Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
melon skrev:
mly skrev:
glis skrev:Jag håller koll på er men låter bli att sticka själv, jag är inte tillräckligt sugen på stickade brallor, vet inte i vilket garn och dessutom inser jag ju att jag kommer få sticka dubbelt så mycket som Mly och Melon och antagligen Fryle också. Nä, det får vara för mig den här gången.
Vet du hur jätte långa ben jag har? Melon däremot borde man ju kunna sno ihop ett par byxor till på ett par kvällar. Näe vi får se om det blir något färdigt här, stor risk att det blir mamelucker :roll:
Hade det varit lika pk att skriva att det skulle ta fem år att sticka till någon som är överviktig? :|
Förlåt, inte meningen att vara elak. Jag har lätt att driva med mig själv, vilket även glis gjorde, det va jag som drog in dig melon förlåt! :heart:
Användarens profilbild
Av glis
melon skrev:
mly skrev:
glis skrev:Jag håller koll på er men låter bli att sticka själv, jag är inte tillräckligt sugen på stickade brallor, vet inte i vilket garn och dessutom inser jag ju att jag kommer få sticka dubbelt så mycket som Mly och Melon och antagligen Fryle också. Nä, det får vara för mig den här gången.
Vet du hur jätte långa ben jag har? Melon däremot borde man ju kunna sno ihop ett par byxor till på ett par kvällar. Näe vi får se om det blir något färdigt här, stor risk att det blir mamelucker :roll:
Hade det varit lika pk att skriva att det skulle ta fem år att sticka till någon som är överviktig? :|
:klappa: jämfört med mly är du ju nästan rundlagd, men jag tror att det som gör det PK i det här fallet är mest att du (ni) är så oomtvistat snygga båda.
Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:
melon skrev:
mly skrev:
:klappa: jämfört med mly är du ju nästan rundlagd, men jag tror att det som gör det PK i det här fallet är mest att du (ni) är så oomtvistat snygga båda.
Knotig kropp som är för liten för blingos xs (alltså för liten for att få köpa kläder ur damkollektionen alltså är jag ingen dam enligt blingo och många andra), skulle det vara snyggt? Det är inte så ofta som jag tycker att jag är snygg eller "normal", mitt bmi säger att jag är sjukt underviktig och jag får inte ge blod. Vill jag vara så smal?

Frågan är varför det är mer legitimt än att skämta om undervikt än om övervikt, jag stöter ofta på det och nu fick ni klä skott för en underliggande ilska hos mig. Jag vet ju att ni egentligen menar väl :heart:

Men nu blev vi ju sjukt OT. Tillbaka till de jättefina ullbyxorna som ska stickas.
Användarens profilbild
Av melon
mly skrev:
melon skrev:
mly skrev:
Förlåt, inte meningen att vara elak. Jag har lätt att driva med mig själv, vilket även glis gjorde, det va jag som drog in dig melon förlåt! :heart:
Det är lugnt :heart: Jag har dåligt med självdistans, skönt för dig att du har gott om det :tumup:
Användarens profilbild
Av glis
Från min invanda hanterligt överviktiga horisont är det absolut nyttigt att få en tankeställare, tack för det. Och att just du Melon är snygg sitter inte i vikten utan i bäringen på något vis.

En annan aspekt som faktiskt inte är OT är att just ni båda, Melon och mly, stickar så urbota snabbt ju, jag kommer aldrig någonsin i närheten i ren hastighet. Det är ju bara att lägga målet tillräckligt långt bort såklart men just brallor får jag låta bli.
Av mly
melon skrev:
glis skrev:
melon skrev:
mly skrev:
Knotig kropp som är för liten för blingos xs (alltså för liten for att få köpa kläder ur damkollektionen alltså är jag ingen dam enligt blingo och många andra), skulle det vara snyggt? Det är inte så ofta som jag tycker att jag är snygg eller "normal", mitt bmi säger att jag är sjukt underviktig och jag får inte ge blod. Vill jag vara så smal?

Frågan är varför det är mer legitimt än att skämta om undervikt än om övervikt, jag stöter ofta på det och nu fick ni klä skott för en underliggande ilska hos mig. Jag vet ju att ni egentligen menar väl :heart:

Men nu blev vi ju sjukt OT. Tillbaka till de jättefina ullbyxorna som ska stickas.
Jag vet precis hur det är, just blingos kläder har jag inte koll på men mycket annat och även jag är för liten för vuxenavdelningen. Jag är desutom alldeles för lång för att handla på barnavdelningen. Även mitt bmi är underviktigt på drygt 17 och inte så jätte kul att fundera på. Självdistans och att driva med hur jag ser ut är mitt sätt att skydda mig. Om jag säger det som andra tänker först så gör det inte lika ont i mig. Sen är nog den almänna uppfattningen att vårat utseende inte är något problem och därför är det helt okej att driva med. Det är väl bara att äta lite mer så går man upp i vikt men riktigt så enkelt är det inte. sen tror jag att jag hade drivet med mig själv även om jag hade varit överviktig men det är ju jag det.

Återigen förlåt å nu slutar vi vara ot för nu behöver jag hjälp :wink:
Hur tusan får jag det att flyta smidigt med en utdragen loop? Stickar på en 80 sticka nu och när jag drar ut loppen ser stickningen verkligen sjukt liten ut, det kanske blir byxor till manda istället...
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag (som egentligen inte gllar att sticka resår) stickar 2a, 2r. Mina byxor ser också väldigt små ut när de drar ihop sig, men jag vet ju att de töjer ut sig.

mly: bara dra ut en ögla av vajern, så blir det nog bra.

Själv ska jag hem och sticka nedviket för resårbandet (jag vågar inte lita på att de sitter uppe utan gummiband även om de är resårstickade). Imorgon har jag heldagsföreläsning i stor aula =sticktid.
Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:Från min invanda hanterligt överviktiga horisont är det absolut nyttigt att få en tankeställare, tack för det. Och att just du Melon är snygg sitter inte i vikten utan i bäringen på något vis.

En annan aspekt som faktiskt inte är OT är att just ni båda, Melon och mly, stickar så urbota snabbt ju, jag kommer aldrig någonsin i närheten i ren hastighet. Det är ju bara att lägga målet tillräckligt långt bort såklart men just brallor får jag låta bli.
Puss på dig :loving: jag ska tänka på det när jag ser ett benrangel i spegeln.

Sticka med lite tjockare garn bara så är du med i matchen :tumup:
Användarens profilbild
Av melon
honungsmarmelad skrev:Vad stickar ni på för stickor?
Jag ska nog köpa fabel eller liknande och sticka på nr 3.0 eller 3.5. Jag stickar himla hårt så jag brukar alltid få gå upp i storlek.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 31
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?