Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:
Fryle skrev:
Ponyo skrev:
Fryle skrev:
Ponyo skrev:Fryle, har garnet kommit? Har du teststickat ännu?
Ja, tack snälla :heart: , det kom i förrgår och jag försökte PMa dig om det igår, men PM-funktionen tycktes vara ur funktion. Ännu har jag inte hunnit provsticka, men det känns ju oerhört mjukt i nystanet. Kan vara värt att gå ner i sticknummer och sticka i det enkelt. Återkommer när jag provat.
Vad bra :app:
Nu har jag provstickat och jag måste säga att det var den mjukaste stickning jag någonsin känt på. :loving: För att få rätt stuns i arbetet fick jag ta stickor nr 2, vilket onekligen var en kontrast mot den stickning som jag håller på med nu på nummer 5. Med tanke på att det bara är två halskragar jag ska sticka och inget stort arbete kan det kännas värt att ge mig på ett arbete med tvåor. Min vanligast använda stickgrovlek är annars 3,5.

Såg att det fanns i grönt, jag får nog ge mig in hos Garnkorgen nu. 8)
:app:
Och då var ändå den cerisa den minst mjuka malabrigon jag har.
(men den blev ännu mjukare när jag tvättade den)

Nu har jag köpt andra sorter malabrigo, och det ska bli spännande.
Stickar just nu med Worsted. Ska bli tossor till den lilla, och de ska filtas.
Köpte även rio till en halskrage.
Åh, vad tycker du om rio? Jag är nyfiken på garnet och behöver något jätteokliigt till Dante.
Användarens profilbild
Av Mosan
Är sugen på att sticka en barntröja där man börjar nerifrån på fram eller bakstycket och sen stickar upp, ökar för ärmar och sen stickar andra sidan. Sen får man sy ihop ärmsöm och sidosöm. Klämde på en sådan tröja häromdagen och försökte titta lite på ravelry efter mönster men jag vet inte vad jag ska söka på.
Någon som har tips på vad jag ska söka på eller rent av har stickat en sådan tröja själv. :D
Användarens profilbild
Av tweed
Mosan skrev:Är sugen på att sticka en barntröja där man börjar nerifrån på fram eller bakstycket och sen stickar upp, ökar för ärmar och sen stickar andra sidan. Sen får man sy ihop ärmsöm och sidosöm. Klämde på en sådan tröja häromdagen och försökte titta lite på ravelry efter mönster men jag vet inte vad jag ska söka på.
Någon som har tips på vad jag ska söka på eller rent av har stickat en sådan tröja själv. :D
Drops har någon sådan variant. Om man nu förstår sig på Drops mönster :roll:
Av Ponyo
melon skrev:
Ponyo skrev:
Fryle skrev:
Ponyo skrev:
Fryle skrev:
Ponyo skrev:Fryle, har garnet kommit? Har du teststickat ännu?
Ja, tack snälla :heart: , det kom i förrgår och jag försökte PMa dig om det igår, men PM-funktionen tycktes vara ur funktion. Ännu har jag inte hunnit provsticka, men det känns ju oerhört mjukt i nystanet. Kan vara värt att gå ner i sticknummer och sticka i det enkelt. Återkommer när jag provat.
Vad bra :app:
Nu har jag provstickat och jag måste säga att det var den mjukaste stickning jag någonsin känt på. :loving: För att få rätt stuns i arbetet fick jag ta stickor nr 2, vilket onekligen var en kontrast mot den stickning som jag håller på med nu på nummer 5. Med tanke på att det bara är två halskragar jag ska sticka och inget stort arbete kan det kännas värt att ge mig på ett arbete med tvåor. Min vanligast använda stickgrovlek är annars 3,5.

Såg att det fanns i grönt, jag får nog ge mig in hos Garnkorgen nu. 8)
:app:
Och då var ändå den cerisa den minst mjuka malabrigon jag har.
(men den blev ännu mjukare när jag tvättade den)

Nu har jag köpt andra sorter malabrigo, och det ska bli spännande.
Stickar just nu med Worsted. Ska bli tossor till den lilla, och de ska filtas.
Köpte även rio till en halskrage.
Åh, vad tycker du om rio? Jag är nyfiken på garnet och behöver något jätteokliigt till Dante.
Rent spontant, utan att ha börjat sticka i det, tycker jag att det är aningens mindre mjukt än lace. Känns nästan som om det är superwashbehandlat (Edit, det är det).
Men om lace är lika mjukt som cashmere, så är detta ändå mjukare än något annat merino jag stött på. Ska sticka dubbelfuskpolo härnäst, får återkomma när jag provburit den. Men härvan känns ok mot halsen.
Av mly
Mosan skrev:Är sugen på att sticka en barntröja där man börjar nerifrån på fram eller bakstycket och sen stickar upp, ökar för ärmar och sen stickar andra sidan. Sen får man sy ihop ärmsöm och sidosöm. Klämde på en sådan tröja häromdagen och försökte titta lite på ravelry efter mönster men jag vet inte vad jag ska söka på.
Jag har! Visserligen en kofta, detta är ett drops mönster.
Bild
Bild
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag har stickat denna (lånad bild):
Bild
Ur Celia Dackenbergs fantastiskt trevliga bok "Sparat"
Bild

Koftmönstret finns i flera storlekar i boken, kan lätt göras om till tröja om man vill.
Användarens profilbild
Av mattlo
solängel skrev:
solängel skrev:http://www.knitting-and.com/knitting/pa ... -shawl.htm
Nu är ju just den uppstickad i en ganska galen färgställning. Men... http://www.webtrotter.se/ilsefin/hantverk/stickat/ där är den stickad i tunnare garn.
Tack! Ska testa den! :heart:
Användarens profilbild
Av Mosan
mly skrev:
Jag har! Visserligen en kofta, detta är ett drops mönster.
Bild
Bild
Den var söt, ska kolla drops!
Användarens profilbild
Av Mosan
Fryle skrev:
Bild
Bild

Koftmönstret finns i flera storlekar i boken, kan lätt göras om till tröja om man vill.
Den var jättefin, måste jag köpa boken månne!
Användarens profilbild
Av Fryle
Mosan skrev:
Fryle skrev:
Bild
Bild

Finns på bibblan!
Användarens profilbild
Av Mosan
Fryle skrev:
Mosan skrev:
Fryle skrev:
Bild
Bild

Finns på bibblan!
:tumup:
Användarens profilbild
Av MuuM
Funderar på att unna mig en adventskalenderstickning i år. Någon som vet någon?
Eftersom garnet tog slut så satte jag de äldsta barnen i arbete igår och vi pysslade stickmarkörer för fulla muggar.
Några ska behållas och resten ska säljas.
Jag gjorde även ett par sjalnålar som vi ska sälja.
Bild
Bild
  • 1
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?