Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
melon skrev:
mly skrev:Glis, kan vi inte övertala melon att vi ska ha en kofta uppifrån och ner kal med henne som fröken när byxorna är klara? Det är jag sugen på.

Om ni vill ha lite mer siffror så kan jag dela med mig, allt är huvudräkning gjord i natt så jag reserverar mig för eventuella fel. Med min stickfasthet och med det maskantalet jag har just nu så skulle melons 2 cm innebära 14varv, inte så farligt att tänka så, men det är det samma som 2688m alltså per dag, om melons uträkning stämmer med 60dagar så skulle det innebära 161280m ungefär.
Och då är m maskor?

Edit: Och jag är gärna koftfröken :vågen:
Ja maskor, är inte så van vid att räkna stickningar i meter, men det är klart där kunde det bli missförstånd.

Då tycker jag vi börjar planera för nästa kal, även om det är låpngt kvar dit.
Användarens profilbild
Av glis
KoftKAL :vågen: precis vad jag önskar mig! Jag kom fram till att jag skall sticka ett par strumpor av min Zaberball (som jag inte köpt än) och ett annat, då blir jag perfekt klar med dem och min halvfärdiga kofta tills ni andra är i läge att starta loft-KAL.
Användarens profilbild
Av glis
melon skrev:Menar vi internetKAL? Jag tänkte ju genast på en smålandsträff men så behöver det ju inte vara :D eller kombinera dem.
:app: hur kul vore inte det med smålandsKAL, men jag tycker vi kan låta de andra stackarna vara med på ett hörn också.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Nu har jag läst hela tråden och jag känner mig lite sugen på ett par tights med. Men frågan är om de skulle bli använda om jag stickar de? Kanske bäst att försöka med ett par till dottern för hon använder de nog gärna. Om de är mjuka och osticksiga.

KoftKAL vill jag vara med på. Jag har börjat på en men måste nog troligast repa upp och räkna om min början.
Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:
melon skrev:Menar vi internetKAL? Jag tänkte ju genast på en smålandsträff men så behöver det ju inte vara :D eller kombinera dem.
:app: hur kul vore inte det med smålandsKAL, men jag tycker vi kan låta de andra stackarna vara med på ett hörn också.
zmurfan skrev:KoftKAL vill jag vara med på. Jag har börjat på en men måste nog troligast repa upp och räkna om min början.
Jag sitter som bäst och funderar på hur man kan lägga upp det i text och bilder, jag är ju van att visa och berätta. Det ska nog gå!
Det är ju det där räknandet i starten som sätter hela prägeln på koftan och det gäller att man har lite koll på kroppsformen som koftan ska passa på. Det vore kul med en Koftalong :tumup:
Användarens profilbild
Av Maddemoa
melon skrev:
glis skrev:
zmurfan skrev:KoftKAL vill jag vara med på. Jag har börjat på en men måste nog troligast repa upp och räkna om min början.
Jag sitter som bäst och funderar på hur man kan lägga upp det i text och bilder, jag är ju van att visa och berätta. Det ska nog gå!
Det är ju det där räknandet i starten som sätter hela prägeln på koftan och det gäller att man har lite koll på kroppsformen som koftan ska passa på. Det vore kul med en Koftalong :tumup:
:tumup: Det låter roligt!
Användarens profilbild
Av ellla
glis skrev:
Det blir långt att pendla... Men om det blir i bår är jag iof lätt att lura ner söderut :)
Av mly
Fryle skrev:Jag har precis delat för benen. Hur går det för er andra?
:app:
Jag har fastnat lite, började sticka en halsduk till mig som jag vill ha klar innan min nya jacka kommer och så la jag visst upp till en kofta till A, plus att vi ha haft två kalas i helgen, men jag får nog ta tag i det igen...
Av honungsmarmelad
Jag har inte börjat än för sambon städade undan mina stickgrejer för ett tag sedan så allt är en enda röra ... Måste därmed inhandla ny rundsticka. Har bestämt mig för att det blir grå byxor och köpt garn, i alla fall.
Användarens profilbild
Av Fryle
honungsmarmelad skrev:Jag har inte börjat än för sambon städade undan mina stickgrejer för ett tag sedan så allt är en enda röra ... Måste därmed inhandla ny rundsticka. Har bestämt mig för att det blir grå byxor och köpt garn, i alla fall.
Alltid en början med en tanke. :tumup:
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 31
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?