Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Asia
Asia skrev:Hej! Slänger mig in helt oförskämt med en fråga. Var kan jag lära mig handsömnad? Nätet eller irl. Jag bor i Stockholm så gärna här i krokarna.
Puffar min fråga :D
Användarens profilbild
Av Stark
SCSI skrev:
CAKirre skrev:
Cilia skrev:Vad ska jag sy till kompis baby shower i helgen? Hon ska ha en pojke. Jag vill bara använda tyg som jag har hemma och det ska vara typiskt killigt a la USA. Body och byxa? Heldress har jag aldrig sytt. Nåt annat smart?

Funkar gult och brunt till pojke? Jag har inte mycket i blått... Och vad ska jag välja för mönster? Vilken storlek? Nyföding eller lite större?
Jag tycker gult och brunt funkar jättebra till en pojk! Kanske en sovpåse kan vara ett alternativ?
Sovpåse är asbra till nyfödingar - såna har jag sytt och gett bort flera st som blivit uppskattade!
Sovpåse, det är en tröja med sovsäcksbotten? Använder ni dragkjedja eeller knappar?
Användarens profilbild
Av Stark
SCSI skrev:Dragsko har jag gjort. Jag utgick från ett mönster för omlott-body och förlängde lite lagom...: )
:tumup:
Användarens profilbild
Av tweed
Jag har sytt ett hölster att ha sax, måttband och annat som jag behöver ha till hands på jobbet. Jobbar som slöjdlärare :D
Bild
edit, ändrade bilden :D
Senast redigerad av tweed den tor okt 04, 2012 21:07, redigerad totalt 1 gånger.
Av corona
Väska till dottern:

Bild

Bild

Väskan är sydd i tre lager tyg; ett prickigt bomullstyg, ett bomullstyg med fåglar samt ett lite styvare tyg som mellanlägg. En ficka på insidan, en ficka på utsidan, rejäla bärremmar och knapp/knapphål för att stänga till.
Helt perfekt i storleken om man är en liten bestämd treåring som vill kunna bära sin väska själv. Men den skulle även passa bra till den vuxna, som vill bära med sig lite av varje. Jag är med andra ord rätt nöjd.
Av mly
tuviluvis skrev:
mly skrev:Va tvungen att sy något för att övervinna min rädsla efter velour fiaskot.
Bild
Jättefin :love:

Vad är det för mönster du sytt efter?
Tack!
Måste jag svara på det :wink:
Överdelen är ottobre creative workshop med mycke uringning, från ärmhålen och ner klippte jag efter måtten på en me&I tunika jag hade hemma, ganska så mycket improviserat alltså, å nu har jag kommit på att jag vill göra en till :roll:
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag har en plan.. tänkte sy kuddfodral till soffan av en sjal, nä inte en sån sjal utan en sån man har runt halsen =) Men den är rätt tunn så jag skulle nästan behöva fodra framsidan på nåt sätt? Hur? Tänkte ha sjalen fram o annat tyg bak och nåt kul runt kanten, men vad?
Av AnnaL1
Hej! Får jag vara med här? Jag syr lite, och håller just nu på med en overall till lille gossen. Den verkar dock vara en väldigt stor 69:a, så jag kommer inte kunna se om den passar bra eller inte förrän om nån månad när han vuxit lite till. Så jag är lite nervös. Är det nån här som använder Ottobre-mönster och vet om de brukar sitta bra på bebisar?
  • 1
  • 155
  • 156
  • 157
  • 158
  • 159
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?