Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
Dorotea skrev:
Fryle skrev:Mina är ju då lite mystiska i storleken, men jag minskade två maskor vart femte varv på varje ben.
Okej, men hur upplever du proportionerna? Dvs hur är lår och vrist i förhållande till varandra?
Proportionerna känns nog bra. Kanske hade jag kunnat minska något långsammare, men jag känner mig helt nöjd. Till saken hör att jag har tjocka lår i förhållande till vaderna. Men å andra sidan sitter de ju även fint på maken vars ben är förhållandevis mer jämnsmala.

(Ska se om jag kan övertala honom om att vi lägger in varsin livebild med yllebyxorna på. :wink: )
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Det är så härligt att följa hur era ullbyxor växer och växer! Grympt impad över hur ni ror projekten i land 8)

(själv sitter jag och får spunk av att sticka en tröjärm, och jag har garanterat längre ben än armar... :roll: :wink: )
Användarens profilbild
Av melon
CrazyMagpie skrev:Det är så härligt att följa hur era ullbyxor växer och växer! Grympt impad över hur ni ror projekten i land 8)

(själv sitter jag och får spunk av att sticka en tröjärm, och jag har garanterat längre ben än armar... :roll: :wink: )
:lol: Fast du har nog mindre rumpa än överkropp? :tumup: Jag är snart klar och det känns inte tokigt långt, jag har stickat många koftor som känts drygare. Jag ska räkna meter när jag är klar och jämföra.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
melon skrev:
CrazyMagpie skrev:Det är så härligt att följa hur era ullbyxor växer och växer! Grympt impad över hur ni ror projekten i land 8)

:lol: Fast du har nog mindre rumpa än överkropp? :tumup: Jag är snart klar och det känns inte tokigt långt, jag har stickat många koftor som känts drygare. Jag ska räkna meter när jag är klar och jämföra.
Vem vet, vem vet.... :bryn:

Nä, du har nog rätt - och jo, nog måste jag nog prova mig på ett par jag med vad det lider. Frågan är bara om det ska bli ett par neutrala och lugna eller galet restgarnsrandiga? 8)
Användarens profilbild
Av melon
CrazyMagpie skrev:
melon skrev:

Vem vet, vem vet.... :bryn:

Nä, du har nog rätt - och jo, nog måste jag nog prova mig på ett par jag med vad det lider. Frågan är bara om det ska bli ett par neutrala och lugna eller galet restgarnsrandiga? 8)
Jag blir nog lite besviken på dig om du inte lever upp till ditt nick :whut:
Användarens profilbild
Av Fryle
Dorotea skrev: Jag har iaf bestämt mig för att inte repa upp. SÅ noga är det inte :this:
Dorotea skrev:Nu har jag mätt och räknat - och repat upp :lol:
:hellu: :lol:
Av petwol
Ok, nu har jag följt den här tråden och tror att jag vågar fråga lite :rodna:

SKulle gärna vilja sticka ett par yllebyxor men jag är ju en hel nybörjare som precis börjat sticka på en kofta (fast bakstycket är klart :vågen: ). Har bestämt för att sticka klart koftan först så ev byxor blir väl klara lagom till midsommar :lol:

Men vilket garn stickar ni i? Jag vill gärna ha 100% ull men håller det? vad har ni förnågot garn? Det känns som att tights slits mer än tex en kofta?
Användarens profilbild
Av melon
petwol skrev:Ok, nu har jag följt den här tråden och tror att jag vågar fråga lite :rodna:

SKulle gärna vilja sticka ett par yllebyxor men jag är ju en hel nybörjare som precis börjat sticka på en kofta (fast bakstycket är klart :vågen: ). Har bestämt för att sticka klart koftan först så ev byxor blir väl klara lagom till midsommar :lol:

Men vilket garn stickar ni i? Jag vill gärna ha 100% ull men håller det? vad har ni förnågot garn? Det känns som att tights slits mer än tex en kofta?
Kul att du vill vara med! :vågen:

Jag stickar i strumpgarn med 20 % nylon för att de ska hålla lite bättre. Barnen har använt och slitit ut flera par ullbyxor i 100% ull och efter en säsong har de slitit hål. Det är ju lite trist att lägga ner massor med tid på något som slits ut relativt fort. Garnet är förresten sandnes sisu och zauberball.
Användarens profilbild
Av Fryle
petwol skrev:Ok, nu har jag följt den här tråden och tror att jag vågar fråga lite :rodna:

Jag har använt restgarner i 100% ull.
Användarens profilbild
Av melon
melon skrev: Jag har försökt räkna ut garnåtgången på ett par leggings genom att bläddra igenom en massa stickade leggings på ravelry. Svårt att säga exakt men de flesta verkar ligga på runt 1000m, med en rimlig storleksskillnad på 800-1400meter. Någon ligger på 600m och någon på 1600m. En kofta hamnar ju lätt på 1200-1600m så egentligen är det inte mycket mer än en kofta. En väldigt ovetenskaplig undersökning så det ska bli skoj att se hur många meter vi här i KALen hamnar på.
Jag gillar att utvärdera och kontrollera så jag gick tillbaka till min högst ovetenskapliga undersökning. Till mina byxor i strl 34/36 med uppvik vid ankeln gick det åt 280 gram strumpgarn, 1075 meter. En siffra som stämde rätt väl med det jag hade hittat. Jag älskar ravelry, det är perfekt för att räkna ut sånt här :vågen:
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 31
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?