Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Är det enkelt att sätta mudd i jeans som är för långa? Jag använder ofta sambons baggyjeans från levis och nu har han tröttnat på att jag tar dom och sagt att jag får dom :lol: . Men sambon är 190 lång.

Jeansen är tunna i tyget och jag tror svärmors maskin skulle klara av att sy i dom. Men frågan är om man ska köpa mudd och sy dit(tänk sobeabyxor) eller bara sy en fåll och sätta i ett resårband?!

Hade jag varit en fena på att sy själv hade jag satt en liten mudd i magen med, så jag slapp ha skärpet så hårt åtdraget med. Det är ju snyggt med muddbyxor!
CrazyMagpie skrev:Om du har tur kan det räcka att sprätta upp ett litet hål sömmen vid den fåll som redan är där och dra i resår i den. :tumup:

Ahh!

Men jag tror jag trampar på dom ändå. Sambon är 190 lång, jag är knappt 165...
Användarens profilbild
Av Anna
Och vill du ändå sy mudd i bensluten så är det inte svårt. Om det nu är mycket till godo i längd hade jag klippt bort fållen så blir det mindre knöligt. I midjan är knepigare tycker jag (som inte heller är någon sömnadsexpert) men man kan du dra dem upp och ner utan att knäppa upp så går det ju att sy en mudd som liksom sitter fast innanför linningen om man vill. Midjemudd blir alltid för stor, få gör den mindre än då tror och prova så den sitter tight.
Anna skrev:Och vill du ändå sy mudd i bensluten så är det inte svårt. Om det nu är mycket till godo i längd hade jag klippt bort fållen så blir det mindre knöligt. I midjan är knepigare tycker jag (som inte heller är någon sömnadsexpert) men man kan du dra dem upp och ner utan att knäppa upp så går det ju att sy en mudd som liksom sitter fast innanför linningen om man vill. Midjemudd blir alltid för stor, få gör den mindre än då tror och prova så den sitter tight.
Så hade jag också gjort.
Användarens profilbild
Av Marion
Kan du inte sy en reglerbar midja med knapphål, gummiband och knappar, så som barnbyxor ofta har (gick det där att förstå :hmm: :lol: )? Då behöver du bara klippa två hål för gummibandet och sy fast två knappar :tumup:. Är du flitig kan du fålla hålen också ;).

Edit: klistrar in en bild på vad jag menar :).
Bild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?