Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

En liten Tai - tant som ville se min ( delvis hemsydda) Mei Tai och kommenterade den med -SMART, du MÅSTE starta en blogg och berätta hur du gjort!!
:lol:
Av Erika H
Vanligast när jag berättar att vi bär vår tvååring brukar vara en stunds tystnad, sedan kommer "men varför??". Börjar ärligt talat bli lite trött på det, men har några väl inövade svar -han trivs inte i vagnen, -när han vill gå själv slipper jag hålla reda på barn och vagn samtidigt, -vagn är otympligt och bökigt, mm.
Sist jag hade den här diskussionen med en ytligt bekant kom den fantastiska kommentaren "Men om han inte vill åka i vagnen, varför skaffar du inte en ståbräda." :Hahaa: Som om det skulle göra tillvaron enklare. Kan just se det framför mig, hur jag jagar E samtidigt som jag släpar på en vagn med ståbräda, alt tvingas bära honom i famnen när han varken vill gå eller åka vagn...
Användarens profilbild
Av moggleif
Erika H skrev:Vanligast när jag berättar att vi bär vår tvååring brukar vara en stunds tystnad, sedan kommer "men varför??". Börjar ärligt talat bli lite trött på det, men har några väl inövade svar -han trivs inte i vagnen, -när han vill gå själv slipper jag hålla reda på barn och vagn samtidigt, -vagn är otympligt och bökigt, mm.
Sist jag hade den här diskussionen med en ytligt bekant kom den fantastiska kommentaren "Men om han inte vill åka i vagnen, varför skaffar du inte en ståbräda." :Hahaa: Som om det skulle göra tillvaron enklare. Kan just se det framför mig, hur jag jagar E samtidigt som jag släpar på en vagn med ståbräda, alt tvingas bära honom i famnen när han varken vill gå eller åka vagn...
Fråga hur de gör när barnet inte vill gå. Och säger de vagn....tänk efter lite ...och fråga, men varför? Samma fråga.tillbaka brukar ge resultat
Användarens profilbild
Av Emma_oh
moggleif skrev:
Erika H skrev:Vanligast när jag berättar att vi bär vår tvååring brukar vara en stunds tystnad, sedan kommer "men varför??". Börjar ärligt talat bli lite trött på det, men har några väl inövade svar -han trivs inte i vagnen, -när han vill gå själv slipper jag hålla reda på barn och vagn samtidigt, -vagn är otympligt och bökigt, mm.
Fråga hur de gör när barnet inte vill gå. Och säger de vagn....tänk efter lite ...och fråga, men varför? Samma fråga.tillbaka brukar ge resultat
:tumup:

Själv fick vi den "trevliga" kommentaren från min nemesis-barnskötare på vår förskola: "men hon kan ju gå lite själv ibland" när de glömt ta med selen från avdelningen som nu var låst när min man skulle hämta (hängde ni med om inte spelar det ingen roll. sele inlåst iaf). :whut:
eeeh jo för om de hade låst in någons vagn hade de säkert tyckt att barnet skulle gå själv lite? I think not. Dessutom går nog mitt selebarn betydligt mer än de festa vagnsbarn... :x
Av honungsmarmelad
Emma_oh skrev:Dessutom går nog mitt selebarn betydligt mer än de festa vagnsbarn... :x
Det där har jag tänkt på jättemycket nu när T är äldre. Han går massvis men jag ser aldrig barn i samma ålder som går istället för att åka vagn. Det är ju betydligt smidigare att bara stoppa sjal eller sele i väskan och låta barnet gå, än att gå med barn i ena handen och vagn i andra. Logiken blir lite skev när man får för sig att burna barn går mindre, tror jag.
Av gnurf
honungsmarmelad skrev:
Emma_oh skrev:Dessutom går nog mitt selebarn betydligt mer än de festa vagnsbarn... :x
Det där har jag tänkt på jättemycket nu när T är äldre. Han går massvis men jag ser aldrig barn i samma ålder som går istället för att åka vagn. Det är ju betydligt smidigare att bara stoppa sjal eller sele i väskan och låta barnet gå, än att gå med barn i ena handen och vagn i andra. Logiken blir lite skev när man får för sig att burna barn går mindre, tror jag.
Ja för antalet selbarn/sjalbarn som knytts upp på ryggen vid födseln och sedan inte tas ned fören de börjar skolan är inte så många. Jag upplever att många burna barn föredrar att gå mycket själva runt 2 års ålder. Då vill de bara åka sele/sjal en kort stund då och då för att vila benen.
Användarens profilbild
Av Emma_oh
Att bära är ju även motivation för föräldern att låta barnet gå själv för det är ju bekvämare att växla mellan att barnet går själv och att det sitter i sele. Har man vagn är det ju skitjobbigt så fort barnet vill ur vagnen.
Användarens profilbild
Av KATARINA
Jag tror att det där är någon sorts konstig "logik". Att sånt som inte är norm, det görs alltid. Tex om man bär en 2-åring istället för att köra i vagn, då blir de jämt burna.

