Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Evelina1201
Hej alla kloka!

När lille J var pyttis fick jag aldrig riktigt till det med trikåsjalen, tänkte bära i vagga men det gick verkligen inte, huvudet blev helt framåtböjt o konstigt... det var bara selen jag kände att jag fick till då. Sen när jag började bära honom upprätt i sjalen gick det ju bra. :D nu när tvåan är på gång undrar jag: kan man bära nyfödd upprätt i grodposition i trikåsjal? Eller från när skulle ni rekommendera!?
Användarens profilbild
Av emindy
ja, det gjorde jag. Hon trivdes inte alls i vagga men upprätt gick det bra. Dock fick man hålla huvudet med handen när hon var vaken för då blev hon arg om huvudet var innanför sjalen.
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag försökte nog bara i vagga en eller två gånger, men sonen låg dubbelvikt som en räka och trivdes inte. Sedan bar vi bara upprätt och det gick jättbra.
Av Evelina1201
Tack!
Nu kom jag på en annan sak, amning av nyfödd i sjal - har ni några erfarenheter ni vill dela med er av? :) kanske fel kategori men ändå.
Användarens profilbild
Av Nina & lilla J
Min erfarenhet över lag är att det är toppen - det blir inte mycket bättre :vågen: Jag kan göra allt möjligt, promenera, handla, greja, sitta i möte, utan att bebis alls behöver släppa bröstet.

Det är nog det mest diskreta sättet som man kan amma också, jag blev ofta lite full i skratt när jag tänkte på att "här går jag och ammar och det har ni ingen aning om".

Men praktiskt så kasade jag bara ned henne i sjalen något så hon lättare kom åt bröstet, annat var det nog inte. Vi sjalammar fortfarande ibland.

En rätt stor J som sjalammas till söms på kvällen.
Bild
Av Evelina1201
:loving: å vilken underbar bild!!!

Men det låter ju väldigt bra! Jag har bara selammat J o först när han var lite större, men det är nog samma princip då. :) jag tänkte att det kanske skulle bli trångt för en miniplutt som inte är så rörlig, att den typ skulle fastna mellan sjalen o bröstet. :hellu:
Användarens profilbild
Av Wickz
som nyfödd fastnar den nog gärna med bröstet i munnen, mkt mer behövs ju inte, mat och närhet och värme liksom. S kunde sitta där länge i början, men fic också ha stöd för huvudet tidigt för att hon inte gillade att täckas över efter någon vecka
Av Moby
Jag har burit min lillis som en groda sen han var nyfödd.

Jag har använt mig av följande sätt att bära

http://www.mobywrap.com/instructionpage ... newbornhug

Det är inte menat som reklam för deras produkter (även om jag tycker att det är jättebra) utan endast för att visa ett bra sätt att bära barnet på. Det borde fungera oavsett vilket märke man har på sin trikå sjal.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?