Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Dragkedjan i min bärjacka har gett upp.. Jag antar att det är för dyrt att laga? Så hur ska vi bära nu då? ;) Jag vill bära innanför när det är möjligt,.
Vi har ett mam bärskydd (från mitten av december) och en bärfleecetröja.. Kan man få ihop nåt bra av det? Eller ska vi köpa typ en tjockare ulloverall/fleeceoverall o sen jacka och bärskydd? Det borde ändå bli bekvämare än overall utanpå jackan va? Men alla dessa alternativ blir ju bökiga i jämförelse med bärjacka :(
Jag har verkligen älskat bärjacka men det känns orimligt att köpa en ny till en tvååring..
Så nu behöver jag tips!
mammatillE skrev:Dragkedjan i min bärjacka har gett upp.. Jag antar att det är för dyrt att laga? Så hur ska vi bära nu då? ;) Jag vill bära innanför när det är möjligt,.
Vi har ett mam bärskydd (från mitten av december) och en bärfleecetröja.. Kan man få ihop nåt bra av det? Eller ska vi köpa typ en tjockare ulloverall/fleeceoverall o sen jacka och bärskydd? Det borde ändå bli bekvämare än overall utanpå jackan va? Men alla dessa alternativ blir ju bökiga i jämförelse med bärjacka :(
Jag har verkligen älskat bärjacka men det känns orimligt att köpa en ny till en tvååring..
Så nu behöver jag tips!
En skräddare tar nog inte mer än ett par hundra för att fixa en dragkedja. Är det löparen som är sönder? Det brukar gå att köpa lösa sådana att trycka på.
Vilken dragkedja är det som gett upp? Den vanliga därfram eller den till panelen? I vilket fall som tror jag det kostar typ 300 att byta en dragkedja, kanske för dyrt?
Nu vet jag inte riktigt, men jag tror att det kan vara svårt att få tag på en passande dragkedja å då måste man byta både i panelen och i jackan (dubbla dragkedjor alltså) De är långa och delbara och det gör att de blir dyra, sen är det en väldans massa sprättande att byta dragkedja och jag tror inte att någon som försörjer sig på sömnad gör det för 300. (Men jag vet inte alls, bara funderar)
Ni är underbara :loving: Detta är ju katastrof!! Mitt bästa plagg liksom! Ful men praktisk!

Det är en Felix pera! Begagnad och använd av två före mig tror jag, så jag vet inte riktigt hur mycket som är rimligt att lägga på att laga..

Vad är löpare? Problemet är att den delar sig när jag tex böjer mig framåt..

Mly- Det låter mycket rimligt, tyvärr. Tack för svar :heart:
mammatillE skrev:Ni är underbara :loving: Detta är ju katastrof!! Mitt bästa plagg liksom! Ful men praktisk!

Det är en Felix pera! Begagnad och använd av två före mig tror jag, så jag vet inte riktigt hur mycket som är rimligt att lägga på att laga..

Jag tänker så här: att om du bara ska använda den till en tvååring, så antar jag att du bara kommer bära på ryggen? Och om så är fallet så behöver du bara byta den söndriga dragkedjan, eftersom du inte behöver kunna flytta den. Och att byta EN dragkedja landar nog på runt 300, anledningen till att jag vet det är att jag nyligen var och frågade om prisuppgift och fick då veta att ca 300-400 och detta är i en lite dyrare butik.

Om du verkligen gillar just den här jackan kan det ju vara värt att kolla upp!
Löpare är grejen du drar upp och ner, men det verkar inte som det är den som är problemet om dragkedjan spricker. Låter mer som att dragkedjan faktiskt är utsliten, är den i plast eller metall?

Vill väl kalla mig själv för hyffsat sömnadsvan, men jag hade inte gärna velat göra jobbet ens åt mig själv om man säger så.

Hade jag varit du, som bär mycket hade jag köpt en ny jacka, om inte jag är helt ute och cyklar är ni väl lite inne på småsyskon till E så då skulle den ju troligtvis komma till mer användning men jag hade nog hört med en skräddare först.
Ketronya skrev:
mammatillE skrev:Ni är underbara :loving: Detta är ju katastrof!! Mitt bästa plagg liksom! Ful men praktisk!

Jag tänker så här: att om du bara ska använda den till en tvååring, så antar jag att du bara kommer bära på ryggen? Och om så är fallet så behöver du bara byta den söndriga dragkedjan, eftersom du inte behöver kunna flytta den. Och att byta EN dragkedja landar nog på runt 300, anledningen till att jag vet det är att jag nyligen var och frågade om prisuppgift och fick då veta att ca 300-400 och detta är i en lite dyrare butik.

Om du verkligen gillar just den här jackan kan det ju vara värt att kolla upp!
Det va ju smart tänkt, men frågan är hur slitna alla dragkedjor är, om nästa kommer ge upp om ett lite tag.
Tack för råd! Nej denna tvååringen har inte fattat att hon ska åka på ryggen. Hon tokvägrar just nu.. Så det kanske är ett alternativ med fleecetröja/bärskydd och mannens vinterjacka (min gravidjacka) och så kan vi börja ryggbära mer till våren i fleecetröjan typ alt bära m bärskydd/utanpå?

Jodå det kan hända att det blir småsyskon framöver men det vill/vågar jag inte riktigt planera med liksom. Fast vi får de, efter några veckor utan bärjacka är jag kanske desperat haha :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?