Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Caln
Vad göra när bebis gallskriker när vi sätter henne i sjal och sele?

Bar henne mycket i sjal första månaden men sen började hon panikskrika och vi la det på hyllan. Har nu försökt igen i sjal men det gillas inte. Har lånat hem en sele över helgen och försökte sätta henne i den men ännu en gång var det skrik och tårar. Hon var både mätt och nymornad så det kan inte ha varit det!

Några tips? Någon som har/har haft samma problem? Måste vi bara öva?
Av Ponyo
Min son ville bara bäras i famnen första tiden. Skrek i både sele, sjal och vagn. Så jag knöt trikåsjalen, satte ner hans fötter innanför, men lät honom hänga över axeln. Sen sakta sakta sänkte jag ner honom i sjalen. Så han inte märkte vad som hände. Detta gjorde jag kanske bara två ggr, sen var han nöjd över att knytas in.
Användarens profilbild
Av Siss
Ponyo skrev:Min son ville bara bäras i famnen första tiden. Skrek i både sele, sjal och vagn. Så jag knöt trikåsjalen, satte ner hans fötter innanför, men lät honom hänga över axeln. Sen sakta sakta sänkte jag ner honom i sjalen. Så han inte märkte vad som hände. Detta gjorde jag kanske bara två ggr, sen var han nöjd över att knytas in.
Vilket bra tips! Detta ska jag prova med min gaphals. Vill så gärna ha avlastningen en sjal innebär. Han blir ju tyngre och tyngre.
Om jag går ut och går direkt kan sjalen funka, men absolut inte inomhus. Sen hänger han gärna huvudet över kanten och glor upp i trädtopparna. Och plötsligt är han supermissnöjd och börjar vråla.
Tassar tråden eftersom vi har samma problem.
Av Ponyo
Siss skrev:
Ponyo skrev:Min son ville bara bäras i famnen första tiden. Skrek i både sele, sjal och vagn. Så jag knöt trikåsjalen, satte ner hans fötter innanför, men lät honom hänga över axeln. Sen sakta sakta sänkte jag ner honom i sjalen. Så han inte märkte vad som hände. Detta gjorde jag kanske bara två ggr, sen var han nöjd över att knytas in.
Vilket bra tips! Detta ska jag prova med min gaphals. Vill så gärna ha avlastningen en sjal innebär. Han blir ju tyngre och tyngre.
Om jag går ut och går direkt kan sjalen funka, men absolut inte inomhus. Sen hänger han gärna huvudet över kanten och glor upp i trädtopparna. Och plötsligt är han supermissnöjd och börjar vråla.
Tassar tråden eftersom vi har samma problem.
Nu hade jag turen att vi var just utomhus. För han föddes på senvåren.
Inomhus var det svårare att sjala i början.
Av ylvast
Mitt barn trivdes aldrig i långsjalen (förmodligen pga dålig utsikt och mammans långsamma försök till knytningar), men har gillat både sele, ringsjal och mei tai. Jag "lärde" henne att gilla ringsjalen genom att peta ner henne (hon var lite upprörd...) och sedan sätta på någon dansant musik och sedan flänga/dansa omkring i lägenheten. Men det är ju en förutsättning att barnet är lite äldre, och har viss nackstabilitet, för sådana äventyr.
Användarens profilbild
Av Carolinah
Är det konstant el bara när ni sätter i/knyter?
Av bubbel
Min kille vägrade både vagn och sjal/sele första månaderna, någon gång var det ok om han fick sitta på ryggen och var riktigt riktigt trött, annars var det med händerna han konstant ville bli buren, vilket ju lätt blir tungt snabbt. Sen ändrade sig detta, troligtvis när han blev mer intresserad av omgivningen, och han älskade det, och gör än, men tyvärr är ha en tungviktare av rang, så jag orkar inte bära längre sträckor längre :(
Användarens profilbild
Av kristinek
Med W fick jag börja med att sätta ner honom så han satt som i en babybjörn ungefär i trikåsjalen. Med lite extra stöld från min händer gick vi runt så lite. Sedan kunde jag efter ett tag få sprida ut tyget och dra upp smokingbältet. Under tiden gick vi och kollade ut genom fönstret och jag berättade vad som hände utanför. Tillsist hade han vant sig och det gick bra att sitta rätt från början.

Nu är han 15 mån och älskar att sitta i sjal! :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?