Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Andelle
mly skrev:
Andelle skrev:
honungsmarmelad skrev:Jag har varit sugen på dessa ett tag: http://www.ravelry.com/patterns/library ... -september
Men ni andra kanske är mer inne på just ribbstickade? Tror inte det är så krångligt att få till men mitt förslag är att göra en vettig plan först och inte bara kasta sig in i allt och improvisera helt, som jag gjorde med leggingsen jag stickade till T. Fick ta upp många rader ett antal gånger innan det blev rätt och det är ju rätt störigt.

Jag har Knitter's Almanac om någon vill sticka dessa.
jag är intresserad
Det är totalt 9 sidor, mycket förklarande text. Ska fundera på hur jag kan få det digitalt, har ingen scanner, tips? Enklast är kanske att kopiera och snigelposta?
Av mly
Andelle skrev:
mly skrev:
Andelle skrev:
honungsmarmelad skrev:Jag har varit sugen på dessa ett tag: http://www.ravelry.com/patterns/library ... -september
Men ni andra kanske är mer inne på just ribbstickade? Tror inte det är så krångligt att få till men mitt förslag är att göra en vettig plan först och inte bara kasta sig in i allt och improvisera helt, som jag gjorde med leggingsen jag stickade till T. Fick ta upp många rader ett antal gånger innan det blev rätt och det är ju rätt störigt.

jag är intresserad
Det är totalt 9 sidor, mycket förklarande text. Ska fundera på hur jag kan få det digitalt, har ingen scanner, tips? Enklast är kanske att kopiera och snigelposta?
Jag skickar pm
Av Ponyo
Andelle skrev:
mly skrev:
Andelle skrev:

jag är intresserad
Tror att man kan välja skriv ut, och sedan välj att du vill skriva ut till en pdf.
Användarens profilbild
Av Andelle
Ponyo skrev:
Andelle skrev:
mly skrev:
Andelle skrev:

jag är intresserad
Tror att man kan välja skriv ut, och sedan välj att du vill skriva ut till en pdf.
Ska kolla med maken om han kan fixa det på deras jobbkopiator, tack :)
Användarens profilbild
Av Ketronya
Åh, det har jag velat sticka länge, men det kommer nog ta mig en evighet med tanke på hur lite tid jag får till stickning om dagarna, men det kommer ju en ny vinter varje år! :lol:
Av honungsmarmelad
Andelle skrev:

Jaa! :vågen:
Om man stickar med en väldans massa olika färger, får ni till det bra ändå? Jag tycker att det blir så knöligt (och fult på avigsidan) om det är allt för många olika trådar att fästa. Kanske funkar bättre på något som byxor, men när jag stickade en fuskpolo till dottern av massa olika restgarner och alla trådarna skulle fästas i ena kanten av polon så blev det inte inte bra alls... Jag är kanske behöver få gå en kurs hos någon som är bättre än mig helt enkelt.

Tänkte på tex dessa byxor som fanns på bild i länken ovan.
Bild
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag kan bara sticka med en färg i taget, annars blir det inte snyggt.

Just nu funderar jag på om jag kan använda av mina garner här hemma, eller om jag får köpa. :hmm: Har någon tips på färgglatt okliigt garn som inte är för tunt? (gillar inte att sticka med dubbelt garn) Kanske Visjö?

För min del blir det ribb- eller slätstickade, förmodligen det senare. Flätor är kul, men jag kommer kanske inte att använda dem lika mycket då.

Mönster? :roll: Jag tror jag frihandar, som när jag stickade mina långbyxor. :D
Användarens profilbild
Av melon
Jag vill tipsa om två saker: självrandande garner. Då kan man randa med två olika och få det att bli lika snyggt som i byxorna ovan. Tips två: använd strumpgarn med syntet i. Då håller byxorna längre.

Jag har länge varit sugen på ett par stickade leggings men vet inte om jag har tiden.
Av honungsmarmelad
melon skrev:Jag vill tipsa om två saker: självrandande garner. Då kan man randa med två olika och få det att bli lika snyggt som i byxorna ovan. Tips två: använd strumpgarn med syntet i. Då håller byxorna längre.

Jag har länge varit sugen på ett par stickade leggings men vet inte om jag har tiden.
Ja, jag tänkte någonting sådant också, att använda två eller tre flerfärgade garner. Det kan nog bli jättesnyggt. Funderar på raggsocksgarn. Vad tror du?
Användarens profilbild
Av melon
honungsmarmelad skrev:
melon skrev:Jag vill tipsa om två saker: självrandande garner. Då kan man randa med två olika och få det att bli lika snyggt som i byxorna ovan. Tips två: använd strumpgarn med syntet i. Då håller byxorna längre.

Ja, jag tänkte någonting sådant också, att använda två eller tre flerfärgade garner. Det kan nog bli jättesnyggt. Funderar på raggsocksgarn. Vad tror du?
Allt går ju bra :wink: allt beror på vilket resultat man vill ha. Jag tänker nog sticka i tunt strumpgarn för att få en smidig ullbyxa som inte känns klumpig under vinterbyxorna. Vilket garn tänker du på?
Av honungsmarmelad
Jag vill gärna ha ganska tjocka byxor eftersom jag är oerhört frusen av mig. Svarta fåret har många fina raggsocksgarn som jag gillar. Men jag tänkte vidare lite och kom fram till att jag helst inte vill ha polyamid eller superwashbehandlat garn närmast huden. Vad har du tänkt i garnväg?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 31
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?