- mån okt 29, 2012 11:52
Hej! Jag behöver HJÄLP! ta i beaktande att jag är helt nybörjare på detta med att sy, så ni får förlåta korkade frågor
Jag har alltså sytt en tröja i jersey i barnstorlek och skulle prova min nyinköpta tvillingnål till ärmslut och nederkant (nu ska det ju läras sy här ju
). Dubbla sömmen upptill är ganska ojämn. Men baksidan??? Det ser ut som någon som är aspackad skulle försökt skriva kilskrift... Ingen snygg o prydlig söm där inte. Ojämn är den också.. Inte alls som den fina sömmen jag sett på andra hemma sydda plagg. Jag har googlat och läst och efter det försökt ändra övertrådens spänning utan nämnvärt bättre resultat. Enligt instruktionsboken så behöver man inte ändra undertrådens spänning?
Så snälla hjälp mig! Vad gör jag fel? Ska jag ändra längden på stygnen, en annan söm, trådspänning?

Jag har alltså sytt en tröja i jersey i barnstorlek och skulle prova min nyinköpta tvillingnål till ärmslut och nederkant (nu ska det ju läras sy här ju

Så snälla hjälp mig! Vad gör jag fel? Ska jag ändra längden på stygnen, en annan söm, trådspänning?