga :lol:
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 31
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?