Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Mandala
Jag har aldrig haft en bärsjal men nu skulle jag vilja köpa en. Anledningen till att jag inte har gjort det tidigare är för att det verkar jättesvårt att välja vilken som passar en bäst, finns ju en hel del olika har jag förstått.

Jag har en dotter på 17 mån som väger 9,6 kg och sen väntar jag nästa barn som kommer i april. Jag tänkte att det skulle vara bra om man kunde använda en sjal till båda, eller är min stora för tung?

Jag kommer använda den mycket hemma tror jag sen även om jag går ut själv med båda barnen och min stora vill sova så kommer den lill* ligga i sjal. Så det blir väl mest för den lill*es del jag använder den men det skulle vara bra om den funkade till min stora också.

Så finns det någon här som kan hjälpa mig att välja sjal. Ni får gärna säga var den finns att köpa och länka om det finns bild på. Har ingen koll alls på sjalar. Bor i Jönköping så jag gissar att det bara finns att köpa på nätet.

TACK!!! Leila
Användarens profilbild
Av Suskiv
Din dotter är inte för stor. Bär själv dottern på 18 månader och ca 12,5 kg i sjal nästan dagligen.

Ska sjalen fungera både till nyfödd och till större barn så är det en vävd långsjal du behöver exempelvis en storchenweige http://babyboden.nu/Mias/Websidor/Storchenwiege.htm Har själv använt den till nyfödd och det fungerar utmärkt.
Användarens profilbild
Av mojsan
..kan du ju fundera på en lång hoppediz, ingrid på babydesign.se säljer dem. Skön o lite tunnare, är min sammanfattning.
Användarens profilbild
Av marcy
Håller med mojsan.. En hoppediz vore nog toppen, men jag är nog partisk för jag har en hoppiz själv.

Eja är inte alls för tung för att bära, jag bär ju Klara fortfarande (11 kg) trots att jag är höggravid som du. :D
Här kan du se bild på oss när Klara åker sjal. (Fast skratta inte åt mig, jag gör nåt konstigt med munnen så jag ser ut som ett psycho! :oops: )

Kram /Sandra med Klara (starless på fl :wink: )

Bild
Användarens profilbild
Av Ester
Marcy - vad är det för sjal du har på bilden?
*nyfiken*
Användarens profilbild
Av marcy
Elin skrev:Marcy - vad är det för sjal du har på bilden?
*nyfiken*
Min Hoppediz i färgen Moskau. :-)
Användarens profilbild
Av Ester
ÅhH! den var ju hur fin som helst!!!!!!! :shock:
Av Mandala
Jag kan inte hitta någon hoppediz på den sidan :( vet du var den ligger...under vilken rubrik?
Användarens profilbild
Av marcy
Lin skrev:Sååå fin!!! Blir jättesugen på en Hoppediz, och varje gång jag ser en får jag en ny favoritfärg... :wink:
Elin skrev:ÅhH! den var ju hur fin som helst!!!!!!! :shock:
Ja visst är den. :lol: Jag är så kär så. :D
Användarens profilbild
Av mojsan
:D Jag är ju oxå partisk, har en hoppiz Tunis, som ska få äran att åka med söderut, den är skönast. Hemma har jag gärna brazilen, den har ju inget vitt på sig, och är lite robustare, men ute har jag gärna nåt smidigare (tycker knuten blir så stor på brazilen, men gillar den hemskt mycket i övrigt.)
Användarens profilbild
Av Ester
Har du nån bild på tunisen?
Användarens profilbild
Av mojsan
, inte än, men den är som panaman i mönstret, med vitt o en mjuk nougatfärg, lixom. Varpen är vit. Två stora fält o å kanterna 1,5 cm den andra färgen, lixom. Kanke kommer en bild på den om ett par veckor, just nu har det varit så mycket, så jag inte hunnit med nåt jobb-liknade alls ;-)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?