Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Popflickan
Hjälp!
Nu börjar Oskar växa ur Mobyn, han är snart fem månader och väger dryga nio kg!

Efter mysker surfande här har jag förstått att Storken och Hoppedizen verkar vara de bästa sjalarna. Men det skiljer ca 100kr i pris på dem. Är Storken värd de extra pengarna?

Finns det någon som har testat båda och kan ge ett klokt råd? Sen har jag förstått att sjalarna upplevs olika beroende på vilken färg de har!? Blir helt förvirrad. Jag gillar ju färgen på Hoppediz Delhi. :-) Eller Anna i storkfamiljen.

Vilken av dessa rekommenderar ni? Eller finns det någon annan som är bättre?

Evigt tacksam för all hjälp! :-D
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jag tycker att du ska satsa på en stork.
Hoppedizen känns lite "grövre" eller hur man nu ska uttrycka det.
Storken är tunn å följsam tycker jag. Hade en hoppediz lille å visst den var helt underbar! Men så skaffade jag min stork inka å efter det gjorde jag mig av med hoppedizen.
Å passa på att beställ från babydesign nu innan den sista november för dom har ju rea på storken nu!
Användarens profilbild
Av marlene
Dom bästa sjalarna är nog didymos, easycare, bebina och storken. Lite längre ner på listan kommer hoppediz och babylonia.

Storken är helt klart värd dom extra hundra kronorna, jag tycker att storken är en väldigt prisvärd sjal om man jämför med bebina, easycare och didymos som är rätt dyra sjalar. Nu har jag ju bara provat easycare och storken men jag tycker nog att dom är ganska likvärdiga och tycker inte igentligen att det är motiverat med en prisskillnad på 400 kr mellan stork och easycare. Hoppediz har jag bara provat lite snabbt men allmänt verkar åsikten vara att storken är bättre än hoppedizen.
Användarens profilbild
Av Alven
Jag håller med övriga! Storchenwiege är helt klart värt de extra pengarna. Den är mycket mjukare och smidigare att knyta än hoppedizen som kan upplevas som lite sträv. Men jag tycker inte att easycare är så mycket bättre att det är vart att betala ytterligare 3-400 kronor för en sån. Men man kan köpa begagnat också, det blir billigare och jag tycker faktiskt att de begagnade är bättre iom att de är "ingågna" och färdiguppmjukade.

Storkarna kommer dessutom snart med en ny färg i gul-röda färgskalan, kanske värt att vänta på?
Användarens profilbild
Av marlene
här är den nya stork färgen
Bild
Användarens profilbild
Av Aurian
marlene skrev:här är den nya stork färgen
Bild

*dreglar över Albert* visst var det så den hette?
Användarens profilbild
Av marlene
Froggie skrev:

*dreglar över Albert* visst var det så den hette?
Ja jag tror bestämt det
Av Popflickan
Oj tack för så många kloka svar! Ja det lutar nog åt en Stork då... man kan ju kanske hitta den begagnad också :-) Så blir det billigare.

Albertfärgen är ju jättefin, vet någon när den kommer??
Fler råd och tankar om mitt dilemma?

Har någon några tankar kring hur pass olika i känsla eller kvalitet olika färger på storken kan vara? Alla pratar om att inkan är så himla bra, men är det väldigt stor skillnad mot de andra färgerna?
Användarens profilbild
Av marlene
Popflickan skrev:Oj tack för så många kloka svar! Ja det lutar nog åt en Stork då... man kan ju kanske hitta den begagnad också :-) Så blir det billigare.

Har någon några tankar kring hur pass olika i känsla eller kvalitet olika färger på storken kan vara? Alla pratar om att inkan är så himla bra, men är det väldigt stor skillnad mot de andra färgerna?
På hemsidan tyckte jag det stod att den skulle komma 18 november, men hör med nån återförsäljare dom vet säkert.
Användarens profilbild
Av Nova
Mina Storkar har inte krympt någonting alls.
Har för mig att de är förtvättade redan när man köper dem.
De har dessutom varit precis så långa som de skulle vara,
varken mer eller mindre.

Angående skillnaden mellan Storkens olika färgerna är skillnaden marginell
och har nog snarare att göra med hur mycket sjalen är använd.
Den mjuknar ju allteftersom.

Har haft en Storchenwiege Leo Turkis och en Inka.
Ingen skillnad där vad jag kan avgöra i allafall.

Mjuk från början t.o.m. innan tvätt är däremot min Easycare.
Undrar om inte Bebinaägarna också har de erfarenheterna angående mjukheten?
Användarens profilbild
Av Helen
Popflickan skrev:Oj tack för så många kloka svar! Ja det lutar nog åt en Stork då... man kan ju kanske hitta den begagnad också :-) Så blir det billigare.

Jag hoppas ha "Albert" hemma så snart som möjligt. Helst inom 2-3 veckor. Jag tror säkert de andra kommer att ha den ungefär samtidigt.
Användarens profilbild
Av diddeldi
det är ju många storkälskare som har skrivit i tråden, men jag måste säga att jag gillar hoppis himla mycket också! "strävheten" har sin charm, knytningen sitter där den sitter och glider inte så mycket. sen tycker jag inte att den känns sträv, utan bara mindre "glatt" än en del andra sjalar. jag tror som vanligt att det är bäst att försöka prova båda på sjalträff innan du bestämmer dig :D
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Storkarna är förkrympta så de har precis den längd de skall ha. En av sakerna jag gillar med dessa sjalar (väntar på min 3:e, en Leo Rouge 4.1m).

Tycker att Ullin är mjukare från start än Inkan (har köpt båda nya). Det blir lättare att knyta omslut med Ullin, men Inkan passar å andra sidan bra till ryggsäcksknytningar. Sen tror jag att Inkan blir mjukare ju mer den används och tvättas.
Användarens profilbild
Av trollmamma
Här är jag tyvärr helt opatisk :lol:

Jag har ju mina hoppa som jag använder dagligen jag har testat Storkarna som snabbast o upplever dem lite halare o klart mer täta men avlastnings mässigt kan jag inte utala mig Axel var mycket ynger än nu när jag tesade Storken !!

Men den färgern som du gillar är alltid en bra början !! Man ska vilja använda den !!
Användarens profilbild
Av Buscilla
marlene skrev:här är den nya stork färgen
Bild
Men fyyyyyyyy. Den är ju vrålsnygg. Måste ha!!!! *dregglar ohämmat* :shock:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?