Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
När jag stickade mina långbyxor började jag uppe, gjorde höjning bak, ökningar och en kil precis innan delningen. Sedan satte jag bara maskorna på varsin sticka och gjorde benen. Allt utan sömmar förstås, jag stickade till och med ner resårkanalen för att slippa sy. Jag tänkte mig att tights är lite likadant, fast färre maskor så de sitter tightare.
Användarens profilbild
Av Ketronya
Dorotea skrev:
Ketronya skrev:
Dorotea skrev:
Jag vet iaf definitivt att jag kommer att börja nerifrån. Jag börjar med att göra en fot, från ankeln och neråt, sen tar jag upp maskor och börjar sticka uppåt. :app:
Eller så börjar du från tån och stickar uppåt direkt? :tumup:
Näe, jag gillar att göra hälar på det vanliga sättet :loving:
Det är nåt speciellt med hälar. :heart:
Haha, okej! Själv har jag bara stickat kortvarvshäl från tån, men jag får kanske prova att sticka en på vanligt sätt då! :D
Användarens profilbild
Av Ketronya
melon skrev:
Ketronya skrev:Åh, jag har aldrig i mitt liv lyckats fatta ett mönster från garnstudio, tycker deras beskrivningar är så himla ologiska och krångliga...

Tänker mig också att sticka i strumpgarn, tömma restgarnslådan kanske. ;)
De är krångliga. Jag har massor med stickkompisar som kommer till mig med pannan i djupa veck över ett dropsmönster. Men detta ser faktiskt enkelt ut och om vi stickar ihop kan vi lösa eventuella problem ihop!
Skönt att det är fler som har problem med dom! :lol:

Får se vilket mönster det blir och hur mycket jag kommer att hinna, men det känns bra att vi hjälps åt iaf! :D
Vad har ni för tidsplan på ett ungefär, ni som tänkt er att genomföra detta projekt?

Jag skulle gärna vilja ha ett par NU. Men det går ju inte. Jag inser att min tid för sånt här pyssel är väldigt begränsad just nu i livet. Så om jag startade en sån här stor stickning, så skulle paret knappast hinna bli klara fören vintern tagit slut ungefär :hmm: ... Kanske kan börja nu och hoppas bli klar innan NÄSTA vinter :Hahaa: .
Användarens profilbild
Av melon
Urcellenellen skrev:Vad har ni för tidsplan på ett ungefär, ni som tänkt er att genomföra detta projekt?

Jag skulle gärna vilja ha ett par NU. Men det går ju inte. Jag inser att min tid för sånt här pyssel är väldigt begränsad just nu i livet. Så om jag startade en sån här stor stickning, så skulle paret knappast hinna bli klara fören vintern tagit slut ungefär :hmm: ... Kanske kan börja nu och hoppas bli klar innan NÄSTA vinter :Hahaa: .
Jag tänker att det kommer bli en mild höst som förra och förrförra året och lagom till köldknäppen i januari är de nog klara :mrgreen:
Av honungsmarmelad
Urcellenellen skrev:Vad har ni för tidsplan på ett ungefär, ni som tänkt er att genomföra detta projekt?

Det går ju knappt planera med en bebis men 4-6 veckor tror jag räcker, grundat på hur lång tid nuvarande projekt tagit.
Av mly

Jag håller med dig, nästa vinter. Men jag är inte heller så bra på att koncentrera mig på ett projekt i taget..
Användarens profilbild
Av Ketronya

Haha, jag räknar kallt med att de inte hinner bli klara för användning förrän nästa vinter! Förut kunde jag sticka flera timmar om dagen men sedan lillen kom är jag glad om det blir en timme nån gång i veckan, än mindre tid har man för att sätta sig in i ett mönster... :roll:
Användarens profilbild
Av Fryle
mly skrev:
melon skrev:Har man gott om restgarner kan det bli såhär roligt:
Underbara, men en stor nackdel, massa trådar att fästa...
Jag tovar ihop ändarna, eller så fäster jag efterhand, så blir det inte så mycket på en gång! :tumup:
Användarens profilbild
Av melon
Fryle skrev:
mly skrev:
melon skrev:Har man gott om restgarner kan det bli såhär roligt:
Underbara, men en stor nackdel, massa trådar att fästa...
Jag tovar ihop ändarna, eller så fäster jag efterhand, så blir det inte så mycket på en gång! :tumup:
Eller sticka in ändarna :tumup: Tova ihop är jättebra!
Användarens profilbild
Av SaraLj
Tassar! Jag har 10 nystan fabel som skriker efter att bli använda.....
Användarens profilbild
Av Ketronya
På tal om trådar att fästa så brukar jag låta garnet hänga med upp om det inte är alltför långa mellanrum mellan färgerna! :tumup:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 31
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?