Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ponyo skrev:Någon som har lite gult eller ännu hellre senapsgult garn att skänka till mig (mot porto)? Med betoning på lite. Jag ska brodera jeansstygn på ett par byxor.
Kanske, jag tycker mig minnas nåt gult i en påse. Kan kolla när jag är hemma igen vid 21.30
Ponyo skrev:Någon som har lite gult eller ännu hellre senapsgult garn att skänka till mig (mot porto)? Med betoning på lite. Jag ska brodera jeansstygn på ett par byxor.
Vilken grovlek på tråd är intressant? Här finns det gult Juvel från shachnmayr, lämpligt för stickor 3,5-4,5 (det är 100% ull, superwash)
Användarens profilbild
Av glis
ellla skrev:Jag är så omotiverad just nu... Kanske för att jag har en massa saker jag "måste" göra?

Grejen är att då faller det lite för mig, jag vill sticka för att det är kul, inte för att jag måste.
Känner igen mig precis i det där. När jag fick tummen ur och sydde mitt stickfodral tror jag att jag på riktigt blev några gram lättare. Jag hade funderat på det så länge så det hade vuxit till ett jätteprojekt i huvudet. När jag väl kom till skott blev det klart på en kväll trots att jag strulade till det och lättnaden... Ja jösses.
Användarens profilbild
Av ellla
melon skrev:
ellla skrev:Jag är så omotiverad just nu... Kanske för att jag har en massa saker jag "måste" göra?

Grejen är att då faller det lite för mig, jag vill sticka för att det är kul, inte för att jag måste.
Tvång är det effektivaste mordvapnet på kreativitet och lust. Kan du jobba klart snabbt med måste-listan om du motiverar dig med en riktigt rolig idé efteråt?
Det är nog mer det att jag gillar att börja och testa, jag är inte så intresserad av att göra klart. Jag samlade ihop lite UFO:s för ett tag sen för att jag kände att jag ville ta tag i dem men de är ju så MÅNGA!!!

Nu har jag typ 15 saker liggande som jag har p[g[ende. *underbart. tangentbordet st'llde om sig. bajs...*

Och det inneb'r att jag har v'ldigt m[nga fler som stirrar p[ mig fr[n hyllorna....

Det h'r g[r ju knappt att l'sa! Det *a med ring eller prickar* som knasar. Och siffrorna. Sp'nnande....
Av Ponyo
ellla skrev: Nu har jag typ 15 saker liggande som jag har p[g[ende. *underbart. tangentbordet st'llde om sig. bajs...*

Och det inneb'r att jag har v'ldigt m[nga fler som stirrar p[ mig fr[n hyllorna....

Det h'r g[r ju knappt att l'sa! Det *a med ring eller prickar* som knasar. Och siffrorna. Sp'nnande....
:fnissa:
Användarens profilbild
Av melon
ellla skrev:
melon skrev:

Tvång är det effektivaste mordvapnet på kreativitet och lust. Kan du jobba klart snabbt med måste-listan om du motiverar dig med en riktigt rolig idé efteråt?
Det är nog mer det att jag gillar att börja och testa, jag är inte så intresserad av att göra klart. Jag samlade ihop lite UFO:s för ett tag sen för att jag kände att jag ville ta tag i dem men de är ju så MÅNGA!!!

Nu har jag typ 15 saker liggande som jag har p[g[ende. *underbart. tangentbordet st'llde om sig. bajs...*

:lol: :lol:

Frustrerande, både med UFOn och uppfuckat tangentbord 8) Jag förstår vad du menar med att du vill göra klart men ändå inte. Jag brukar göra som jag skrev ovan, lova mig själv att börja med något jätteroligt efteråt, och ta lite i taget.
Trulsamin skrev:
zmurfan skrev:Nu har jag köpt ett par handkardor från Storbritannien.
Och raggat upp ull som jag ska hämta på Onsdag.

Vart var den där ull och spinntråden?
Solängel? Ellla? Vill ni komma och fika och visa hur man gör sen?
Var har du köpt handkardorna??
Ebay köpte jag från. Men det finns på tradera för billig peng med.
Till exempel här: http://www.tradera.com/kardor-auktion_341132_168321787
Eller här: http://www.tradera.com/set-for-att-kard ... _168318458

Annars köpte jag en sån här: http://www.ebay.com/itm/Hand-Carders-Pa ... 4d049d9f41
Användarens profilbild
Av ellla
melon skrev:
ellla skrev:
melon skrev:

:lol: :lol:

Frustrerande, både med UFOn och uppfuckat tangentbord 8) Jag förstår vad du menar med att du vill göra klart men ändå inte. Jag brukar göra som jag skrev ovan, lova mig själv att börja med något jätteroligt efteråt, och ta lite i taget.
Ja. Men nu fungerar iaf tangentbordet! titta, jag kan skriva å!
Ponyo skrev:Någon som har bra mönster på babysockor, stickor 3.
Helst utan häl. Typ sådana där twistade.
Ungefär 36-40 maskor. Sticka tre varv 2r 2a, förskjut en m. 15 cm blir korta sockar -- 18-20 ung knähöga (man kan vika ner i början.

Dropsmönstret är ok. Minns bara inte vilken tidning.
Av Ponyo
majo0322 skrev:
Ponyo skrev:Någon som har bra mönster på babysockor, stickor 3.
Helst utan häl. Typ sådana där twistade.
Ungefär 36-40 maskor. Sticka tre varv 2r 2a, förskjut en m. 15 cm blir korta sockar -- 18-20 ung knähöga (man kan vika ner i början.

Dropsmönstret är ok. Minns bara inte vilken tidning.
:tumup:
Tack!
Användarens profilbild
Av tweed
Hm,jag stickar knottygloves (utan fläta) och ska börja på ökningsvarvet men jag hajar inte riktigt mönsterskrivningen :roll:
V. 29 2rm, öka 1m, 1rm, öka 1m, 27rm
Men sen är det ju ett halvt varv kvar :hmm:
kvarnkvik skrev:Hm,jag stickar knottygloves (utan fläta) och ska börja på ökningsvarvet men jag hajar inte riktigt mönsterskrivningen :roll:
Du ska inte göra samma sak en gång till då? Eller bara sticka resten av maskorna? :hmm:
Användarens profilbild
Av melon
kvarnkvik skrev:Hm,jag stickar knottygloves (utan fläta) och ska börja på ökningsvarvet men jag hajar inte riktigt mönsterskrivningen :roll:
Samma en gång till låter märkligt, ökningen är väl för tummen? Kolla på det engelska mönstret, det kanske bara är ett skrivfel.
  • 1
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?