Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:
melon skrev: Sticka med lite tjockare garn bara så är du med i matchen :tumup:
Men då är vi ju tillbaka i "gillar inte min kropp-spåret", det ser för taskigt ut med grovstickade brallor på, fint uttryckt, fylliga lår.

Men när jag såg ditt Zauberball blev jag faktiskt riktigt sugen igen... Har länge velat sticka något av det garnet men inte kommit på vad...
Jag ser på fb precis nu att du håller på med en kofta, snygg! :tumup: Hur många meter garn räknar du med att den kräver?

Jag har försökt räkna ut garnåtgången på ett par leggings genom att bläddra igenom en massa stickade leggings på ravelry. Svårt att säga exakt men de flesta verkar ligga på runt 1000m, med en rimlig storleksskillnad på 800-1400meter. Någon ligger på 600m och någon på 1600m. En kofta hamnar ju lätt på 1200-1600m så egentligen är det inte mycket mer än en kofta. En väldigt ovetenskaplig undersökning så det ska bli skoj att se hur många meter vi här i KALen hamnar på.

Zauberball är ju :mums:
Användarens profilbild
Av Ketronya
mly skrev:
Ketronya skrev:
mly skrev:
Ketronya skrev:Det missade jag... hade också tänkt tunna byxor, hmm, får tänka om eller leta vidare efter annat mönster... :hmm:
Fast det blir inte jätte tjockt, å går bra mycket fortare...
Hehe, det har du en poäng i! :D Måste leta nytt garn då bara, garnbudgeten tillåter inget mer på ett tag så det måste finnas i gömmorna!
Vad hade du tänkt dig för garn då?
Jag hade tänkt sockgarn, det jag har i restgarnslådan helt enkelt, nu funderar jag på om jag ska köra med något tjockare som ger samma masktäthet med en tråd istället för att sticka med dubbla trådar. Tror jag har något i gömmorna men det ligger en sovande bebis framför garderoben så jag kan inte kolla förrän imorgon. :lol:
Av Ponyo
Jag glömmer bort mig och blir sugen på att sticka ett par med zauberball när ni visar upp massa läckert garn.
Men så kommer jag på mig själv. Jag, bära färgglatt. :fnissa:
Det är fasligt trist att bara gilla svart, vitt och grått när det gäller kläder.
Av mly
Ponyo skrev:Jag glömmer bort mig och blir sugen på att sticka ett par med zauberball när ni visar upp massa läckert garn.
Det är fasligt trist att bara gilla svart, vitt och grått när det gäller kläder.
Å jag önskar att jag hade varit som du, tänk så enkelt det hade varit att matcha, idag har jag en röd topp med vita prickar på, jättefin men matchar inget i min gardrob. Därför tror jag faktiskt att mina byxor får bli helsvarta för ovanlighetens skull...
Av Ponyo
mly skrev:
Ponyo skrev:Jag glömmer bort mig och blir sugen på att sticka ett par med zauberball när ni visar upp massa läckert garn.
Å jag önskar att jag hade varit som du, tänk så enkelt det hade varit att matcha, idag har jag en röd topp med vita prickar på, jättefin men matchar inget i min gardrob. Därför tror jag faktiskt att mina byxor får bli helsvarta för ovanlighetens skull...
Jo, det mesta passar ihop. Även stilmässigt.
Men det är för att min man styrt upp det hela. :fnissa:
Han är väldigt modemedveten, och tillåter inte att jag kommer hem med ett avvikande plagg. Hur fint det än är.
Och han har rätt. Kan jag inte ha det med övriga kläder så kommer jag inte använda det.
Av mly
Ponyo skrev:
mly skrev:
Jo, det mesta passar ihop. Även stilmässigt.
Men det är för att min man styrt upp det hela. :fnissa:
Han är väldigt modemedveten, och tillåter inte att jag kommer hem med ett avvikande plagg. Hur fint det än är.
Och han har rätt. Kan jag inte ha det med övriga kläder så kommer jag inte använda det.
Jag skulle nog behöva låna honom lite...
Användarens profilbild
Av Ketronya
corona skrev:
mly skrev:(...)
Så jämförde jag med dessa http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 23&lang=se
Skiljer 4 maskor på största barnstorleken och minsta dam, det blir ungefär 2cm med den masktätheten.
Så håller jag tummarna att storlekarna är ungefär lika stora
De där gillar jag!! :vågen:
Funderar på att haka på :D
Jamen gör det! Då kan du hjälpa mig med mönstret för det är det inte troligt att jag kommer att fatta! :lol:
Av corona
Ketronya skrev:
corona skrev:
Så jämförde jag med dessa http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 23&lang=se
Skiljer 4 maskor på största barnstorleken och minsta dam, det blir ungefär 2cm med den masktätheten.
Jamen gör det! Då kan du hjälpa mig med mönstret för det är det inte troligt att jag kommer att fatta! :lol:
:this: Måste påpeka att jag är sticknovis :this:
Av mly
corona skrev:
Ketronya skrev:
corona skrev:
Inga problem, vi hjälps åt!
Användarens profilbild
Av Ketronya
corona skrev:
Ketronya skrev:
corona skrev:
Haha, det är inte jag, däremot är jag värdelös på att förstå stickmönster på svenska och än värre om de är från drops. Men då får väl mly hjälpa oss båda! :app:
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 31
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?