En annan är att, bära barn gör man bara när de inte kan gå själva. Men att alla barn som kan gå inte går hela tiden utan åker vagn mycket, många upp till 4-5 års ålder, det är aldrig konstigt.

Kommer ihåg en gång när Elias var liten, tror han var knappt 1,5 år och vi var på storebrors fotboll. Vi hade gått dit, ca 1 km. Så satte jag ned honom och han började springa omkring. "Jaså, han KAN gå" ca en mamma där.
Användarens profilbild
Av moggleif
KATARINA skrev:Jag tror att det där är någon sorts konstig "logik". Att sånt som inte är norm, det görs alltid. Tex om man bär en 2-åring istället för att köra i vagn, då blir de jämt burna.

En annan är att, bära barn gör man bara när de inte kan gå själva. Men att alla barn som kan gå inte går hela tiden utan åker vagn mycket, många upp till 4-5 års ålder, det är aldrig konstigt.

Kommer ihåg en gång när Elias var liten, tror han var knappt 1,5 år och vi var på storebrors fotboll. Vi hade gått dit, ca 1 km. Så satte jag ned honom och han började springa omkring. "Jaså, han KAN gå" ca en mamma där.
:Hahaa:
Användarens profilbild
Av theos
moggleif skrev:
KATARINA skrev:Jag tror att det där är någon sorts konstig "logik". Att sånt som inte är norm, det görs alltid. Tex om man bär en 2-åring istället för att köra i vagn, då blir de jämt burna.

:Hahaa:
:iagree: :Hahaa: Lustigt att det är sådär..
Men när jag här om dagen bar 2 1/2 åringen i sjal på magen, en dator på ryggen, havdväska modell större och plastpåse, så kunde jag bara intyga när en dam komenterade att det såg tunkt ut. Det var jävligt tungt. :fnissa:
Av Hilda
Vi har en sulky som äldsta vill åka i mestadels, men när man skall göra ärenden på stan eller liknande så gäller det ju verkligen att lyckas motivera honom att sitta i vagnen tillräckligt länge för att man skall få gjort något. Annars klättrar han helt sonika ur och hittar på annat, och då står man där med en vagn och kan inte följa efter.
När syrran, som för det mesta sitter på ryggen, vill ner och springa är det bara att lunka efter och så kan man snabbt ingripa i nödvändiga situationer utan att vara helt handlingsförlamad av en jäkla vagn som bara är ivägen.
Fast de är ju rätt bra att lasta saker i, förståss...
Användarens profilbild
Av Emma_oh
Nina & lilla J skrev:Men när jag här om dagen bar 2 1/2 åringen i sjal på magen, en dator på ryggen, havdväska modell större och plastpåse, så kunde jag bara intyga när en dam komenterade att det såg tunkt ut. Det var jävligt tungt. :fnissa:
jo tack det där känner jag igen. Men man får starka benmuskler vilket är bra för hjärtat :tumup: 8)
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 37

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?