Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Jag skulle behöva lite virkhjälp. Ska virka hålmönster med fastmaskor i luftmaskor och lyckas inte slippa att det blir ett hål där jag gör fm. Fm ska göras i en fri lm, alltså i en tråd, och jag undrar om det finns något sätt att slippa dessa hål? Är förvisso ingen van virkerska men tycker inte jag virkar för löst eller gör något annat fel så jag förstår inte hur man kommer ifrån hålen... Beskrivningen säger typ ett lm-varv och sen på nästa varv 7 lm och en fm i fjärde lm, 2 lm och en fm i samma båge, sen samma lika igen och omlott på de olika varven så det bildar ett hålmönster.

Någon som känner igen dessa hål och som har tips? Blir nog inte bra att göra fm runt hela lm eller hur? Eller går det? Men då blir kanske mönstet ojämnt...
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Maddemoa skrev:Jag brukar göra en fm runt hela lmbågen. Blir det snett kan man dra till det lite efteråt.
:tumup: Så man kan rätta till det så alltså? Fler med liknande dilemma också. På bilden ser det inte ut som att de får detta problem...
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
tinaw skrev:Jag gör också runt hela bågen.
Tack för tips! Testade och det gick ju alldeles utmärkt! Jag får se till att räkna noga det första varvet bara när jag har mer flytande fastmaskor, men sen ger det sig nog och blir till och med lättare eftersom jag slipper räkna lm hela tiden.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?