Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av dallan
Mötte två tanter när jag hade dottern sovandes i sjalen och hörde dem prata med varandra om oss:
-Oj, oj, det där kommer hon få fortsätta med!
-Det hade jag gärna gjort... :heart:
Användarens profilbild
Av Carolinah
Det är ju lite komiskt att många verkar anse att man inte ska vänja dem vid att bäras för att man då kommer få göra det "jämt". Med det resonemanget borde man ju undvika vagn och en massa andra saker. Finns det inte i folks huvud att barn utvecklas, känns som att det är mycket "tvinga barn att utvecklas" tänk.
Användarens profilbild
Av dolvis
Igår sa stora dotterns kompis som är sex år när jag fixade upp lillan på ryggen i MT inför svampturen: Kolla! Det blir som en ryggsäck med en bebis i! Precis sa jag, det är ju en bebisryggsäck!
Av honungsmarmelad
saferide skrev:"Det där borde du ta patent på" - om min hemsydda MT. Jag sa att det var ett gammalt bärdon ;)
Den kommentaren fick jag gällande min sjal för ett tag sedan. "Har du hittat på det där själv? Det borde du ta patent på!"
Användarens profilbild
Av theos
Nu när T blivit lite äldre (fast bara 9 mån....) så är helt klart vanligaste frågan/kommentaren "Du måste ju få jätteont i ryggen av det där!? Hur orkar du?!".

Har också fått frågan om jag inte ska börja köra han i vagn snart...för alla har väl vagn liksom? (vi har vagn men använder den bara ibland).
Av ylvast
Det här sas ju inte direkt till mig, men jag tycker det var roligt i alla fall!

Min fästman och tillika babydaddy gör sin slutpraktik nu den sista praktiken innan han är färdig logoped. Idag blev han ställd mot väggen i fikarummet. Det lät ungefär såhär:
- Du, Erik, vi såg dig i söndags...
- Jaha..?
- Ja, alltså, det kan ju inte ha varit du, men det såg verkligen ut som du, fast alltså, du gick hand i hand med en gravid tjej, och det kan ju inte ha varit Ylva...
Här började babydaddyn skratta lite grann och så sa han:
- Om ni hade tittat lite närmare hade ni sett att det stack upp en jordgubbsmössa där ur gravidmagen!

Det de hade sett var ju helt enkelt det här:

Bild

Bild

Så som tur var hade han inte en gravid älskarinna på sidan om :mrgreen:

(Ignorera gärna det faktum att jag är osminkad och osoven!)
smurfis skrev:Den klassiska "får hon nån luft där inne" har jag hört oväntat många gånger på dessa drygt 3 veckor lillskruttan funnits... :roll:
Jag har funderat på snorkel men inte hittat nån i rätt storlek ;-)
Av gnurf
theos skrev:
gnurf skrev:rätta
Nu är du nog i fel tråd :hmm: :fnissa:
jepp, nackdelen med många flikar. Jag var säker på att jag var i associationstråden.....
Användarens profilbild
Av glis
Jag var i Varberg i helgen, spatserade på stan ett tag med tösen i Manducan. Har sällan fått så många leenden och vänliga kommentarer. En liten tant med rullator pratade en stund och hjälpte mig ta på luvan på tösen och några killar med skateboard och ukulele (!) på en bakgata gjorde stora ögon när jag hade passerat (tror jag, det lät så) -kolla! Hon har en unge på ryggen!
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 37

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?