Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
melon skrev: Allt går ju bra :wink: allt beror på vilket resultat man vill ha. Jag tänker nog sticka i tunt strumpgarn för att få en smidig ullbyxa som inte känns klumpig under vinterbyxorna. Vilket garn tänker du på?
Så hade jag tänkt med, men hittar inget bra mönster, tänkte bara börja stick vid foten och öka när det passar, men hur gör man när man kommit till rumpan?
Av Ponyo
mly skrev:
melon skrev: Allt går ju bra :wink: allt beror på vilket resultat man vill ha. Jag tänker nog sticka i tunt strumpgarn för att få en smidig ullbyxa som inte känns klumpig under vinterbyxorna. Vilket garn tänker du på?
Så hade jag tänkt med, men hittar inget bra mönster, tänkte bara börja stick vid foten och öka när det passar, men hur gör man när man kommit till rumpan?
Jag skulle nog sticka uppifrån och ner.
Av honungsmarmelad
Jag tänkte sticka uppifrån och ner men det är väl en smaksak, personligen stickar jag bättre om starten är lite vidare. I sådana fall är det ju bara att sticka rövdelen, separera i två ben och sy ihop hålet. Stickar man nerifrån och upp tror jag att det är lättast att inte sticka på strumpstickor/rundstickor, utan i två delar som med söm på insidan.
Av mly
Ponyo skrev:
mly skrev:
Men samma grej där, midjan å benen är lätta, men rumpan :hmm:
Användarens profilbild
Av melon
mly skrev:
Ponyo skrev:
mly skrev:
Men samma grej där, midjan å benen är lätta, men rumpan :hmm:
Ja man behöver nog forma grenen för annars kommer de nog inte att sitta så bra. Om man syr in en ellips i grenen? Så gjorde jag på en bebisoverall för hundra år sedan och det satt bra.
Av Ponyo
Jag skulle kolla på ett par befintliga leggings för att se hur grenen ska stickas.
Får se om det blir några för mig. Har ju tänkt sticka ett gäng åt bebisen först.
Användarens profilbild
Av melon
mly skrev:Här är ett mönster, stickade i fabel, jämförde ett annat barn vuxenmönster och då skiljde det bara 4 maskor på s och största barnstorleken.
Edit: länken med http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 11&lang=se :duh:
Toppen, det favoritade jag på en gång! Det var både en höjning och ökningar i rumpan så det blir nog jättebra. :tumup:
Av mly
melon skrev:
mly skrev:Här är ett mönster, stickade i fabel, jämförde ett annat barn vuxenmönster och då skiljde det bara 4 maskor på s och största barnstorleken.
Edit: länken med http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 11&lang=se :duh:
Toppen, det favoritade jag på en gång! Det var både en höjning och ökningar i rumpan så det blir nog jättebra. :tumup:
Det borde väl funka om man ser ut som du å jag, bara länga benen en del för min del eller? :hmm:
Användarens profilbild
Av melon
honungsmarmelad skrev:Jag vill gärna ha ganska tjocka byxor eftersom jag är oerhört frusen av mig. Svarta fåret har många fina raggsocksgarn som jag gillar. Men jag tänkte vidare lite och kom fram till att jag helst inte vill ha polyamid eller superwashbehandlat garn närmast huden. Vad har du tänkt i garnväg?
Jag förstår det om du ska ha den närmast huden. Jag tänkte ha dem över typ leggings. Min mamma stickar ullbyxor varje vinter till barnen och de är i 100% merino. De slits ut på en säsong, fast nu växer ju barnen så de är ju ändå för små nästa vinter. Om jag stickar 1000 meter garn vill jag att det ska hålla så länge som möjligt och jag kommer definitivt ha syntet i mina.

mly's tips på Dropsbyxor i Fabel passar mig bra, fabel har snygga färger. Kanske denna:
Bild

ihop med denna:
Bild

och/eller denna:
Bild

Fast denna var snygg med:
Bild
Av honungsmarmelad
Melon, du har rätt, det är smartare att ha syntet i. Jag får ha underställ på mig under. En elips i grenen tror jag är smart. Eller att inte rundsticka, det gör ju ingen skillnad i hastighet om man ändå ska ribbsticka.
Användarens profilbild
Av Ketronya
Åh, jag har aldrig i mitt liv lyckats fatta ett mönster från garnstudio, tycker deras beskrivningar är så himla ologiska och krångliga...

Tänker mig också att sticka i strumpgarn, tömma restgarnslådan kanske. ;)
Användarens profilbild
Av kristinek
Tänk om man ändå hade kunnat sticka mer än typ grytlappar :lol:. Kanske får sysselsätta mamma som nyligen opererat foten och måste sitta still massa :hmm: :mrgreen:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 31
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?