Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Cyclotella
Andelle skrev:
honungsmarmelad skrev:
Andelle skrev:
honungsmarmelad skrev:Jag har varit sugen på dessa ett tag: http://www.ravelry.com/patterns/library ... -september
Men ni andra kanske är mer inne på just ribbstickade? Tror inte det är så krångligt att få till men mitt förslag är att göra en vettig plan först och inte bara kasta sig in i allt och improvisera helt, som jag gjorde med leggingsen jag stickade till T. Fick ta upp många rader ett antal gånger innan det blev rätt och det är ju rätt störigt.

Jag har Knitter's Almanac om någon vill sticka dessa.
Jaa! :vågen:
Någon som vill ha mail? 8)
Åh, jag vill gärna ha mönstret :D (även om planen ju var att inte sätta igång nya projekt utan avsluta lite ufon som ligger. Men att ha mönstret skadar ju inte, kan ju sticka dem senare (eller hur :oops: ...))
Användarens profilbild
Av Ketronya
mly skrev:
Ketronya skrev:På tal om trådar att fästa så brukar jag låta garnet hänga med upp om det inte är alltför långa mellanrum mellan färgerna! :tumup:
Det gör jag med, men det fungerar ju inte om det är restgarn...
Mja, det beror väl lite på hur mycket man har i förhållande till hur tjocka ränder man vill ha. Men visst, det blir ju mer med restgarner ändå! :)
Användarens profilbild
Av Andelle
Jag fixar det ikväll :tumup:
Cyclotella skrev:
Andelle skrev:
honungsmarmelad skrev:
Andelle skrev:
honungsmarmelad skrev:Jag har varit sugen på dessa ett tag: http://www.ravelry.com/patterns/library ... -september
Men ni andra kanske är mer inne på just ribbstickade? Tror inte det är så krångligt att få till men mitt förslag är att göra en vettig plan först och inte bara kasta sig in i allt och improvisera helt, som jag gjorde med leggingsen jag stickade till T. Fick ta upp många rader ett antal gånger innan det blev rätt och det är ju rätt störigt.

Jag har Knitter's Almanac om någon vill sticka dessa.
Jaa! :vågen:
Någon som vill ha mail? 8)
Åh, jag vill gärna ha mönstret :D (även om planen ju var att inte sätta igång nya projekt utan avsluta lite ufon som ligger. Men att ha mönstret skadar ju inte, kan ju sticka dem senare (eller hur :oops: ...))
Användarens profilbild
Av glis
melon skrev:
mly skrev:
glis skrev:Årets mest puckade tass.
Nej då vi vill ha med dig här! Så vi har något att se fram emot på mellandagstickningen (för det blir väl en i år med?)
:iagree: Klart det blir!
Klart det blir!
Användarens profilbild
Av Fryle
Nu har jag börjat planera i huvudet. Jag har en del restgarner i "jordiga" färger. Jag tänkte frihanda och först göra överdelen och när jag kommer till bendelningen göra båda samtidigt på ML för att lättast fördela restgarnerna.
Användarens profilbild
Av Ketronya
Fryle skrev:Nu har jag börjat planera i huvudet. Jag har en del restgarner i "jordiga" färger. Jag tänkte frihanda och först göra överdelen och när jag kommer till bendelningen göra båda samtidigt på ML för att lättast fördela restgarnerna.
Jag önskar jag hade vågat/kunnat frihanda, men jag har inte den blekaste hur jag skulle jag göra! Ska bli spännande att se dina!
Användarens profilbild
Av Fryle
Nu har jag mätt, skissat, räknat, hittat garn i skåpet, lagt upp och stickat de första varven. Hur går det för er andra?
Användarens profilbild
Av Ketronya
Fryle skrev:Nu har jag mätt, skissat, räknat, hittat garn i skåpet, lagt upp och stickat de första varven. Hur går det för er andra?
Här går det dåligt än så länge, har en kofta jag måste sticka klart innan jag får börja på nytt projekt, har jag sagt till mig själv... :D
Av honungsmarmelad
Jag håller på med en ulltröja till T, ska sticka ärmar och montera ihop bara och sedan ska jag köra på med byxorna. Kan iofs skissa först ...
Användarens profilbild
Av Fryle
mly skrev:Jag funderar fortfarande kring garn. Jag är lite kär i dessa men hade helst låtit bli att köpa garn
Bild
Jag tänkte en del på garnfrågan. Sedan tittade jag lite noggrannare i skåpet och hittade en del som inte passar så bra ihop med mina standardgarner (som är tvåtrådigt ullgarn). Jag vet inte om det räcker, det är bara 600g i fyra olika gråbruna nyanser. Men jag tänkte att nedtill på benen kan jag ju alltid hitta på något annnat om garnet tar slut i knävecken.

Har du tittat noga i garnskåpet?
Av mly
Fryle skrev:
mly skrev:Jag funderar fortfarande kring garn. Jag är lite kär i dessa men hade helst låtit bli att köpa garn
Bild
Jag tänkte en del på garnfrågan. Sedan tittade jag lite noggrannare i skåpet och hittade en del som inte passar så bra ihop med mina standardgarner (som är tvåtrådigt ullgarn). Jag vet inte om det räcker, det är bara 600g i fyra olika gråbruna nyanser. Men jag tänkte att nedtill på benen kan jag ju alltid hitta på något annnat om garnet tar slut i knävecken.

Tänker jag strumpgarn har jag tyvärr inte så mycket av, har ett göng nystan clown, men det är ull/bomull, vet inte riktigt om jag vill ha den kombinationen, sen har jag en del småslattar, men inte så mycket kul. En hel del babyull men det är mest blått och svart. Är lite urplockat nu känner jag, har hållt rätt hårt i plånboken ett tag, har även babyull i kyucklinggult och badsgrönt, men det är ju inte direkt så harmoniska färger som nöstebarn byxorna...
Användarens profilbild
Av Fryle
mly skrev:
Fryle skrev:

Tänker jag strumpgarn har jag tyvärr inte så mycket av, har ett göng nystan clown, men det är ull/bomull, vet inte riktigt om jag vill ha den kombinationen, sen har jag en del småslattar, men inte så mycket kul. En hel del babyull men det är mest blått och svart. Är lite urplockat nu känner jag, har hållt rätt hårt i plånboken ett tag, har även babyull i kyucklinggult och badsgrönt, men det är ju inte direkt så harmoniska färger som nöstebarn byxorna...
Nej, ska man lägga ner jobb på en stickning ska plagget ju vara roligt att använda sedan också. Och har man sedan en mental förebild som nöstebarns så vill det ju till att leva upp till den. (Fast nöstebarns färger var inget för mig precis.)
Av mly
Fryle skrev:
mly skrev:
Fryle skrev:

Nej, ska man lägga ner jobb på en stickning ska plagget ju vara roligt att använda sedan också. Och har man sedan en mental förebild som nöstebarns så vill det ju till att leva upp till den. (Fast nöstebarns färger var inget för mig precis.)
Vad illa jag skriver, tur att det verkar som ni kan tyda det iaf, har varit uppe i lådan och kikat lite, hittar massa svart babyull, 250gr mörk blå baby ull och 100gr turkost strumpgarn. Funderar på att blanda turkost och blått, men fungerar det att blanda syntetblandat med ren ull? Annars svart ihop med något nyköpt men vad?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 31
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?