Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Lite sent, så jag orkar inte leta upp ett bra inlägg att citera, men jag har både 2,5 och 2,0 i fasta rundstickor från knitpro.

Men det kanske faktiskt kan stämma att addis vajer är mjukare, jag har någon sån, men har inte använt på jättelänge.
kvarnkvik skrev:Är själva spetsarna normallånga? För mina addiclick lace är korta och det gillar jag inte :?
Gjorde ett försök att hitta min i går kväll men hittade den inte tyvärr - men jag har inte reagerat på att spetsarna skulle vara ovanligt kort på ngt sätt? Inte vad jag kan komma ihåg iaf? :hmm:

Som de andra redan skrivit så känns kabeln mjuk och följsam iaf! :tumup:

(och ja, orsaken till att jag köpte Addi och avstod från trä som jag annar gillar var att jag inte vågade mig på en 2,5mm rundsticka i trä. Det vore som att be om knäckta stickor här hemma... :roll: :lol: )
Användarens profilbild
Av Mosan
Addi verkar ju grymma, men jag är lite för snål för att ersätta knit pro. Knit Pro släpper ju i fästet hela tiden.
Användarens profilbild
Av tweed
Jag har både addi klick och knitpro, men jag använder nästan bara knitpro, tycker de är överlägset skönare att sticka med. Men mina addi klick är i metall och som sagt är de lite kortare i stickorna, så jag kanske hade gillat dem bättre om jag hade haft bambuvarianten.
Jag tycker att övergången mellan vajer och sticka är smidigare på knitpro också.
Användarens profilbild
Av Mosan
kvarnkvik skrev:Jag har både addi klick och knitpro, men jag använder nästan bara knitpro, tycker de är överlägset skönare att sticka med. Men mina addi klick är i metall och som sagt är de lite kortare i stickorna, så jag kanske hade gillat dem bättre om jag hade haft bambuvarianten.
Jag tycker att övergången mellan vajer och sticka är smidigare på knitpro också.
Bra och veta om vajerövergången... Har någon vajer på mina knitpro som glider ur fästet en mm ibland och då hakar det upp sig där. Borde kanske kasta den vajer. Men jag glömmer och kolla vilken och då plötsligt sitter man där med 200 maskor på fel vajer. Lättjan slår in.
Av Ponyo
Mosan skrev:
kvarnkvik skrev:Jag har både addi klick och knitpro, men jag använder nästan bara knitpro, tycker de är överlägset skönare att sticka med. Men mina addi klick är i metall och som sagt är de lite kortare i stickorna, så jag kanske hade gillat dem bättre om jag hade haft bambuvarianten.
Bra och veta om vajerövergången... Har någon vajer på mina knitpro som glider ur fästet en mm ibland och då hakar det upp sig där. Borde kanske kasta den vajer. Men jag glömmer och kolla vilken och då plötsligt sitter man där med 200 maskor på fel vajer. Lättjan slår in.
Håller med om att övergången är bättre på knit PRO. Men nackdelen är att mina skruvar upp sig hela tiden, och då är övergången allt annat än bättre.
Jag väljer alltid addi först om jag har stickor lediga. (jag har bambu)
Användarens profilbild
Av ellla
CrazyMagpie skrev:
kvarnkvik skrev:Men just nu är jag sjukt irriterad på den stela vajern i mina 2,5or som har en jobbig stel vajer och jag vill ha en ny. Tips på 2,5 or med bra vajer? Känns surt att inte kunna bara köpa ett par nya knitpro spetsar i rätt grovlek :|
Jag var på jakt efter samma sak för inte så länge sedan och fick då tipsen (bla från Ellla) om Addi lace! :tumup:
Addi lace är bäst! Tycker jag dårå :)

Och de fasta rundstickorna jag har är inte kortare än andra rundstickor av andra fabrikat.

Jag skickade tillbaka mina addi-lace som var byggbara och bytte mot basic för att jag tyckte att de var för korta. Men de tunnare rundstickorna är jag mycket nöjd med :)

Anledningen till att de byggbara stickorna inte kan vara hur tunna som helst är ju för att fästet är 3 mm (knitpro) och då kan ju inte stickan vara tunnare än så :)
Senast redigerad av ellla den sön nov 18, 2012 09:56, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av ellla
Mosan skrev:Addi verkar ju grymma, men jag är lite för snål för att ersätta knit pro. Knit Pro släpper ju i fästet hela tiden.
I know!
Vilket gör att jag slutat med knit pro, jag får bara limma och limma och limma de jävla vajrarna som släpper. Alså de ramlar ut själva metalldelen och sen är det lögn att få i dem igen... och då bildas ett litet hack där garnet fastnar...
En liten snabb fundering till er som är duktiga på garner och så. Jag vill sticka en filt i julklapp i ett grövre garn (gärna ullblandning), vad finns det för fint att köpa? Det får inte kosta allt för mycket.
  • 1
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?