- mån okt 29, 2012 14:23
Storråttan, Mellanråttan, Lillråttan & Miniråttan
Jag har tyg till ett nytt överdrag till dynan i kökssoffan, det gamla är slitet och skabbigt. Men jag kan inte bestämma mig för hur jag ska göra. Det är ju en avvägning mellan lusten att komma enkelt och snabbt undan NU - och så hur mycket man ska svära varje gång man ska ta av och på det vid tvätt...
På det gamla hade jag sytt fast knytband längs med hela. Funderar på hur bökigt det är att trä över ett igensytt överdrag om man bara lämnar öppet i ena kortändan. Lättare om man först syr ett inneröverdrag gissar jag (det har jag inget nu). Dragkedja tror jag inte jag vill ge mig på, jag är inte så bra på det
Tryckknappar? (har såna i plast). Eller helt enkelt kasta ihop det för hand och sprätta varje gång jag tar av det? (så gör jag med soffkuddarna
)
Vad tycker ni är bäst? Om man helst inte vill sy så krångligt alltså.
På det gamla hade jag sytt fast knytband längs med hela. Funderar på hur bökigt det är att trä över ett igensytt överdrag om man bara lämnar öppet i ena kortändan. Lättare om man först syr ett inneröverdrag gissar jag (det har jag inget nu). Dragkedja tror jag inte jag vill ge mig på, jag är inte så bra på det

Vad tycker ni är bäst? Om man helst inte vill sy så krångligt alltså.