Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
Idag plockade jag fram mina långbyxor som jag stickade för många år sedan. De är lite stora och jag funderar på att tova dem, men är rädd att de ska krympa för mycket. Garnet är tvåtrådigt ullgarn, förmodligen från Östergötlands ullspinneri, men jag minns inte riktigt. Att tova ett par lånbyxor för hand tror jag är svårt att göra med bra resultat, så det får bli i tvättmaskinen, men det känns lite nervöst. Hur hade ni gjort?
Av Annamamman
Ett vanligt tvättprogram på 40 tovar nog alldeles för mycket, tänker jag, så torktumlare är nog ett bra alternativ. Jag har aldrig testat det själv, hur gör man?
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag brukar köra i 40 grader med lite såpa, eller ihop med vanlig tvätt o tvättmedel. Om det inte räcker kör jag en gång till, eventuellt i 60. Oftast är det inte så noga exakt hur mycket det krymper, men med dessa är det lite mer noga.
Av Smultronbarn
Om man tumlar vått ylle så luktar det blött får i hela lägenheten... :roll:
Användarens profilbild
Av Fryle
Smultronbarn skrev:Om man tumlar vått ylle så luktar det blött får i hela lägenheten... :roll:
:lol:
Användarens profilbild
Av ellla
När det börjar ta ihop så går det ju så fort, så jag skulle rekommendera tumlare.

/Ella som tvättat en tröja på 40 en gång utan resultat, kört tvättprogrammet igen och fått ut en massiv tröja lagom åt en tvååring. En halv flaska balsam och ett rejält dragkampspasss senare var tröjan nästan i Ella-storlek igen...
Av Ponyo
Jag testar tumling just nu. Började med att bara ha dem inne i några minuter. Inget hände. Sedan kanske tio minuter. Lite skillnad.
Så nu har jag chansat, torktumlade dem med några handdukar.
Men de ska krympa ganska rejält.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?