Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
Ponyo skrev:
Mosan skrev:Någon som vill mellandagssticka i Sthlm, och gosa med min nyföding? :lol:
Jag! :vågen:
Men jag tar med min egna :loving:
Gärna! Men jag vet inte riktigt hur mycket Sthlm det blir i jul... Vi kanske åker ner senare...
ellla skrev:
Ponyo skrev:
Mosan skrev:Någon som vill mellandagssticka i Sthlm, och gosa med min nyföding? :lol:
Jag! :vågen:
Men jag tar med min egna :loving:
Gärna! Men jag vet inte riktigt hur mycket Sthlm det blir i jul... Vi kanske åker ner senare...
Jag är i Sthlm under mellandagarna och ääääälskar nyfödingar. :loving: ...och sticka är också ganska trevligt. :lol:
Ponyo skrev:Här är ett par fuskuggs jag jobbat på.
Tjocka som sjutton.
Bild
Fuggs! Jättefina! :love:
Finns det någon beskrivning på såna eller är de stickade på frihand?
Av Ponyo
zandrama skrev:
Ponyo skrev:Här är ett par fuskuggs jag jobbat på.
Tjocka som sjutton.
Bild
Fuggs! Jättefina! :love:
Finns det någon beskrivning på såna eller är de stickade på frihand?
Tro det eller ej, men det finns beskrivning på ravelry. :lol:
Minus fodret då, men det stickade jag efter beskrivningen, men med lite ändringar bara.
Användarens profilbild
Av ellla
Jag har köpt ett garn som vill bli en kofta. Jag vill att den ska sticka uppifrån och ner. Det är typ stickor 3.5 (kanske 4).
Jag vill ha knäppning fram.

Vilket mönster kommer ni att tänka på då? Min hjärna verkar ha gått in i vintervila...
ellla skrev:Jag har köpt ett garn som vill bli en kofta. Jag vill att den ska sticka uppifrån och ner. Det är typ stickor 3.5 (kanske 4).
Jag vill ha knäppning fram.

Vilket mönster kommer ni att tänka på då? Min hjärna verkar ha gått in i vintervila...
Den här:
Bild
Moch Cardi av Gudrun Johnston, finns på ravelry.
Jag läste här tidigare i tråden att det var flera som tyckte att malabrigo var ett väldigt mjukt och okliigt garn. Är det några av er som känt på manos del uruguays wool classica och kan jämföra dessa, är malabrigo lika mjuk som manos?
Användarens profilbild
Av ellla
tuviluvis skrev:Jag läste här tidigare i tråden att det var flera som tyckte att malabrigo var ett väldigt mjukt och okliigt garn. Är det några av er som känt på manos del uruguays wool classica och kan jämföra dessa, är malabrigo lika mjuk som manos?
Nej, malabrigo är mjukare.
Aborre skrev:När ni stickar mönster och kommer till en rad med bara en färg.. låter ni de andra trådarna följa med varvet runt eller låter ni den vara kvar och stickar bara en färg det varvet? :hmm:
Det senare om det är rndstickning. Om jag stickar fram och tillbaka lämnar jag bara de andra färgerna om det är två varv med samma färg (så jag slipper fästa om trådar på andra sidan).
  • 1
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?