Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
Grönöga skrev:
Grönöga skrev:Behöver tips på bebisvantar! Tänkte sticka på frihand men vilka mönster gillar ni och varför? Hur är den optimala bebisvanten? Tänker ganska tjockt garn för att de ska gå snabbt och funderar på om en riktigt lång resår är bra så de sitter kvar :hmm: vad säger ni?
Hade inte tid att vänta på svar, nu är vantarna klara och jag tror de kommer sitta kvar, överdrev längden på resåren ordentligt.
:tumup:
Äntligen har jag kommit igång med stickning som jag laddat för typ ett halvår, ev. kan det ha något att göra med sjalbarnsuppehållet :oops:

Det blir en enkel vest, mönster och garn från Pickles.
Användarens profilbild
Av MuuM
Hjälp! Jag är på semester och har börjat på knotty gloves och ska börja fläta men förstår inte symbolerna. :oops: Det är bara några som är förklarade, kan jag få hjälp med resten? Melon har länkat till ravelry tidigare, jag kan intre länka från telefonen... tack!
Användarens profilbild
Av melon
MuuM skrev:Hjälp! Jag är på semester och har börjat på knotty gloves och ska börja fläta men förstår inte symbolerna. :oops: Det är bara några som är förklarade, kan jag få hjälp med resten? Melon har länkat till ravelry tidigare, jag kan intre länka från telefonen... tack!
Här är den: http://library.ravelry.com/Laris/31001/ ... ImmGR3Y%3D

Vilka symboler menar du?
Jag har haft ett innestående presentkort från Syrran sedan jag fyllde 40 - nu har jag precis fått hem ett inköp för en del av summan.

:heart: Vilken present!! :heart:

Solveigs vantar. 300 sidor, i nästan A4-format och nästan ett vantmönster per uppslag, och lite historia kring vantar och mönster.
Användarens profilbild
Av Moson
Har precis stickat färdigt en tröja till E :vågen:
Men nu vet jag inte riktigt vad som är bäst för nästa projekt. Jag tänkte sticka en pippitröja till E i tvåtrådigt ullgarn. Men så är det ju så att jag har tappat bort typ alla mina ändstickor :( och de enda jag vet var de är tror jag är 2 st nr 4, en nr 4,5, en nr 5 och en rundsticka nr 2. Inte säker på vilka storlekar det är egentligen för siffrorna på har ju slitits bort och kortet för att kolla storlek låg tillsammans med de som är borta :?

Jag började sticka med en tråd på stickor 2 och då blir det jämnt och fint men det blir ju ett evighetsprojekt. Tror ni att det blir för tjockt om jag stickar i dubbelt garn och då går upp i stickstorlek?
Jag tänker att det inte gör något om det blir en tjock tröja att ha typ under skalkläder eller istället för jack om det inte är så kallt.
Användarens profilbild
Av Fryle
Ponyo skrev:Fryle, har garnet kommit? Har du teststickat ännu?
Ja, tack snälla :heart: , det kom i förrgår och jag försökte PMa dig om det igår, men PM-funktionen tycktes vara ur funktion. Ännu har jag inte hunnit provsticka, men det känns ju oerhört mjukt i nystanet. Kan vara värt att gå ner i sticknummer och sticka i det enkelt. Återkommer när jag provat.
Av Ponyo
Fryle skrev:
Ja, tack snälla :heart: , det kom i förrgår och jag försökte PMa dig om det igår, men PM-funktionen tycktes vara ur funktion. Ännu har jag inte hunnit provsticka, men det känns ju oerhört mjukt i nystanet. Kan vara värt att gå ner i sticknummer och sticka i det enkelt. Återkommer när jag provat.
Vad bra :app:
Användarens profilbild
Av mattlo
Hej fina ni. Jag stickar rätt mycket, men följer sällan mönster. Nu skulle jag vilja göra en nätt svart sjal åt min svärmor till hennes fars begravning. Jag har köpt tunt, svart ullgarn och tänker mig något lätt, upprepande hålmönster (dvs bara två-tre variationer av rader). Jag har googlat och kommer fortsätta googla men tänkte att TÄNK om det är nån i sticksnackstråden som kommer att tänka på ett helt perfeeekt mönster..? :wink:
mattlo skrev:Hej fina ni. Jag stickar rätt mycket, men följer sällan mönster. Nu skulle jag vilja göra en nätt svart sjal åt min svärmor till hennes fars begravning. Jag har köpt tunt, svart ullgarn och tänker mig något lätt, upprepande hålmönster (dvs bara två-tre variationer av rader). Jag har googlat och kommer fortsätta googla men tänkte att TÄNK om det är nån i sticksnackstråden som kommer att tänka på ett helt perfeeekt mönster..? :wink:
Jag håller just nu på med två st feather and fan comfort-shawl. Enkel och elegant i svart, skulle jag tro. Själv stickar jag i rosa, både av fri vilja och på begäran. :lol:
Användarens profilbild
Av Fryle
Ponyo skrev:
Fryle skrev:
Nu har jag provstickat och jag måste säga att det var den mjukaste stickning jag någonsin känt på. :loving: För att få rätt stuns i arbetet fick jag ta stickor nr 2, vilket onekligen var en kontrast mot den stickning som jag håller på med nu på nummer 5. Med tanke på att det bara är två halskragar jag ska sticka och inget stort arbete kan det kännas värt att ge mig på ett arbete med tvåor. Min vanligast använda stickgrovlek är annars 3,5.

Såg att det fanns i grönt, jag får nog ge mig in hos Garnkorgen nu. 8)
Av Ponyo
Fryle skrev:
Ponyo skrev:
Fryle skrev:
Nu har jag provstickat och jag måste säga att det var den mjukaste stickning jag någonsin känt på. :loving: För att få rätt stuns i arbetet fick jag ta stickor nr 2, vilket onekligen var en kontrast mot den stickning som jag håller på med nu på nummer 5. Med tanke på att det bara är två halskragar jag ska sticka och inget stort arbete kan det kännas värt att ge mig på ett arbete med tvåor. Min vanligast använda stickgrovlek är annars 3,5.

Såg att det fanns i grönt, jag får nog ge mig in hos Garnkorgen nu. 8)
:app:
Och då var ändå den cerisa den minst mjuka malabrigon jag har.
(men den blev ännu mjukare när jag tvättade den)

Nu har jag köpt andra sorter malabrigo, och det ska bli spännande.
Stickar just nu med Worsted. Ska bli tossor till den lilla, och de ska filtas.
Köpte även rio till en halskrage.
  • 1
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?