Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av luxia
Jag har sedan en tid tillbaka varit på jakt efter en fleecetröja som är tillräckligt lång för att nå ner över sonens fötter, och har nu hittat en som fallit oss alla tre i smaken. Den passar perfekt. Nu till min fråga:

Sonen är snart åtta månader och tröjan sitter ganska tajt (men bra) när man drar upp dragkedjan. Ni som har lite äldre barn, har de växt på bredden, eller passar samma tröja utanpå och barnen växer mer på längden? (Förstår ni hur jag menar?)
Användarens profilbild
Av Panakeia
tänk såhär, hur mycket mer sjaltyg går det åt nu, mot när han var mycket mindre? det är ju inte så mycket, fast han blivit längre, då, då antar jag att det gäller jackan också....bara en teoretisk gissning....
Av luxia
Jo, det var ju så jag tänkte. Men kanske har någon erfarenheter av detta? (Öppet köp ...)
Användarens profilbild
Av Mia
Jag tycker att de tar mer plats på "bredden" också!
Användarens profilbild
Av maimiti
Jag tycker att det går i perioder. Ibland växer de bara på höjden och smalnar därmed av, och sen kommer perioder då de växer på bredden också...
Av luxia
Äsch. Jobbiga svar. ;)

Jag får väl sy till någon kil eller panel någon gång om det blir för trångt, då. (Jag orkar nog inte leta mer ...)
Av randig
Oskar har börjat krympa på bredden nu (snart tio månader). Förut blev han bara tjockare och tjockare men nu börjar han sträckas ut på längden istället.
Användarens profilbild
Av Kaja
I och med att han är 8 månader så kan jag nog säga att han kommer huvudsakligen att växa på längden framöver. Han börjar (om han inte redan gör) att krypa och gå och då växer de mest på längden och lägger inte på sig särskilt mycket i vikt.

Hade han i stället varit 18 månader så gäller att de växer på båda ledderna, fast i olika omgångar. Det kan också vara så att ett tag så växer de ur alla sina tröjor och två månader senare så växer de ur alla sina byxor. Så var det för oss...

Jag har oftast bett min mamma att sticka EXTRALÅNGA tröjor till sonen (lägg på MINST 10 varv), för då håller de längre. Bredden funkar oftast bra. Sedan är det förstås armarna som ger sig, men de kan man ju alltid vika upp...

//Kaja
Av luxia
Kaja skrev:Jag har oftast bett min mamma att sticka EXTRALÅNGA tröjor till sonen (lägg på MINST 10 varv), för då håller de längre. Bredden funkar oftast bra. Sedan är det förstås armarna som ger sig, men de kan man ju alltid vika upp...
Nu handlade det förstås inte om tröja till honom, men ändå. Jag fick också det tipset av min farmor, så tröjan som jag hoppas ska bli klar snart är ca 4cm längre än enligt beskrivningen. Det hade nog gått att lägga på ytterligare några centimeter utan att få det till en klänning. :)
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag vet inte riktigt om jag svarar rätt nu men idag bar jag Linus i sjalen och tänkte ha honom innanför jackan som jag hade förra vintern. Ja jackan är stor men det var ändå mkt trängre för fötterna tog så mkt plats på sidan, tidigare var han mer centrerad mitt på magen men nu sticker han ut mer åt sidan. Min jacka är rätt lång så just det problemet hade jag inte men han tog mer plats (o man såg mkt tjockare ut :roll: )...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?