Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
MiaMaria skrev:En liten snabb fundering till er som är duktiga på garner och så. Jag vill sticka en filt i julklapp i ett grövre garn (gärna ullblandning), vad finns det för fint att köpa? Det får inte kosta allt för mycket.
Novias raggsocksgarn kanske, 75% ull och typ 60kr för 150gr har jag för mig.
mly skrev:
MiaMaria skrev:En liten snabb fundering till er som är duktiga på garner och så. Jag vill sticka en filt i julklapp i ett grövre garn (gärna ullblandning), vad finns det för fint att köpa? Det får inte kosta allt för mycket.
Novias raggsocksgarn kanske, 75% ull och typ 60kr för 150gr har jag för mig.
Det borde kanske funka om jag kör dubbelt garn. Tänkte försöka mig på denna filt eller något liknande =)

http://stickskolan.se/2012/08/stickbeskrivning-pa-filt/
Ska jag sticka resår,eller göra en i-cord längs halsringningen?

Jag gillar att ringningen är ganska vid - men jag vill ju inte att den ska töjas ut till fånigt stor (dvs så stor att bh-banden syns)

Visst borde en i-cord kunna hålla ihop det, så att det inte är nödvändigt att sticka några cm resår för att få ringningen mindre?
Bild
Fryle skrev:kaffemoster: Jag tror att I-cord funkar bra (men att resår vore snyggare).
Jag blev nöjd med i-cord :).
Nu när ringningen är klar ska bara ärmarna stickas klart (gjorde inte färdigt dem, ifall de skulle bli för korta om jag drog ihop ringningen lite när jag gjorde finishen). Men jag är på resåren, så det blir nog färdigstickat ikväll.
Användarens profilbild
Av tweed
glis skrev:Jag lyssnade på poden avsnitt 6, himla mysig lyssning. Och så känns det stort att känna en som är nämnd! Hihi
Jag känner att jag vill nörda in mig ordentligt efter att ha lyssnat på alla 6 poddarna i helgen :mrgreen:
kvarnkvik skrev:
glis skrev:Jag lyssnade på poden avsnitt 6, himla mysig lyssning. Och så känns det stort att känna en som är nämnd! Hihi
Jag känner att jag vill nörda in mig ordentligt efter att ha lyssnat på alla 6 poddarna i helgen :mrgreen:
Har bara kommit till nr 3 ännu. Lyssnade när jag vek tvätt igår och maken undrade vad i hela världen det var jag lyssnade på. :lol: Får bli lyssning via datorn för mig för jag får inte igång den varesig på telefonen eller plattan :hmm: Kanske inte funkar när man har android :hmm:
Användarens profilbild
Av melon
ellla skrev:
Visst är det kul!!!
Jag är äntligen ikapp :)
:loving:

Det där är fortfarande så fruktansvärt surrealistiskt att jag ofta känner att det inte handlar om mig. Den lilla bloggen som startades som en obligatorisk skoluppgift har växt till något jag inte riktigt har förstått. Folk kommer fram på stan och vill berömma och mejlar om råd :shock: Och jag har varit med på Knitty och Kravallslöjd :shock:
Användarens profilbild
Av Mosan
melon skrev:
ellla skrev:
Visst är det kul!!!

Det där är fortfarande så fruktansvärt surrealistiskt att jag ofta känner att det inte handlar om mig. Den lilla bloggen som startades som en obligatorisk skoluppgift har växt till något jag inte riktigt har förstått. Folk kommer fram på stan och vill berömma och mejlar om råd :shock: Och jag har varit med på Knitty och Kravallslöjd :shock:
:vågen:
Användarens profilbild
Av ellla
melon skrev:
ellla skrev:
Visst är det kul!!!

Men det är ju för att du är så bra helt enkelt!!!

Användarens profilbild
Av tweed
ellla skrev:
melon skrev:
ellla skrev:
Visst är det kul!!!

Men det är ju för att du är så bra helt enkelt!!!

:iagree:
  • 1
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?