- ons sep 26, 2012 15:27
Jag har burit enda sedan min lilla M (nu 10 mån & 9 kg ) först i trikåsjal och nu i Ergo på magen. Senast månaden har jag fått ont i ryggen, mitt i, i höjd med skulderbladen ungefär. Jag har provat att bära på ryggen men inte riktigt fastnat för det, för lite ont på annat ställe och tycker det inte blir lika mycket kontakt (men det kanske är en vanesak). Känningarna får jag när jag burit i ca 30 min efter en 60 min är jag ofta rejält trött i ryggen. En del av problemet är alla andra saker som ska med och som är rätt tunga.
Jag bär mycket, har ingen vagn, utan bärsele är enda transportmedlet, så jag skulle vilja få det att funka så att jag känner att jag kan ta långpromenader igen utan att få ont. Jag har övervägt att skaffa vagn om inget annat funkar. Förutom Ergon och trikåsjalen har jag också en manduca, ett vävd sjal ( en vatanai) och en mai tai men det är bara Ergon som jag använder just nu. Den vävda sjalen har jag aldrig riktigt fått till.
Jag bär mycket, har ingen vagn, utan bärsele är enda transportmedlet, så jag skulle vilja få det att funka så att jag känner att jag kan ta långpromenader igen utan att få ont. Jag har övervägt att skaffa vagn om inget annat funkar. Förutom Ergon och trikåsjalen har jag också en manduca, ett vävd sjal ( en vatanai) och en mai tai men det är bara Ergon som jag använder just nu. Den vävda sjalen har jag aldrig riktigt fått till.