Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

zmurfan skrev:Jag har ett problem. Stickar en sjal efter ett mönster där jag för tillfället har 259 maskor på stickorna. Vill om ett tag sticka en bit av ett annat mönster i den där sjalen för jag tror det skulle bli så snyggt. Men den andra biten mönster är beräknat på 252 maskor. Hur gör jag enklast för att "bli av med" 7 maskor så jag kan göra den mönsterbiten? Göra 7 stycken sticka ihop 2 på avigvarvet som är innan mönstret börjar kanske? Men hur fördelar jag maskorna? Jag har 4 kantmaskor på vardera sida som ska vara som de är.

Finns det någon som kan hjälpa mig med ett bra förslag och kanske räkna lite åt mig? Jag får det inte att stämma själv.
Hur många rapporter är det? Kanske du kan ta två ihop vid varannan/tredje rapport? (om det nu är många rapporter)
CAKirre skrev:
zmurfan skrev:Jag har ett problem. Stickar en sjal efter ett mönster där jag för tillfället har 259 maskor på stickorna. Vill om ett tag sticka en bit av ett annat mönster i den där sjalen för jag tror det skulle bli så snyggt. Men den andra biten mönster är beräknat på 252 maskor. Hur gör jag enklast för att "bli av med" 7 maskor så jag kan göra den mönsterbiten? Göra 7 stycken sticka ihop 2 på avigvarvet som är innan mönstret börjar kanske? Men hur fördelar jag maskorna? Jag har 4 kantmaskor på vardera sida som ska vara som de är.

Finns det någon som kan hjälpa mig med ett bra förslag och kanske räkna lite åt mig? Jag får det inte att stämma själv.
Hur många rapporter är det? Kanske du kan ta två ihop vid varannan/tredje rapport? (om det nu är många rapporter)
Jag har tänkt till lite till nu och rapporterna är på bara 4 maskor så i praktiken borde det bli antingen ta bort 3 maskor på väl valda ställen eller lägga till en maska någonstans lämpligt. Förslagsvis i mitten då kanske det inte syns så mycket.
Användarens profilbild
Av ellla
zmurfan skrev:
CAKirre skrev:

Jag har tänkt till lite till nu och rapporterna är på bara 4 maskor så i praktiken borde det bli antingen ta bort 3 maskor på väl valda ställen eller lägga till en maska någonstans lämpligt.Förslagsvis i mitten då kanske det inte syns så mycket.
Jag hade lagt till en då :)
ellla skrev:
zmurfan skrev:
CAKirre skrev:

Jag har tänkt till lite till nu och rapporterna är på bara 4 maskor så i praktiken borde det bli antingen ta bort 3 maskor på väl valda ställen eller lägga till en maska någonstans lämpligt.Förslagsvis i mitten då kanske det inte syns så mycket.
Jag hade lagt till en då :)
Det lutar åt att jag gör det faktiskt.
Hoppas bara att jag räknat rätt angående det. Får kontrollera det när jag kommer dit. Har ca 10 varv innan jag är där.
Nu har jag köpt ett par handkardor från Storbritannien.
Och raggat upp ull som jag ska hämta på Onsdag.

Vart var den där ull och spinntråden?
Solängel? Ellla? Vill ni komma och fika och visa hur man gör sen?
Användarens profilbild
Av ellla
zmurfan skrev:Nu har jag köpt ett par handkardor från Storbritannien.

Gärna!
Men jag jobbar MYCKET i en period just nu...
zmurfan skrev:Nu har jag köpt ett par handkardor från Storbritannien.

Var har du köpt handkardorna??
På syfestivalen köpte jag allt sockgarn (5 nystan) som de hade av en utställare, och tänkte mig en tröja. "Vi har mer hemma - det är bara att du ringer" fick jag höra (de har lagt ner sin webbutik) så jag köpte garnet och började sticka en tröja. Kroppen är färdig och första ärmen mer än halvfärdig.

Jag ringde förra helgen och fick säga vad jag behövde, de skulle skicka. I förrgår letade jag fram en mailadress och mailade och frågade.

Jag har fortfarande inte hört något. De har nog iofs en hel del med livet i övrigt just nu, så jag ska liksom inte klaga på dem. Men det känns lite tråkigt om jag inte skulle kunna göra färdigt tröjan som jag är så nöjd med :(.

Men iofs, jag har bara bra erfarenheter från deras webshop, så garnet kommer säkert! Men jag hade ju velat ha det förra veckan :D.
Av Ponyo
Kaffemoster skrev:På syfestivalen köpte jag allt sockgarn (5 nystan) som de hade av en utställare, och tänkte mig en tröja. "Vi har mer hemma - det är bara att du ringer" fick jag höra (de har lagt ner sin webbutik) så jag köpte garnet och började sticka en tröja. Kroppen är färdig och första ärmen mer än halvfärdig.

Jag ringde förra helgen och fick säga vad jag behövde, de skulle skicka. I förrgår letade jag fram en mailadress och mailade och frågade.

Jag har fortfarande inte hört något. De har nog iofs en hel del med livet i övrigt just nu, så jag ska liksom inte klaga på dem. Men det känns lite tråkigt om jag inte skulle kunna göra färdigt tröjan som jag är så nöjd med :(.

Men iofs, jag har bara bra erfarenheter från deras webshop, så garnet kommer säkert! Men jag hade ju velat ha det förra veckan :D.
Jobbigt :(
Användarens profilbild
Av melon
ellla skrev:Jag är så omotiverad just nu... Kanske för att jag har en massa saker jag "måste" göra?

Grejen är att då faller det lite för mig, jag vill sticka för att det är kul, inte för att jag måste.
Tvång är det effektivaste mordvapnet på kreativitet och lust. Kan du jobba klart snabbt med måste-listan om du motiverar dig med en riktigt rolig idé efteråt?
Jag köpte ett fyrpack tjocksockar åt gumman för att beta av min "borde-lista", för jag känner också att de här måstegrejerna liksom tar eggen av lusten.
Just nu jobbar jag på parallellt med en revontuli-inspirerad poncho med polokrage som jag fick inspiration ifrån en sticktidning, samt mitt evighetsprojekt yggdrasilfilten.
I gömmorna finns också ett blöjnät som skall bli klart innan bebis kommer och jag skall repa upp ett par vantar jag inte gjort klart och som aldrig kommer att bli klara.
Hemskt skönt att rensa lite för att hålla nere ufo-listan!
Ponyo skrev:
Kaffemoster skrev:På syfestivalen köpte jag allt sockgarn (5 nystan) som de hade av en utställare, och tänkte mig en tröja. "Vi har mer hemma - det är bara att du ringer" fick jag höra (de har lagt ner sin webbutik) så jag köpte garnet och började sticka en tröja. Kroppen är färdig och första ärmen mer än halvfärdig.

Jobbigt :(
Fast jag läste idag i bloggen att hon glömt lösenordet till mailkontot som jag skickade till :) Så nu har jag mailat igen, till den nya adressen hon angav. Det känns ju som att det finns större chans till svar då!
  • 1
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?