Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
Det vill jag inte heller veta.
Mina garnköp känns vettiga. Värre är det när jag sytt en do ka. Det materialet blir helt galet dyrt i slutändan.
Av Ponyo
Det går så i vågor. Om bag ska sticka till mig själv (vilket jag oftast gör) så kostar det runt 1 200 kr i garn. Men det lägger jag ut kanske en gång i halvåret/året, för de tröjorna tar tid.
Sen stickar jag till barnen (åh, tänk att jag får säga det nu). Och då blir det en hundralapp eller två här och där. Så mycket mer tillbehör blir det inte, för jag har dubbel uppsättning avtagbara stickor/spetsar/vajrar.
Mönsterböcker gillar jag, men har inte köpt någon på länge.

Min räddning är att min man älskar att köpa böcker. Nya som antika. Så det dimper ner bokpaket lika ofta som garnpaket.
Av FiaLisa
Det går väldigt mycket i vågor här också. Jag undrar om jag skulle börja föra bok för att kolla.... Tur att jag redan har alla symaskiner jag vill ha. :lol:
Av ylvast
Aborre skrev:Jag tror inte min överstiger andra hobbysar som att ha häst eller ta pianolektioner så så skrämmande är nog inte slutsumman. Jag har köpt filt för att göra en filttavla så vi kan planera dagarna tillsammans, köpt garn för att göra raggsockor, massa garn för att göra koftor till mig och lite tyg att göra påsar av men utslaget på per månad så blir det nog inte mer än några hundra. Men då var det länge sedan jag målade.. Jag är tråkig och vill inte köpa innan jag gjort slut på det jag har och.. produktionen går långsamt :lol:
Filttavlan får du starta en ny tråd om :tumup:
Av mly
Alldeles för mycket, det är bara att inse. Sen har jag nog en del tur för jag har bra med rabatt i lysen som troligtvis också är den billigaste garnaffären i landet, men mycket pengar blir det.
Men sen köper jag väldigt lite kläder till barnen, det som finns i köpe kläder är antingen ärvda eller köpta billigt begagnat, så det gör ju att hobbyn får lite mer utrymme, men sen är det ju lika bra att vara ärlig en gång till, både jag och barnen har alldeles för mycket kläder :oops:
Av honungsmarmelad
Jag vet inte riktigt, jag köper när jag behöver. Har inte för vana att lämna projekt mitt i allt ihop utan gör klart det mesta, vilket innebär mindre utgifter.
Användarens profilbild
Av Anna
Jag har svårt att se riktigt vad som är hobby och vad som är normal konsumtion. Garn är hobby, eftersom jag inte kan sticka så det blir inte någonting sådär riktigt användbart utan mer tidsfördriv för både mig och barnen. Men där lägger jag inte heller några stora summor.

Tyg syr jag av, det är ju hobby och den där väskan jag kanske inte behöver men vill ha ändå är ju hobby men 6 par leggings i stl 74 är väll ändå inte hobby? Det måste vara likställt med att köpa kläder? och sisådär 2-3 mössor tycker jag ungarna behöver, men de som är fler är väll hobby då.
Av honungsmarmelad
Anna, jag förstår inte. Är klädinköp en hobby? Min klädbudget (som tillhör hushållsbudgeten) är separat från min hobbybudget (som tillhör mina fickpengar).
Användarens profilbild
Av Anna
Nej, jag var otydlig. Jag menar att om barnet behöver byxor och jag köper tyg och syr dem själv tycker jag inte det tyginköpet kan kallas för hobby pengar. Men om jag syr tio mössor för att jag gillar mössor så kanske 7st bör falla på hobby budgeten?
Användarens profilbild
Av moggleif
Anna skrev:Nej, jag var otydlig. Jag menar att om barnet behöver byxor och jag köper tyg och syr dem själv tycker jag inte det tyginköpet kan kallas för hobby pengar. Men om jag syr tio mössor för att jag gillar mössor så kanske 7st bör falla på hobby budgeten?
Precis, för annars torde jag kunna köpa mer teknik hemma, för barnens skull. Vi har ju ingen tv men väl ett biorum och där skulle det behöva uppgraderas, för barnens skull. Lite för komplext.i dagsläget då man bereonde på vad man ska göra måste skifta kablage. Med en ny pryl är inte längre det nödvändigt och med ytterligare en pryl kan allt styras från telefonen. Vad är hobby och vad är nytta? Behöver barnen kunna se film och spela tvspel?
Av honungsmarmelad
Anna skrev:Nej, jag var otydlig. Jag menar att om barnet behöver byxor och jag köper tyg och syr dem själv tycker jag inte det tyginköpet kan kallas för hobby pengar. Men om jag syr tio mössor för att jag gillar mössor så kanske 7st bör falla på hobby budgeten?
Dååå är jag med :)
Användarens profilbild
Av Anna
Då tycket vi olika. Jag tänker nu senast, så ville jag ha velourleggings till Ellen. De jag hittade att köpa fanns i två färger (me&I) och kostar 200kr st. Då blir jag snål eftersom tyget kostar 129kr metern och en halvmeter räcker till 2-3 par och jag gillar dessutom att sy. Men hobby? Nej, det tycket jag inte.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?