Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
Är det i kanten eller mitt i tyget?
Jag brukar göra en klassisk strumpstopp (går säkert att googla fram en beskrivning på).
Användarens profilbild
Av Thymus
Jag hade en ullbody med massvis med hål. Jag piffade till den genom att klippa ut stjärnor i filt och limma på hålen. Då blev det faktiskt ganska fint!
Användarens profilbild
Av sus
Dorotea skrev:Jag har sett typ en youtubefilm el.likn. som visar hur man kan tova över ett hål.. ska se om jag hittar det.
Jag har tovat över hål i barnens ullunderkläder men även på finare ulltröjor som jag själv har. Om man får tag i tovningsull i samma färg som tröjan så kan man få lagningen nästan osynlig. Om inte det går så kan man istället göra ett mönster med flera "prickar" och i ditt fall, tex göra motsvarande på andra ärmen också.
Jag har inte tittat på Doroteas yuotubefilm, men det är verkligen superenkelt att göra. Min 10-åring hjälpte mig att laga hålen i hennes underställ förra vintern, och även 7-åringen klarade det ganska bra med lite hjälp.
Användarens profilbild
Av Mårbacka
sus skrev:
Dorotea skrev:Jag har sett typ en youtubefilm el.likn. som visar hur man kan tova över ett hål.. ska se om jag hittar det.
Jag har tovat över hål i barnens ullunderkläder men även på finare ulltröjor som jag själv har. Om man får tag i tovningsull i samma färg som tröjan så kan man få lagningen nästan osynlig. Om inte det går så kan man istället göra ett mönster med flera "prickar" och i ditt fall, tex göra motsvarande på andra ärmen också.
Jag har inte tittat på Doroteas yuotubefilm, men det är verkligen superenkelt att göra. Min 10-åring hjälpte mig att laga hålen i hennes underställ förra vintern, och även 7-åringen klarade det ganska bra med lite hjälp.
:shock: LÅter avancerat men kanse ska provas. Har också några prima ullplagg med små hål i.
Användarens profilbild
Av mammagumman
Jag har tovat en massa uttjänta ulltröjor i maskin att ha till laglappar. Eftersom de är tovade och krympta så går det att klippa ut lappar ur i form av stjärnor, hjärtan, rundlar eller vad man vill. Sen kan man sy på från utsidan för hand, eller maskin om man har en som klarar tunna tyger och har absolut skarp nål. Kanske man kan klistra på med?
Användarens profilbild
Av sus
Bigfoot skrev:Nu har jag fått tag i lite ull, var köper man en sån där nål? :hmm: (tyckte det var lite dyrt på sidan som det länkades till :hide: )
Jag köpte ett set med tre nålar och en liten dyna att ha under på Panduro. Säkert inte världens billigaste, jag minns inte vad det kostade, men du kan ju kolla på deras hemsida.
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag vet inte vad som är dyrt och billigt, men såg att Näva Ekotextil har filtnålar i trepack för 25:-. Sedan vet jag inte hur frakt- och köpvillkor ser ut hos dem.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?